مهندس فرهمند:

در سفرهای استانی کمتر به مسئله افزایش سرمایه بانک کشاورزی توجه شده است


یزدفردا "مهندس فرهمند اظهار داشت: در جلسه کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی در مدیریت بانک کشاورزی کشور، خواستار ایجاد راهکارهائی جهت دریافت راحت تر وام کشاورزان شده ایم.

وی افزود:در این جلسه با عنوان نمودن این مطلب که کشاورزان از بانک کشاورزی به عنوان بانکی دولتی و تخصصی،توقع و انتظارات بیشتری دارند،توقع از این بانک را ایجاد راهکارهائی مناسب در جهت دریافت راحت تر وام توسط این عزیزان تلاشگر در عرصه تولید دانست.

به گفته فرهمند در این جلسه با اشاره به برنامه ریزی های خوب انجام شده طی یک سال گذشته در زمینه ارتباط خوب با بهره وران کشاورزی و حل مشکلات خسارت بیمه، اظهار امیدواری شد که با راهکار مناسب، سطح بیمه افزایش و همه محصولات تحت پوشش قرار گیرند.

فرهمند خاطر نشان ساخت که یکی از مسائل مطرح شده در این جلسه این موضوع بود که می بایست زمینه ای فراهم گردد که مشکل 1300000 نفر از کشاورزانی که به خاطر بدهی 500 هزار تومانی امکان اخذ وام را ندارند حل شود.

به گفته نایب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس، همچنین در این جلسه، آمادگی بانک کشاورزی برای پرداخت تسهیلات و سامان دادن به 1200 میلیارد تومان اعتبار اختصاصی به این امر را نیز خواستار شده ایم.

فرهمند افزود:در این جلسه با اشاره به طرح هدفمند کردن یارانه ها و آماده شدن بانک ها برای پرداخت وام جهت اصلاح روش های سوخت و مصرف انرژی، بر این مسئله تأکید نمودیم که، با توجه به اینکه قسمتی از اعتبار یارانه ها در این بخش به بخش کشاورزی و اصلاح روش ها اختصاص می یابد، داشتن آمادگی لازم در این زمینه امری ضروری است.

به گفته فرهمند در سفرهای استانی کمتر به مسئله افزایش سرمایه بانک کشاورزی توجه شده است که می بایست آن را در این برنامه ها جا داد.


  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا