تشکیل شورای فرهنگ عمومی استان یزد با حضور وزیر ارشاد (سفر وزیر ارشاد به یزد9)

یزدفردا "میرجلیلی خبرنگاریزدفردا :وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در جلسه شوراي فرهنگ عمومي استان يزد گفت: گسترش فعاليت هاي فرهنگي و هنري از برنامه هاي اين وزارتخانه است و در اين راستا گام هاي اساسي طي سال هاي اخير برداشته است.
سيدمحمد حسيني خواستار همکاري و همدلي افراد و گروهها در مسايل اساسي کشور شد و افزود: نبايد در مسايل اساسي کشور عليه همديگر کار کنيم بلکه همه بايد همکاري کنند و برخي گزارش ها به ما مي رسد که در برخي سايت ها دقت نمي کنند و مطالبي مي نويسند که به خاطر کمي علم و دانش است.
وی با اشاره به سفرهاي استاني هيات دولت گفت: کارگروه فرهنگ در قالب اين سفرها تشکيل خواهد شد و نقاط ضعف و قوت حوزه فرهنگي شناسايي و متناسب با استان براي رفع آن تصميمات گرفته خواهد شد و بايد مسايل کلي را در نظر بگيريم، نقاط ضعف و قوت را بشناسيم و تصميم گيري کنيم.
نماينده ولي فقيه و امام جمعه يزد نیز در شورای فرهنگ عمومی استان یزد گفت: مسووليت مسوولان فرهنگي به خصوص وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي را در جامعه خطير توصيف نمود و گفت: سينما ، تئاتر ، رسانه ها ، بخش کتاب و خبرگزاري ها جايگاه خاصي دارند و همه آنها بايد تلاش کنند تا در راستاي فرهنگ غني ايراني و اسلامي و ارزش ها قدم بردارند.
حجت الاسلام والمسلمين محمد علي صدوقي افزود : بايد تلاش شود که از راه فرهنگ، اقتدار بدست آوريم و اگر اقتصاد و سياست جامعه استعمار زده شد و ارزش هاي جامعه تحت نفوذ استعمار گران قرار گرفت اما فرهنگ آزاد بود اين فرهنگ مي تواند همه استعمارها را از بين ببرد.
وي بر حفظ خط قرمز ها در جامعه تاکيد کرد و گفت: هر جامعه و هر کشوري داراي خط قرمزهايي است که بايد حفظ شود و اسلام، رهبري، قانون اساسي و در مجموع نظام جمهوري اسلامي خط قرمز ماست و بايد در چارچوب آن حرکت نماييم و در مقابل مخالفيني که در خط اين اصول هستند سعه صدر داشته باشيم گرچه سليقه ها مختلف باشد.
نماينده ولي فقيه در استان يزد با اشاره به حرمت شکني برخي شخصيت ها گفت: يک مقدار احساس مي شود حرمت شکني ها فراوان شده است و برخي سايت ها و خبرنامه ها هر ادعايي مي توانند داشته باشند و افراد و اشخاص را زير سووال ببرند. صدوقي با اشاره به اينکه اخيرا هتک حرمت هايي به برخي شخصيت ها ملي و اسلامي در يزد و اردکان شد خاطر نشان کرد: برخي سايت ها اين و آن را متهم کردند.
استاندار يزد هم اقدامات صورت گرفته در حوزه فرهنگي در نظام جمهوري اسلامي را خوب توصيف کرد و گفت: خود انقلاب اسلامي به رهبري امام راحل که حکومت طاغوت را براندازي کرد و حکومت الله را جايگزين آن نمود داراي بعد عظيم فرهنگي است.
محمد رضا فلاح زاده ، احياي فرهنگ امر به معروف و نهي از منکر، توجه به کتاب و کتابخواني ، ترويج فرهنگ ايثار و شهادت، گسترش فرهنگ نماز در اماکن مختلف، ترويج فرهنگ قرآن و عترت و جمعه و جماعات ، گسترش مطبوعات ، توليدات فرهنگي و هنري و ترويج اسلام ناب محمدي (ص) را از دستاورد هاي فرهنگي انقلاب اسلامي برشمرد.
وي در بخش ديگري از سخنانش با بيان اينکه برگزاري جشنواره قرآني فجر در استان را پيگيري خواهيم کرد گفت: برگزاري کنگره هاي مفاخر و بزرگان منجمله حاج شيخ عبدالکريم حايري و آيت الله اعرافي از برنامه هاي فرهنگي استان است.
نماينده مردم ابرکوه، مهريز، بافق، بهاباد و خاتم در مجلس شوراي اسلامي هم گفت : مردم استان یزد ، کم توقع و قانع هستند و علي رغم همه مشکلات، شرايط براي رشد در اين خطه فراهم است.

کاظم فرهمند پتانسيل هاي استان يزد در بخش هاي مختلف به خصوص فرهنگي را خوب توصيف کرد و افزود: يزد ، داراي ورزشکاران گمنامي است که با هزينه خود در خارج از کشور مقام هايي را کسب کردند و تقويت مسايل فرهنگي براي خنثي کردن تهاجم فرهنگي دشمنان ضروري است و بايد در راس امور قرار گيرد.
وي توجه به اشتغال را ياد آور شد و با بيان اينکه در استان، اقدامات خوبي در اين بخش صورت گرفته است اضافه کرد: در بحث اشتغال مي توانيم با توسعه کشت هاي گلخانه اي ، فرهنگ کار را ترويج نماييم و براي جوانان ايجاد اشتغال کنيم.
نماينده مردم ميبد و تفت در مجلس شوراي اسلامي هم با بيان اينکه استان يزد از جهت فرهنگي در کشور نمونه شناخته شده است تاکيدات مقام معظم رهبري در خصوص رفع مظلوميت از فرهنگ را ياد آور شد و گفت: بودجه بخش فرهنگ در سالجاري افزايش چشمگيري يافته است و در برخي زمينه ها 50 تا 60 درصد و در برخي زمينه ها حدود پنج برابر شده است.
حجت الاسلام والمسلمين يحيي زاده ،اين اقدام دولت و مجلس را گامي در جهت رفع مظلوميت از بخش فرهنگ دانست و اظهار داشت: وظيفه اصلي کميسيون فرهنگي مجلس در سالجاري نظارت بر توزيع صحيح و نظارت بر آن است.
وي بدحجابي را از معضلات فرهنگي جامعه برشمرد و برخورد با اين معضلات و اجراي قانون حجاب و عفاف تاکيد کرد. وي همچنين ضرورت نظارت و کنترل مطبوعات و برخي سايت ها را مورد تاکيد قرار داد .
علی اکبر اولیاء نماینده مردم یزد و صدوق در مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به برخی ناهنجاریها که در جامعه کنونی خصوصا یزد دیده می شود خواستار فرهنگ سازی بیشتر شد . گفتنیست حجت الاسلام علی برهان امام جمعه مهریز – حجت الاسلام دیداری امام جمعه اردکان – عبودتیان فرماندار تفت – رجایی فرماندار میبد – مشاور بانوان استاندار یزد –نیز مواردی را عنوان نمودند .

گزارش تصویری



























































































































یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا