بازدید فرهمند از کمیته امداد امام خمینی و بیمارستان شهرستان خاتم

یزدفردا "کاظم فرهمند در سفر به شهرستان خاتم و در جمع کارکنان کمیته امداد، تلاش این نهاد را کاری الهی ذکر نمود.

نماینده مردم مهریز، بافق، ابرکوه، خاتم و بهاباد در مجلس شورای اسلامی، در سفر به شهرستان خاتم و در جمع کارکنان کمیته امداد این شهرستان اظهار داشت: کار کمیته امداد کار بسیار دشواری است و علت این امر، قشر محروم و مستضعفی است که با این نهاد در ارتباط هستند.

وی با اشاره به کلام امام خمینی رحمه الله که یکی از بزرگ ترین جهات معنوی را خدمت به خلق الله و خدمت به انسان های محروم می دانند افزود: به فرمایش امام، همین امر انسان را به جاودانگی می رساند و در عالم دیگر از او دستگیری می کند.

فرهمند همچنین با اشاره به فرمایش رهبری که مسئله رسیدگی به مستضعفان و محرومان را از کارهای اساسی در اسلام دانسته اند و تأکید ایشان بر این مسئله که نباید این امر را کوچک و کم اهمیت دانست کمیته امداد را یکی از نهادهای با برکت جمهوری اسلامی دانست.

وی کار همکاران کمیته امداد امام خمینی(ره) را یک کار الهی و پسندیده ذکر نمود که با هدف محرومیت زدائی از جامعه به انجام می رسد.

فرهمند افزود: نباید کاری کنیم که بر تعداد مددجویان تحت پوشش اضافه شود، بلکه باید زمینه اشتغال آنان در جامعه فراهم شود که این امر می بایست با برنامه ریزی دقیق صورت پذیرد.

به اذعان فرهمند، ایجاد اشتغال تنها با دادن وام میسر نخواهد شد، بلکه علاوه بر پرداخت وام مورد نیاز در ایجاد اشتغال، مقدمات دیگری نیز نیاز به بررسی دارد.

وی خاطر نشان ساخت که در ایجاد اشتغال می بایست پتانسیل ها ، بازار و هزینه های تولید و همچنین در آمد حاصله از شغل نیز، به عنوان ارکان اصلی مورد بررسی قرار گیرد.

به گفته فرهمند ،تنها با در نظر گرفتن کلیه مولفه های اصلی در ایجاد اشتغال می توان شاهد اشتغالی پایداری در جامعه بود.

وی همچنین از زحمات کلیه کارکنان کمیته امداد در این شهرستان محروم تقدیرو از خداوند توفیق آنان را در خمت رسانی خواستار شد.

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی همچنین در این سفر، از بیمارستان آیت الله خاتمی نیز بازدید نمود.

شایان ذکر است که این بیمارستان در ابتدای سال جاری با کمبود پزشک متخصص روبرو بود که با تلاش ها و پیگیری های انجام شده و جلسه ای که با حضور نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی به همراه وزیر بهداشت و درمان و معاونین وزیر تشکیل گردید، این مشکل تا حدی برطرف گردید و در حال حاضر 5 پزشک متخصص در زمینه داخلی، اطفال، زنان ، بیهوشی و جراح در این بیمارستان به خدمت رسانی به مردم مشغول هستند.


  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا