فرهمند نایب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس تأکید نمود :

لزوم توجه به تولید محصولات کشاورزی پاک ، سالم و ارگانیک

ابرکوه رحیم میرعظیم سرپرستی یزد فردا:کاظم فرهمند در گفتگو با خبرنگار ما درابرکوه، بر لزوم توجه به تولید محصولات کشاورزی پاک ، سالم و ارگانیک تأکید نمود.

نماینده 5 شهرستان استان یزد در مجلس شورای اسلامی ، با اظهار این مطلب که در حال حاضر 105 میلیون تن محصول کشاورزی در کشور تولید می شود که نسبت به ابتدای انقلاب رشدی 4 برابری داشته است، از توانائی تولید 300 میلیون تن محصول در کشور بر اساس گزارشات کارشناسان این بخش خبر داد.

به گفته فرهمند، برای رسیدن به این میزان تولید، می بایست افزایش راندمان آبیاری،اصلاح خاک و استفاده از علوم و فنون جدید در تولیدات محصولات کشاورزی را درنظر داشته باشیم.

وی خاطرنشان ساخت که ایران پیشرفت های زیادی درتولید محصولات کشاورزی داشته است و95 در صد نیاز کشور به این محصولات از تولیدات داخلی تأمین می شود.

وی یادآوری نمود که در حال حاضر، 500 هزار تن برنج، 3 میلیون تن انواع علوفه، یک میلیون تن روغن نباتی و همچنین 50 درصد از نیاز کشور به چغندر قند از خارج از کشوروارد می شود که می توان با استفاده از امکانات کشو،ر نه تنها از واردات بی نیاز شد،بلکه خود نیز صادر کننده خوبی جهت کشورهای دیگر بود.

نایب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس با اشاره به دو حلقه مفقوده در بخش کشاورزی، یکی ازاین حلقه ها را تولید محصول سالم ذکر نمود.

فرهمند با یادآوری این مسئله که در حال حاضر با وجود پیشرفت علم و دانش هیچ توجیهی جهت تولید محصولات آلوده وجود ندارد، خاطر نشان ساخت که استفاده مناسب از کودهای شیمیائی و سموم ، خطر آلودگی محصولات غذائی را کاهش می دهد.


وی حلقه مفقوده دیگر در بخش کشاورزی را فاصله قیمت خرید محصول از کشاورز و فروش به مصرف کننده دانست که ضایع شدن حق کشاورز و مصرف کننده را به دنبال دارد.

فرهمند برخی از راهکارهای حل این مشکل را قطع دست واسطه ها و استفاده از تعاونی های تولید، تعاونی روستائی و تشکل های مرتبط با این بخش ذکر نمود.

یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا