با حضور نماینده مردم در مجلس، مشکلات بخش بهمن و شهر مهردشت مورد بر رسی قرار گرفت

ابرکوه رحیم میرعظیم سرپرستی یزد فردا:کاظم فرهمند در جمع کشاورزان و مردم شهر مهردشت و برخی از مسئولان در محل بخشداری بهمن ابرکوه و در پاسخ به مسائل و مشکلات مطرح شده، اظهارداشت: خواسته های به حق مردم می بایست مورد پیگیری جدی مسئولان قرار گیرد.

فرهمند در مورد یکی از این مشکلات اظهار داشت: کمبود فضاهای آموزشی مشکلات بسیاری از جمله در مناطق روستائی و بخش بهمن به وجود آورده است که امید داریم این مشکل از محل اعتبارات فرهنگی خوبی که در دور سوم سفر هیئت دولت به استان اختصاص داده شده حل گردد.

وی همچنین در مورد جاده اردی به هنشک نیز که یکی از مشکلات و درخواست های مردم است افزود: این جاده مشکلات بسیاری را به خصوص به جهت وجود چاه تلمبه هائی که در این مسیر قراردارد باعث شده است و همچنین ترافیکی که بواسطه قرار داشتن این مسیر در بین دواستان در این جاده مشاهده می شود، پیگیری مجدانه ای را می طلبد.

به گفته فرهمند، پیگیری و مکاتبه های بسیاری تاکنون در این زمینه انجام شده و جواب هائی نیز از طرف وزارت راه داده شده که در اختیار بخشدار بهمن قرار گرفته است و همچنین در دیدار اخیر با وزیر راه نیز این موضوع پیگیری گردید که این راه به عنوان راه ارتباطی بین دو استان مورد توجه قرار گیرد.

فرهمند افزود: تلاش می شود با اختصاص 200 میلیون تومان اعتبار به این امر و همچنین بودجه ای که از محل اعتبارات جهاد کشاورزی در جهت خشکسالی اختصاص یافته و کمک های مردمی ، وضعیت قابل قبول تری در این جاده حاکم شود.

فرهمند در مورد درمانگاه شبانه روزی مهردشت و در خواست های مردم به جهت شبانه روزی شدن آن ، با یادآوری این مسئله که تاکنون مکاتبات و دیدارهای بسیاری در این زمینه داشته ایم و همچنین در سفر هیئت دولت نیز این موضوع مورد نظر قرار گرفته است و با تلاش های فوق مقرر گردید که این مسئله در کمیسیونی در وزارت بهداشت مطرح و چنانچه به تصویب برسد این امر محقق شود.

وی در مورد حل چاه های بدون پروانه نیز خاطر نشان ساخت : مشکل اینگونه چاه ها، با قانونی که به تصویب رسیده حل شده است و در هفته های آینده با حضور مسئولان استانی ذیربط و با حضور کلیه صاحبان این چاه ها و با برنامه ریزی، در جهت حل مشکل اقدام خواهد شد و مجوز اینگونه چاه ها اخذ می گردد .

وی از همکاری مردم در طرح احداث خیابان ها و عقب نشینی داوطلبانه قدر دانی و در مورد مسئله عدم جابجائی تیرهای برق مسیر که مشکلاتی را در ساماندهی این خیابان های جدید التأسیس برای مردم بوجود آورده است اظهار داشت: در جلسه ای که در چند ماه گذشته با حضور مسئولان شرکت برق برگزار گردید، قول انجام اینکار داده شدکه متأسفانه به انجام نرسیده و این مسئله را پیگیری می کنیم.

فرهمند در مورد بحث جاده مروست به ابرکوه که نارضایتی مردم به جهت فاصله بسیار از روستاها را به دنبال داشت، خاطر نشان ساخت ، این مسئله پیگیری ، طرح قبلی متوقف و طرحی جدید در حال کار است که امیدواریم هر چه سریعتر به انجام برسد و با توجه به این مسئله که زیر سازی این جاده تا ابرکوه تقریبأ رو به اتمام است، در سال 1390 زیر سازی در قسمت هائی که به انجام نرسیده به اتمام برسد.

وی در مورد مشکلات ناشی از هدفمندی یارانه ها در بخش کشاورزی نیز خاطر نشان ساخت که مشکلات را می دانیم و در این زمینه جلسات متعددی داشته ایم و همچنین در آینده نزدیک جلساتی را با وزرای مرتبط خواهیم داشت.

به گفته فرهمند ، تداوم این مشکلات، از هم پاشیده شدن گلخانه ها، مرغداری و دامداری ها را به دنبال خواهد داشت که یقینأ دولت و مجلس در حل سریعتر این مشکلات خواهد کوشید.

وی در مورد بحث اشتغال نیز خاطر نشان ساخت که تمامی زیر ساخت ها توسط دولت فراهم شده است و مشکلات کارخانجات فرسوده نیز مشکلات قابل پیش بینی بود که تلاش می شود آسیب های ناشی از هدفمندی یارانه ها به این واحدها به نوعی جبران شود.

گفتنی است" کمبود فضای آموزشی، جاده اردی به هنشک، مسئله شبانه روزی شدن درمانگاه مهر دشت، مشکل چاه های بدون پروانه، مشکلات ناشی از عدم جابجائی تیرهای برق در مسیرهای اصلاح شده شهری،مسائل جاده مروست ، مشکلات وردی اردی، مشکلات کف پوش سالن ورزشی و نبود استخر، واگذاری زمین از طرف بنیاد مسکن، مشکل استقرار ادارات و از جمله حضور بیشتر تأمین اجتماعی در این بخش که در حال حاضر 2 روز در هفته را در این بخش به سر می برد از جمله خواسته هائی بود که از جانب مردم مطرح گردید.

بیمه کارگران، آبرسانی به بخش دامپروری قدیمی اردی، مسائل مربوط به مسکن مهر و بیمه کشاورزان شهر مهر دشت، آبرسانی به بخش دامپروری قدیمی اردی و مسائل مربوط به مسکن مهر نیز از دیگر مسائل مطرح شده از جانب مردم بود که توضیحاتی از طرف مسئولان حاضر داده شد و از طرف نماینده مجلس نیز در چند مورد قول پیگیری داده شد.





  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا