نائب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس


سازمان تعاون روستايي بازوئي توانمند در جهت تقويت بخش كشاورزي است


یزدفردا "مهندس کاظم فرهمند در بازدیداز نمايشگاه عرضه محصولات كشاورزي در سازمان تعاون روستايي استان يزد و در جمع اعضاي سازمان تعاون روستايي، با اظهار این مطلب که می بایست برنامه ريزي ها به صورتی انجام شود كه عرضه مستقيم محصولات كشاورزي در طول سال انجام گيرد، اين كار را کمک به تقويت بنيه كشاورزان و رضايت مصرف كنندگان ذکر نمود.

نائب رئيس كميسيون كشاورزي، آب و منابع طبيعي مجلس شورای اسلامی، سازمان تعاون روستايي را، بازوئي توانمند در جهت تقويت كشاورزي قلمداد نمود.

وی با اعلام این مسئله که چنانچه اين سازمان كار خريد و فروش و عرضه محصول را به عهده بگيرد، راه واسطه ها و دلالها را خواهد بست، نتیجه این کار را، خرید محصولات کشاورزان با قيمت مناسب تر ذکر نمود.

فرهمند خاطر نشان ساخت که با این اقدام همچنین، محصولات کشاورزی با قيمت كمتري به بازار عرضه مي شود و اين امر، در حال حاضر و با توجه به اجرای قانون هدفمند سازي يارانه ها، امری بسیار تأثیر گذار است.

فرهمند به لزوم تقویت بنيه سازمان تعاون روستايي اشاره و اظهار داشت: دولت نیز می بایست تسهيلات لازم جهت خريد محصولات كشاورزي را در اختيار اين سازمان قرار دهد تا خريد ، فروش و صادرات این محصولات بخوبي به انجام برسد.

وی همچنین بر لزوم رسيدگي بيشتر به گلخانه ها ، دامداران و مرغداران كه با اجراي طرح هدفمند سازي يارانه ها دچار افزایش هزينه شده اند نیز تأکید نمود و خاطر نشان ساخت : می بایست در جهت تقويت بنيه مالي اين توليد كنندگان ، با برنامه ریزی بیشتری اقدام شود.

فرهمند همچنین با تأکید بر مسئله راه اندازي دو كارخانه سيلو در شهرستان خاتم و ابركوه، استان یزد را دارای ظرفیت در این زمینه دانست و بر لزوم حل مشکلات ایجاد اين دو سیلو تأکید نمود.

مهندس فرهمند در خصوص عرصه محصولات كشاورزي در استان و شهرستانهاي يزد نیزبا بیان این مسئله که نياز به تهيه بازارچه هايي به همین منظور در شهرستانها و استان يزد احساس می شود خاطر نشان ساخت : این مسئله می بایست با همکاری و شراکت شهر داری ها و با قدرت اجراء شود.

نماينده مهريز، بافق، ابركوه، خاتم و بهاباد در مجلس شوراي اسلامي در خصوص مصوبه اخير مجلس در زمينه احداث 3 سردخانه در استان یزد اظهار داشت: می بایست از طريق سازمان جهاد كشاورزي و سازمان تعاون روستايي ، مناطقی كه استعداد و پتانسيل این كار را دارا می باشند انتخاب شود.

نايب رئيس كميسيون كشاورزي مجلس با اشاره به مشكلات گاوداريهاي شيري افزود: درخصوص این مشکلات، در كميسيون كشاورزي مجلس جلسه اي با وزير جهاد كشاورزي و بازرگاني گذاشته خواهد شد و اين موضوع پیگیری مورد پیگیری قرار خواهد گرفت.



  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا