گلایه عضو شورای شهر بافق و پاسخ فرهمند نماینده این شهرستان


یزدفردا :میرجلیلی خبرنگاریزدفردا :علي كلانتري، عضو شوراي اسلامي شهر بافق در نشست مشترك نمايندگان مجلس شوراي اسلامي و نمايندگان شوراهاي اسلامي استان يزد اظهار داشت: رياست جمهوري اخيرا اعلام كرده‌اند كه كل مصوبات سفر اول استاني اجرايي شده اما حداقل در شهرستان بافق اينگونه نيست و گازرساني به بافق كه خواسته همه مردم اين شهرستان است تاكنون انجام نشده و تقاضا داريم حداقل اگر براي مردم گازرساني نمي‌شود، براي مصارف كارخانه فولاد اين اقدام انجام شود.
وي در ادامه ضمن گلايه از واگذاري سهام فولاد بافق بدون اعلام قبلي گفت: اگر قرار است سهام فولاد بافق واگذار شود، بايد به مردم و كارگران آن منطقه واگذار شود نه شركت تعاوني شهيد احمديان قم.

كلانتري همچنين با اشاره به تغييرات بيش از حد در برخي از زيرمجموعه‌هاي بخش‌هاي مختلف شوراها اظهار اميدواري كرد: از جابه‌جايي و تغييرات مداوم در حوزه‌ها جلوگيري شود.

كاظم فرهمند نماينده مردم بافق، بهاباد، ابركوه، خاتم و مهريز در مجلس شوراي اسلامي در پاسخ به عضو شوراي اسلامي شهر بافق با اشاره به مصوبه گازرساني به بافق در دور نخست سفرهاي استاني، اظهار داشت: متاسفانه در بافق هنوز كاري در اين زمينه انجام نشده و در خاتم نيز به تازگي اقدامات اوليه براي گازرساني آغاز شده است و با توجه به رايزني‌هاي بسياري كه انجام شد، چند گزينه مطرح شده و اعتبار بسيار خوبي در بودجه 89 براي اين امر ديده شده است.
فرهمند يادآور شد: از شركت ملي گاز استان نيز قول گرفتيم كه گازرساني به بافق ظرف دو ماه آينده آغاز شود.

وي در ارتباط با سهم شركت سنگ‌آهن و واگذاري آن نيز خاطرنشان كرد: بلافاصله پس از اطلاع در اين زمينه معترض شديم و مقرر شد اين سهام به مردم و كارگران سنگ‌آهن نيز واگذار شود هرچند كه سنگ‌‌آهن دولتي است و هر اقدامي را كه بخواهد انجام مي‌دهد اما بايد اين واگذاري را اعلام و سپس براي انجام آن اقدام مي‌كرد.

فرهمند در ارتباط با حوزه‌هاي انتخابيه و افزايش تعداد نمايندگان مجلس نيز بيان داشت: طبق قانون 20 نماينده به تعداد نمايندگان كشور افزوده مي‌شود اما متاسفانه در مورد يزد از نظر نمايندگان مجلس در اين استان استفاده نشد و بي‌اطلاعيم كه آيا به تعداد نمايندگان يزد نيز افزوده مي‌شود يا خير.

نماينده مردم پنج حوزه انتخابيه در استان يزد عنوان كرد: البته از سوي مسئولان ارشد استان يزد براي افزايش تعداد نمايندگان اين استان پيشنهاد داده شده اما هنوز اطلاعي در اين زمينه در دست نداريم و در نهايت اين مجلس است كه تصميم مي‌گيرد.

وي در اين زمينه ادامه داد: استان يزد نامناسب‌ترين وضعيت را در زمينه توزيع حوزه‌هاي انتخابيه نمايندگان مجلس دارد به ويژه حوزه انتخابيه من كه بسيار پراكنده است و آقاي اوليا نماينده يزد و صدوق كه جمعيت بسيار زيادي را شامل مي‌شود.

یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا