با صدور نامه ای سرگشاده خطاب به فرهمند و یحیی زاده نمایندگان استان یزد صورت گرفت :

 انتقاد شدید جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه یزد از حمایت  از وقف اموال دانشگاه آزاد


یزدفردا "جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه یزد با صدور نامه‌ای سرگشاده خطاب به مهندس فرهمند و حجت الاسلام یحیی زاده  ،‌ ضمن  انتقاد شدید از
  حمایت این دو نماینده  از وقف اموال دانشگاه آزاد خواستار پاسخگویی نمایندگان  و پیشنهاد تجدید نظر هرچه سریعتر در این امر شدند.

به گزارش  یزدفردا متن کامل این نامه که به صورت جداگانه به نمایندگان ارسال شده است به شرح زیر است :

"آقایان در فکر این معنا نباشند که زیاد طرح بدهند و زیاد از مجلس بگذرد؛ در فکر این باشند که خوب طرح بدهند و خوب از مجلس بگذرد،یعنی همان طوری که بنای اهل علم است که در هر مسئله ای دقت می کنند، جستجو می کنند و مباحثه می کنند... در این مسائل هم باید اینطور باشد که سر و ته مطلب به طور کافی ... مورد دقت قرار بگیرد و با دقت و همت زیاد مسائل طرح بشوند... که راهگشا باشد برای این کشور و مشکلات این کشور." صحیفه نور، ج17، صص 471-470


جناب آقای مهندس كاظم فرهمند
و حجت الاسلام یحیی زاده

نماينده محترم مردم شریف مهريز، بافق، ابركوه و خاتم
نماینده محترم مردم شریف تفت و میبد
سلام علیکم

با خبر شدیم جنابعالی نیز جزو نمایندگانی بوده اید که"طرح اجازه وقف اموال در اختیار موسسات غیردولتی و غیرانتفایی" را به مجلس تقدیم نموده اید.
به راستی آیا جنابعالی از غیر قانونی بودن طرح این مسئله آگاهی نداشته اید؟
-آیا می دانید اموالی که به نوعی حالت عمومی دارند با اذن حاکم شرع -ولی فقیه- یا نهادهای رسمی مربوطه-شورای عالی انقلاب فرهنگی یا سازمان اوقاف و امور خیریه-مجوز وقف می یابند؟
حتما میدانید که رهبر معظم انقلاب اسلامی در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی صراحتا اعلام نموده اند که درباره وقف دانشگاه آزاد هیچ اظهار نظری نکرده اند و رای نهایی را بر عهده آن نهاد گذارده اند؟
پس دخالت نمایندگان مجلس شورای اسلامی در رابطه با مسئله ای که در اختیار نهاد دیگری گذاشته شده است از چه روست؟!

-آیا می دانید طبق قانون کسی می تواند مالی را وقف کند که متعلق به او باشد؟ (ماده 57 قانون مدنی: واقف باید مالک مالی باشد که وقف می کند)
حتما می دانید که دانشگاه آزاد مالکیت خصوصی ندارد و متعلق به عموم مردم است؟!!
-آیا می دانید مطابق بند 3 ماده 190 قانون مدنی اموالی قابل وقف شدن هستند که فاقد معارض باشند؟
در حالی که بخش قابل توجهی از اموال دانشگاه آزاد سالهاست که محل معارضه بوده و در مظان اتهام است!!
بااین شرایط چراماده واحده طرحی توسط حضرتعالی امضا می گردد که ازلحاظ قانونی دچارایراد و شبهه است؟
آیا حداقل به این فکر نکرده اید که هدف دست های پشت پرده و مدیریت نامشروع دانشگاه آزاد از وقف اموال این دانشگاه خارج کردن مسائل و مشکلات و اقدامات غیرقانونی موجود از حیطه نظارت قانونی است؟
آیا به این بخش از ماده واحده طرح شده مذکور دقت نموده اید؟"....هیئت مؤسس یا هیئت امنای آنها حق تصرف مالکانه آنها را دارد"
حق تصرف در اموال متعلق به عموم توسط هیئت مؤسسی که نه مالک این اموال بوده و نه مالک منفعت حاصل از این اموال؟هیئت مؤسسی که خود در مظان اتهامات بسیاری هستند؟
جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه یزد ضمن انتقاد شدید از این اقدام جنابعالی و سایر نمایندگان،خواستار پاسخگویی شما بوده پیشنهاد تجدید نظر هرچه سریعتر در این امر را می نماید.

با آرزوی توفیق هرچه بیشتر
جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه یزد

گفتنی است :جامعه اسلامی دانشجویان یزد قبلا در مورد مسئله فوق به نماینده یزد و صدوق نیز اعتراض نموده و اعلام نموده بودند :
انتقاد ما به نمایندگان حامی وقف دانشگاه آزاد از سر عدالت‌خواهی است. .

یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا