پیام نماینده مردم مهریز ، بافق،خاتم،ابرکوه وبهاباد در مجلس شورای اسلامی به مناسبت برگزاری جشنواره صنایع دستی با مضامین قرآنی

برگزاری جشنواره صنایع دستی با مضامین قرآنی حرکت بسیار ارزشمندی است که اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی یزد در حال انجام آن است هم به هنر صنایع دستی رونق و توسعه می د هد و هم چون با مضامین قرآنی همراه است باعث نشر فرهنگ و توسعه فرهنگ قرآنی هم در استان و هم در کشور می شود.
زیبایی آیات قرآنی جلوه خاصی به صنایع دستی می دهد و اگر بتوانیم این صنایع دستی را در خارج از کشور به نمایش بگذاریم توانسته ایم گام موثری در زمینه نشر قرآن برداریم .
استفاده از آیات قرآنی باعث می شود تا بتوانیم از معانی و دستورالعمل های این کتاب مقدس بهره ببریم، مخصوصا با توجه به موقعیت زمانی که وجود دارد آیاتی که دستورات فرهنگی بالایی دارند در قشر جوان بیشتر تاثیر می گذارد و دستورالعمل های آن به مردم و خانواده ها برده می شود و در ذهن افراد و البته اعمالشان نمود پیدا می کند .
همچنین انسانها را به تعالی و سمت الهی سوق می دهد و رسالت اصلی قرآن انجام می شود که البته پیشنهاد می کنم این صنایع دستی هم در دانشگاه و هم در مدارس و آموزش و پرورش و در تمامی مجامع عمومی نصب شود تا به ترویج قرآن که نوشتاری کاملا عملی و فرهنگی دارد کمک شود.
البته این نکته را باید یادآور شوم که آیات قرآنی نباید روی صنایع دستی کم ارزش حکاکی شوند چرا که این صنایع ماندگار هستند و اینکه این صنایع دستی باید باا رزش باشند تا دور انداخته نشوند و بی حرمتی نیز به آن صورت نگیرد.
کاظم فرهمند
نماینده مردم مهریز ، بافق،خاتم،ابرکوه وبهاباد در مجلس شورای اسلامی

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا