فرهمند در جمع مردم در مسجد اردی مهر دشت

مصوبات بسیار خوب سفر دولت آبادانی استان در تمام زمینه ها را به دنبال خواهد داشت

یزدفردا "کاظم فرهمند در جمع نماز گزاران مسجد اردی شهر مهر دشت ابرکوه، ضمن محکوم کردن اغتشاشات 25 بهمن که با همگامی آمریکا و انگلیس و به دست عده ای از خدا بی خبر داخلی به اجرا رسید، نیاز جامعه امروز ایران اسلامی را، همدلی و اتحاد توصیف نمود و این حرکت را در راستای خدشه وارد کردن به وحدت ملت ایران ارزیابی نمود.

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با ذکر این مسئله که کشورهای همسایه در حال انقلاب هستند و انقلاب اسلامی ایران را به عنوان الگوی خود قرار داده اند، ایجاد اغتشاش در این موقعیت را، دنباله روی از آمریکا و انگلیس ذکر نمود که حرکتی محکوم است.

وی همچنین از مردم نیز به جهت حضور با شکوه در راهپیمائی 22 بهمن که پاسخ محکمی به سران استکبار جهانی و ایادی داخلی آن ها محسوب می شود، تقدیر و تشکر نمود.

وی با شکرگزاری از خداوند به جهت فرصتی که خداوند جهت خدمتگزاری به وی عطا نموده است دیدارهای بعضأ دور از برخی از مناطق حوزه انتخابیه را به جهت گستردگی حوزه انتخابیه و لزوم سرکشی به تمام این مناطق دانست و اظهار داشت: شاید بتوان گفت که این حوزه انتخابیه بزرگترین حوزه انتخابیه کشور به جهت وسعت می باشد.

وی اظهار امیدواری نمود که با تغییراتی که در آینده در حوزه های انتخابیه صورت می پذیرد، این حوزه نیز اصلاح گردد.

فرهمند مصوبات بسیار خوب دور سوم سفر را باعث رونق استان در تمام زمینه ها ذکر نمود.

به گفته فرهمنددر سفر هیئت دولت به استان یزد مصوبات بسیار خوبی به تصویب رسیده است که از جمله آن ها می توان به اختصاص 125 میلیارد تومان به فعالیت های فرهنگی به مدت 5 سال اشاره نمودکه می تواند بسیاری از مشکلات مطرح شده و به خصوص در زمینه آموزش و پرورش را مرتفع سازد.

وی با اذعان به این مسئله که در زمینه طرح های عمرانی و صنعتی نیز مصوبات خوبی در این سفر به تصویب رسیده است، از وجود طرح های خوبی در این زمینه در مورد شهرستان ابرکوه و بخش بهمن نیز خبر داد.

به گفته فرهمند، از جمله طرح های پیشنهادی بخشدار بهمن که به تصویب رسید، می توان به ایجاد مجتمع فرهنگی و هنری اشاره نمود.

فرهمند،آبرسانی به بخش بهمن و خرید یک حلقه چاه در صفاشهر و تأمین آب آشامیدنی بخش بهمن با 3 میلیارد اعتبار را نیز جزء مصوبات هیئت دولت برشمرد.

وی همچنین در مورد مصوبات مربوط به بخش کشاورزی در سفر دور سوم هیئت دولت به اضافه شدن یک میلیون هکتار از اراضی در جهت طرح های آبخیزداری و آبخانداری به جمع طرح های استان اشاره کرد.

به گفته فرهمند، همچنین به مدت 5 سال نیمی از مبلغ اجرای کلیه طرح های آبیاری تحت فشار، از طرف دولت پرداخت می گردد و نیم دیگر آن نیز، با ارائه تسهیلات بانکی به اجرا می رسد.

وی همچنین از اختصاص 50 میلیارد تومان اعتبار به احیاء و لایروبی قنوات علاوه بر اعتبارات بخش کشاورزی، نیز خبر داد که به مدت 5 سال اختصاص یافته است.

به گفته فرهمند، در بخش تأمین آب به استان یزد نیز بهترین مصوبات را داشته ایم.

فرهمند افزود : در این سفر مقرر گردید که کارگروهی مرکب از وزیر نیرو ، وزیر جهاد کشاورزی، وزیر صنایع و معادن رئیس بانک مرکزی کشور، عزیزی معاون رئیس جمهور، استاندار یزد و اینجانب از طرف نمایندگان تشکیل شده و به طور مرتب بر روی طرح انتقال آب به استان یزد و حل مشکل کم آبی استان یزد برای همیشه شروع به فعالیت نمایند.

وی این کار را کاری ارزشمند ولی زمان بر و مشکل ذکر نمود.

وی افزایش سفره های آب زیر زمینی و تغذیه سفره ها و همچنین انتقال آب از خلیج فارس و دریای خزر را برخی از این طرح ها ذکر نمود که در دستور کار این کارگروه قرار می گیرد.

نائب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس، بهترین راه تأمین و حل مشکل آب را، استفاده از سیلاب ها ذکر نمود که با اجرای طرح های آبخیزداری و آبخانداری، گوراب و بند خاکی می توان از این هرز آب ها استفاده برد.

فرهمند، اجرای طرح های آبیاری تحت فشار را، نیز یکی از بهترین راه های استفاده از آب ذکر نمود که در سفر معاون وزیر جهاد کشاورزی به استان یزد نیز مورد تأکید قرار گرفته و بودجه بسیار خوبی از جمله 25 میلیارد تومان اعتبار بلاعوض برای امسال به این امر اختصاص یافته است .

فرهمند همچنین از اختصاص 25 میلیارد تومان وام بانک کشاورزی نیز به این امر خبر داد و خاطر نشان ساخت:در طول تاریخ چنین اعتباراتی برای استان یزد اختصاص نیافته بود.

وی همچنین از اختصاص 3.5 میلیارد تومان اعتبار جهت 5 شهرستان حوزه انتخابیه نیز خبر داد که 950 میلیون تومان آن سهم ابرکوه بوده و در زمینه های تأمین آب آشامیدنی روستاها ، بخش کشاورزی، احداث جاده بین مزارع واحداث کانال و لایروبی قنوات و بخش کشاورزی هزینه خواهد شد.

وی این اعتبار را اعتباری قابل توجه ذکر نمود و اظهار امیدواری نمودکه مسئولین به بهترین نحو از این موقعیت استفاده نمایند.




  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا