نامه جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه یزد به نمایندگان مجلس شورای اسلامی استان یزد


یزدفردا "جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه یزد: این نامه در روز اول تیرماه برای ۴ نماینده استان یزد آقایان تابش،یحیی زاده،فرهمند و اولیا راسال شده است.

و هنوز منتظر پاسخگویی این عزیزان هستیم.

البته حجه الاسلام و المسلمین یحیی زاده طی تماسی مخالفت خود را با مصوبه مذکور و تلاش خود را جهت رای منفی به آن اعلام داشت



بسمه تعالی

نماينده محترم مردم شریف

سلام علیکم



علیرغم تلاش های مکرر تشکل های دانشجویی مبنی بر عدم راه یابی طرح وقف اموال دانشگاه آزاد به صحن مجلس و پیگیری های چند ساله آنها جهت اجرای عدالت درباره تخلفات کلان و گسترده آن دانشگاه ، شاهد بودیم که سرانجام در یک اقدام کاملا شرمسارانه طرح مذکور به تصویب نمایندگان مجلس رسید، در حالی که هنوز در انتظار محاکمه مجرم هایی هستیم که زیر لوای این نهاد دست به اقدامات غیرقانونی زده اند!

جالب تر آنکه تصویب طرح " اجازه وقف اموال در اختیار موسسات غیردولتی و غیرانتفایی" با رای شعبه 29 دادگاه عمومی حقوقی مجتمع قضایی شهید بهشتی تهران، مبنی بر توقف اجرای اساسنامه جديد دانشگاه آزاد مصوب شوراي عالي انقلاب فرهنگي همزمان می شود!

این عملکرد هماهنگ و البته غلط اعضای مجلس و قوه قضاییه تنها چیزی که به ذهن القا می کند، گسترده بودن دامنه نفوذ دانشگاه آزاد در وامدار کردن اعضای این قواست!

پیش از هرچیزی باید از نمایندگان مجلس پرسید که آیا هنوز به متن سوگندنامه خود و اصول قانون اساسی اشراف و پایبندی دارند؟ آیا آن هنگام که به مصوبه مذکور رای دادند به یاد داشتند این بخش از سوگندنامه خود را که تعهد نمودند" پاسدار حريم‏ اسلام‏ و نگاهبان‏ دستاوردهاي‏ انقلاب‏ اسلامي‏ ملت‏ ايران‏ و مباني‏ جمهوري‏ اسلامي‏ باشم‏"[1] ؟



دانشگاه آزاد مدام سعی بر این دارد که با تبدیل شدن از یک نهاد عمومی به نهادی خصوصی خود را از حیطه نظارت قانونی خارج نموده و با دسترسی به حق هرگونه تصرف در اموالی که خود دارای معارض است، تولیت آن را با تخلفات گسترده به جرثومه فسادی در دست خاندان و اطرافیان خود قرار دهد،کما اینکه تا کنون نیز به همین رویه اقدام نموده است!

و سؤال اینجاست که آیا نمایندگان مجلس و اعضای قوه قضائیه به چنین موضوع واضحی اشراف ندارند؟ و یا مسئله دیگری میان آنها و دانشگاه آزاد در میان است؟

باعث تاسف و تأثر است که مصوبه مذکور در مجلسی به تصویب رسید که اکثریت اعضای آن داعیه اصولگرایی و پای بندی به قانون را یدک می کشند و چه بسا که ثابت نمودند بر خلاف بدنه مستقل و عدالت خواه دانشجویی وام دار چه جریاناتی هستند!!

جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه یزد این اقدام نمایندگان مجلس را چیزی جز بی توجهی به فرامین مقام معظم رهبری ، آرمانهای امام خمینی(ره) و تلاش های عدالت خواهانه جنبش ها و تشکل های دانشجویی تلقی نمی کند و هشدار می دهد که نفوذ باند جاسبی و دانشگاه آزاد در بدنه قضایی و قانونی کشور، مسیری را طی نمی کند مگر دامن زدن به مفاسدی که عدول از آرمانها و ارزش های امام و انقلاب را در پی خواهد داشت.

لذا از نمایندگان مجلس شورای اسلامی استان یزد تقاضامندیم در صورت رای به مصوبه مذکور با اعلان برائت از هرگونه باند و جناحی، با تکیه بر اصول انقلاب اسلامی استقلال واقعی خود را نشان داده با عوامل نفوذی باند جاسبی و اقدامات غیر قانونی دانشگاه آزاد برخورد جدی بنمایند و یا در صورت عدم رای در مقام پاسخگویی بر آیند.

با آرزوی توفیق هرچه بیشتر

جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه یزد



[1] - اصل 67 قانون اساسی

یزدفردا


.
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا