توجه به زیرساختهای لازم در امرگردشگری

امیرترقی نژاد


یزدفردا"استان یزد با توجه به موقعيت های جغرافيايي وآثارتاریخی منحصربه فرد ی که براي جذب گردشگردارد ، آنگونه که در خورشایسته اش باید از آن یاد کرد نیست وهمه اینها به آماده نبودن زیرساختهای لازم در میراث فرهنگی وگردشگری برمی گردد،جاییکه کارشناسان براین اعتقاد ندکه بایدزيرساخت‌هاي گردشگري يکي از برنامه‌ها و سياست‌هاي مهم اداره کل ميراث فرهنگي،صنايع دستي و گردشگري استان یزد به شماررود.


نمایند طبس در مجلس شورای اسلامی برحمایت از زیرسا خت ها ومهیا نمودن امکانات برای گردشگران را امری ضروری می داند ومی گوید: کم توجهی ووجود برخی از مشکلات در این حوزه با عث می شوددرجذب توریست حرفی برای گفتن نداشته باشیم.


محمد کریم عابدی گفت: تأمين زيرساخت‌هاي مناطق نمونه گردشگري در استان یزد به خصوص در شهرستان طبس بسيار ضروري است.


اما نماینده 5شهرستان در استان یزد بااشاره به اینکه بايد زيرساخت هاي لازم گردشگري براي ورود گردشگران بيشتر به استان ايجاد شود،اظهارمی دارد: براي ارتقاي زيرساخت هاي گردشگري نيازمند سرمايه گذاری بیشتر در این زمینه هستیم.


کاظم فرهمنددر گفتگوباایرنا می گوید:توجه سازمان میراث فرهنگی و گردشگری نیاید فقط در حفظ ومرمت آثارتاریخی باشد بلکه هزینه کردن در امرگردشگری این روزها به امری ضروری تبدیل شده است.

وی می افزاید:توجه به گردشگری در کنارخود اشتغال را فراهم می آورد اما این زمانی محقق می شود که زیرساخت های لازم را در این زمینه مهیا کرده باشیم.


این نماینده مجلس اظهارداشت:با توجه به مناطق ییلاقی وکویری پتانسیل های خوبی در امرگردشگری در این استان فراهم شده است .

رییس انجمن صنفی هتلداران ومراکزاقامتی یزد می گوید:توریست های خارجی عاشق جاذبه های طبیعی وآثارتاریخی کشورمان به خصوص استان یزد هستند ،اما متاسفانه در این امربا مشکلاتی مواجه هستیم که مهمترین آن اماده نبودن زیرسا ختهای لازم برای توسه گردشگری است.


محمدحسین محتاج الله بااشاره به اینکه در صورت مهیا شدن زیرسا ختهای لازم میلیون هانفر به جمعیت توریست ها افزوده می شود،اظهارمی دارد:پتانسیل استان یزد برای جذب گردشگراینقدربالاست که این استان می تواند به قطب گردشگری در خاورمیانه تبدیل شود.


وی یکی از مهمترین راهکاری را که می تواند در امرزیزساخت های گردشگری در این استان موثروروبه جلو باشد رادر این نکته می داند که رابطه متقابل ودوطرفه ای بین مسئولین و با افراد مرتبط با صنعت توریسم صورت پذیرد.


در همین حال،معاون سرمایه گذاری اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری یزد از بهره برداری 9 مجموعه رفاهی و بهداشتی بین راهی در مناطق مختلف این استان خبر داد.

کاظم بابا رحیم در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: 9 مجموعه رفاهی و بهداشتی استان یزد با اعتباری معادل پنج میلیارد و 850 میلیون ریال به بهره برداری رسید.

وی این 9 پروژه را شامل کمپینگ شهرداری زارچ، کمپینگ شهرداری اشکذر، مجتمع خدماتی رفاهی بهداشتی کمربندی میبد، مجموعه خدمات رفاهی و بهداشتی بخش نیر تفت، محور یزد بافق، سه راهی نصرآباد تفت، محور طبس مشهد (روستای ده محمد)، جاده احداثی ابرکوه خاتم و محور خاتم شهر بابک برشمرد.

بابارحیم بیان داشت: مجتمع ‌های بین راهی مجموعه‌ هایی هستند که به منظور ارائه خدمات مورد نیاز رانندگان و مسافران در طول جاده ساخته می‌ ‌شوند.

وی هدف از ساخت این مجتمع‌ های خدمات رفاهی و بهداشتی را ایجاد آسایش و رفاه بیشتر برای رانندگان و مسافران در طول سفر، کاهش حوادث جاده ‌ای و بالا بردن ضریب ایمنی جاده عنوان کرد.بابارحیم، ایجاد امکانات مناسب برای گسترش فرهنگ اقامه نماز، تقویت جاذبه‌ های توریستی و فرهنگی استان، جلوگیری از اتلاف وقت رانندگان و مسافران و افزایش کارایی سیستم حمل و نقل را از دیگر اهداف ساخت این مجموعه ‌ها برشمرد.

وی خاطرنشان کرد: این نوع از مجتمع ‌های خدماتی بین راهی شامل آپاراتی، تعویض روغن، تعمیرگاه، رستوران، سرویس بهداشتی، نمازخانه و سوپرمارکت است.


  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا