رئيس منطقه 7 دانشگاه آزاد:پژوهشكده هنر در دانشگاه آزاد بافق تأسيس مي‌شود


بافق "علی حسن پور خبرنگاریزدفردا "عباسعلي نورا صبح امروز در هفتاد و چهارمين جلسه شوراي اداري منطقه هفت دانشگاه آزاد اسلامي در بافق اظهار داشت: با توجه به ظرفيت شهرستان بافق و تعداد ثبت اختراعات دانشجويان دانشگاه اسلامي اين شهرستان، تأسيس پژوهشكده هنر در اولويت قرار گرفته و به زودي اجرايي مي‌شود.


وي با اشاره به ظرفيت‌هاي موجود در شهرستان بافق افزود: دانشگاه آزاد اسلامي بافق در كويري واقع شده كه گنج‌هاي فراواني را در خود جاي داده و معدن غني سنگ آهن، سرب، روي و فسفات بافق در ايران و جهان مطرح است.

نماينده زابل در مجلس شوراي اسلامي همچنين در ادامه خط و مشي دانشگاه آزاد اسلامي را برخواسته از بطن انقلاب دانست و گفت: اين دانشگاه سند افتخار انقلاب اسلامي است كه با هديه يك ميليون توماني امام راحل شكل گرفته و امروز چون درختي تنومند و پرثمر در جاي جاي ميهن اسلامي حتي دورترين نقاط كشور، دانشجويان را از امكانات علمي و آموزشي بهره‌مند كرده است.

نورا خاطرنشان كرد: هم اكنون بيش از يك ميليون و 600 هزار دانشجو در مقاطع كارداني، كارشناسي، كارشناسي ارشد و دكترا در دانشگاه آزاد اسلامي كشور به تحصيل اشتغال دارند.


رئيس منطقه هفت دانشگاه آزاد اسلامي با بيان اينكه هيچ طالب علمي نبايد به خاطر فقر مالي از تحصيل باز بماند، عنوان كرد: دانشجوياني كه امروز دانشگاه آزاد تربيت مي‌كند آينده‌سازان نظام جمهوري اسلامي هستند و بر همين اساس حاكميت بايد تسهيلات بانكي در اختيار اين دانشگاه قرار دهد تا مشكلات مالي دانشجويان از طريق پرداخت وام دانشجويي برطرف شود.


نماينده مردم بافق، مهريز، ابركوه، خاتم و بهاباد در مجلس شوراي اسلامي نيز در اين نشست از تصويب و افزايش 40 رشته فني در دانشگاه‌هاي آزاد پنج شهرستان حوزه انتخابيه خود خبر داد و افزود: اميدواريم با افزايش رشته‌هاي جديد، شاهد رشد و شكوفايي در اين شهرستان‌ها باشيم.


كاظم فرهمند، وضعيت دانشگاه آزاد اسلامي را در استان يزد خوب ارزيابي كرد و گفت: بيشتر واحدها درخواست تصويب و راه‌اندازي رشته‌هاي كارشناسي ارشد را دارند.


وي بيان داشت: هم اكنون نياز جامعه از حد كارداني و كارشناسي گذشته و بايد در انديشه راه‌اندازي مقطع كارشناسي ارشد و دكترا باشيم.


فرهمند با اشاره به اينكه تحقيقات به صورت گروهي و علمي با خطاي كمتري انجام مي‌شود، افزود: طرح‌ها اگر همراه با علم و نياز و ظرفيت‌هاي منطقه باشد، فرصت‌هاي شغلي را افزايش مي‌دهد.


امام جمعه و فرماندار بافق نيز در اين نشست گزارشي از موقعيت اقليمي و جغرافيايي اين شهرستان ارائه كردند و با توجه به ظرفيت‌هاي معدني منطقه، راه‌اندازي رشته‌هاي فني در مقطع كارشناسي ارشد را در دانشگاه آزاد اسلامي اين شهر خواستار شدند.


منطقه هفت دانشگاه آزاد اسلامي شامل استان‌هاي يزد و كرمان است.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا