فرهمند در جمع مردم روستای چاهک خاتم مسائل و مشکلات این دهستان را مورد بررسی قرار داد

یزدفردا "کاظم فرهمند در سفر به شهرستان خاتم ،در جلسه ای که در محل مسجد دهستان چاهک و به منظور بررسی مشکلات این دهستان تشکیل گردید مسائل و مشکلات این دهستان را مورد بررسی قرار داد.

دراین جلسه که بنا به دعوت نماینده مردم در مجلس و با حضور کشاورزان و ساکنین این دهستان تشکیل شده بود مسئولین بنیاد مسکن، امور اراضی،شرکت گاز استان یزد، فرماندار، بخشدار و مدیر جهاد کشاورزی نیز حضور داشتند.

در این جلسه مشکلات عمده این دهستان از جمله بالا بودن هزینه کارشناسی زمین های واگذار شده توسط بنیاد مسکن، عدم توجه به واگذاری اراضی در مناطق حساس از جمله کف رودخانه و ایجاد سد معبر بر رودخانه، عدم قبول قولنامه های اراضی به عنوان وثیقه بانکی در بانک ها و عدم شروع طرح گازرسانی به چاهک به عنوان برخی از مشکلات این دهستان مطرح گردید.

عدم وجود طرح های اشتغال زا در منطقه، جاری شدن سیل و تخریب اراضی زراعتی، باغها ، پل ها و منازل مسکونی و ضرورت بررسی خسارات، عدم اجرای طرح هادی که به تصویب نیز رسیده است نیز از دیگر مشلات مطروحه در این جلسه بود.

تجهیز چاه مجتمع دامپروری،تمدید وام های کشاورزی، کمبود کود شیمیائی جهت استفاده در باغات، توجه به جاده های بین مزارع، بخش شدن این دهستان ، احداث سیل بند روستای چالمه که در اثر سیل اخیر تخریب گردیده است نیز از دیگر خواسته های مطرح شده بود.

همچنین در این جلسه مشکل کمبود سهمیه سوخت و کمبود پزشک عمومی نیز به عنوان برخی از مطالبات مردمی مطرح گردید که از طرف مسئولین حاضر در جلسه توضیحات لازم در زمینه های مرتبط ارائه گردید.

در این جلسه همچنین مقرر گردید که گاز رسانی به چاهک در اولویت شرکت گاز قرار گیرد همچنین خسارات وارده از طرف سیل نیزظرف دو هفته توسط دستگاه های مربوطه بررسی و مورد پیگیری قرار گیرد .

برآورد و اعلام میزان خسارت ناشی از سیل در مزارع تحت پوشش بیمه در ظرف دو هفته نیز از دیگر تصمیمات این جلسه بود ضمن اینکه مقرر گردید تا دیگر مشکلات نیز توسط مسئولین مورد پیگیری قرار گیرد.

فرهمند در این جلسه ضمن تشکر از مسئولین حاضر در جلسه و گلایه از عدم حضور مسئولین آب منطقه ای یزد،منابع طبیعی و آب و فاضلاب روستائی توجه به بخش کشاورزی را ضروری دانست.

وی با بیان این مطلب که از طرف مجلس در بخش کشاورزی تصمیمات خوبی اتخاذ شده است، به افزایش اعتبار خشکسالی و صندوق بیمه و تصویب قوانین بهره وری در کشاورزی و دامپروری و منابع طبیعی که گام های مثبتی در حمایت از بخش کشاورزی به شمار می اید اشاره نمود.

فرهمند همچنین به اختصاص اعتبار جهت اجرای طرح های آبیاری تحت فشار و مصوبات دولت در سفر به یزد اشاره نمود که در بخش کشاورزی به صورت پر رنگ تری دیده شده است



  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا