گزارش و گزارش تصویری :آخرین جلسه شورای اداری استان یزد  در سال 88:

برخورد با رپرتاژ آگهی استانداریزد!!!!! و به قول استاندار ،فلاح نامه


یزدفردا :آخرین جلسه شورای اداری استان یزد   با حضور نماينده ولي فقيه و امام جمعه يزد، استاندار، جمعي از نمايندگان مردم استان در مجلس شوراي اسلامي و مديران دستگاههاي اجرايي و مدیران مسئول مطبوعات و رسانه های فعال  استان در محل سالن شهيد منتظرقائم برگزار شد.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه یزد با یاد آوری معاد و روز قیامت همه مدیران را به حسابرسی اعمال خود دعوت نمود

به گزارش خبرنگاریزدفردا ، حجت الاسلام و المسلمين محمدعلي صدوقي  در اين نشست با گراميداشت ياد و خاطره شهداي والامقام و تبريك فرا رسيدن عيد باستاني نوروز، از خدمات و تلاشهاي مديران لشکری و کشوری در سال جاري قدرداني و ابراز اميدواري كرد سال جديد، سال وحدت، اطاعت از رهبري، سال برنامه، پيشرفت، اقتدار و عظمت ميهن اسلامي باشد.
نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه يزد با بيان اين كه بايد در پايان هرسال ضمن حسابرسي از امور و اقدامات صورت گرفته، از نفس خود نيز حسابرسي كنيم گفت: رفتار، اعمال و كردار انسان ضبط و ثبت شده و در روز برپايي ميزان عدل الهي ، هر فرد بايد پاسخگوي اعمال خود باشد.
حجت الاسلام و المسلمين صدوقي با بيان اين كه مسئوليت مديران سخت و دشوار است خاطرنشان كرد: بايد كار و هدف براي رضاي خدا باشد چرا كه بهترين ذخيره براي مديران عمل صالح است.
امام جمعه يزد خدمت رساني به مردم و گره گشايي از كار آنان را عملي صالح برشمرد و ابراز اميدواري كرد بتوانيم انتشار دهنده همه خوبي ها و اعمال صالح باشيم.


حرف حساب فرهمند نماینده مجلس : شهر یزد باید دو نماینده داشته باشد


حرف حساب فرهمند نماینده مجلس : آیا گوش شنوایی در مسئولان استان یزد وجود دارد ؟!: فرهمند با اشاره به اينکه براي حل اين مشکل نظرات مختلفي وجود دارد تصريح کرد: بهترين گزينه اين است که در مجموع يک نماينده ديگر به استان اضافه شود. وي گفت: پيشنهاد من اين است که شهرستان هاي مهريز ، بافق و بهاباد يک نماينده ، يزد دو نماينده ، صدوق و اردکان و ميبد يک نماينده و ابرکوه ، خاتم و تفت هم يک نماينده مستقل در مجلس داشته باشند. .......

نماينده مردم مهريز در مجلس شوراي اسلامي گفت: افزايش تعداد نمايندگان اين حوزه انتخابيه بخاطر پراکندگي ، محروميت و جمعيت زياد يک امر بسيار ضروري است.
" کاظم فرهمند " روز پنج شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: وجود تنها يک نماينده براي پنج شهرستان محروم با بيش از 200 هزار نفر جمعيت يکي از مطالبات طبيعي و مسلم مردم و مسئولان است .
وي خاطر نشان کرد: يکي از مطالبات دائمي مردم و مديران حوزه انتخابيه از نماينده خود پيگيري اين مسئله و افزايش يک نماينده و تغيير در حوزه انتخابيه مي باشد.
نايب رئيس کميسيون کشاورزي مجلس شوراي اسلامي گفت: بدون شک در حال حاضر يک نماينده نمي تواند به تنهايي وظايف خود را در قبال مناطق مختلف حوزه انتخابيه به خوبي انجام دهد.
فرهمند با اشاره به اينکه براي حل اين مشکل نظرات مختلفي وجود دارد تصريح کرد: بهترين گزينه اين است که در مجموع يک نماينده ديگر به استان اضافه شود.
وي گفت: پيشنهاد من اين است که شهرستان هاي مهريز ، بافق و بهاباد يک نماينده ، يزد دو نماينده ، صدوق و اردکان و ميبد يک نماينده و ابرکوه ، خاتم و تفت هم يک نماينده مستقل در مجلس داشته باشند.
نماينده مهريز خاطرنشان کرد: اگر اين پيشنهاد تصويب شود ضمن فراغت بال نماينده در رسيدگي به مسائل و مشکلات ، موجب تسريع در کارها و دلگرمي مردم هم مي شود.
هم اکنون شهرستان هاي مهريز ، بافق ، بهاباد ، خاتم و ابرکوه يک نماينده در مجلس شوراي اسلامي دارند.

نماینده مردم یزد :طبق فرمایش امام راحل استان يزد بايد الگويي براي همه ي استانها باشد


نشست شوراي اداري استان يزد با حضور نماينده ولي فقيه و امام جمعه يزد، جمعي از نمايندگان مردم استان یزد در مجلس شوراي اسلامي، استاندار و مديران دستگاههاي اجرايي در محل سالن شهيد منتظرقائم برگزار شد.

مهندس اولياء در آخرين جلسه شوراي اداري استان با تجليل از همه ي استانداران استان در طول 30 سال گذشته بويژه دو شهيد شوراي اداري، شهيدان فرگاه و موحدين اظهار داشت؛ همانگونه كه امام راحل فرمودند استان يزد بايد الگويي براي همه ي استانها باشد و بايد با استفاده از تجارب انباشته مجموعه ي مديريتي استان در سال هاي پس از انقلاب ، در اين مسير حركت كنيم و اين مسئله، مسئوليت مديران استان را بيشتر كرده تا بتوانند الگوي موفقي از خدمت و مديريت را ارائه نمايند.

عضو كميسيون عمران مجلس با اهميت دانستن جايگاه نمايندگان مجلس در دو بعد نظارت و قانون گذاري افزود: يك نماينده بايد با استفاده از تيم كارشناسي و استفاده از نظرات فراكسيون هاي مجلس در تدوين قوانين به نحو احسن عمل كند و با نظارت نمايندگان بايد مراقب بود تا قوانين به خوبي اجرا شود و بازتاب اجراي قوانين به مجلس منعكس گردد.
مهندس اولياء با بيان خوشنامي يزد و يزدي ها در عرصه هاي مختلف افزود: ما ملزم هستيم اين روند را ادامه دهيم و در تمام شاخص ها جزء استان هاي برتر كشور باشيم.
نماينده مركز استان در مجلس شوراي اسلامي با توجه به محدوديت منابع اعتباري، از مديران خواست با وجود كمي اين اعتبارات، آنها را بموقع و به نحو مطلوب هزينه نمايند و تلاش نمايند از هر يك تومان هزينه، زمينه ي مشاركت چند برابري مردم را فراهم نمايند.
وي همچنين بر توزيع عادلانه ي اعتبارات براساس شاخص هاي واقعي شهرستان ها تاكيد كرد و نگاه آمايشي را در همه ي زمينه ها خواستار شد.
نماينده مردم يزد و صدوق، با اعلام آمادگي براي تعامل با مديران اجرايي استان، اظهار اميدواري كرد كه استان يزد، با خرد جمعي و تعامل مجموعه مديران و نمايندگان استان مسير توسعه خود را دنبال نمايد.

استاندار یزد و حرکتی ماندگار و سازنده  در آخرین جلسه شورای اداری استان یزد:

برخورد با رپرتاژ آگهی استانداریزد!!!!! و به قول استاندار ،فلاح نامه


قبل از سخنان استانداریزد طبق برنامه ریزی انجام شده کلیپی از عملکرد دولت در استان یزد در طول سال 89 تهیه شده بود که با اعلام توسط مجری برنامه پخش آن آغاز شد

اما چند پلان از فیلم که پخش شد، پخش آن قطع  و سخنرانی استانداریزد آغاز شد

نکته مهم در این بین اشاره استانداریزد به کلیپ نیمه تمام بود که علت قطع شدن کلیپ را برای حاضرین مشخص نمود واستاندار یزد که قرار بود عملکرد استان در سال 89 را تشریح نماید با اشاره به کلیپ پخش شده اعلام نمود :گه قرار بود گزارش مستندی از عملکرد تمامی نهادهای استان تقدیم حضار شود و البته همکاران روابط عمومی زحمت کشیده بودند، ولی همان چند تکه کوتاه که پخش شد متوجه شدم که که متاسفانه به جای عملکرد تمامی دستگاهها ،"فلاح نامه" تهیه شده است و گفتیم پخش نکنند بهتر است!!!!

 (و این حرکت مسئولانه استانداریزد تاثیر به مراتب بهتری از پخش کلیپ در بین حضار داشت و به نوعی تذکری بود به تمامی مدیران استان و مسئولین روابط عمومی ها که در موقع انعکاس عملکرددستگاهها ی دولتی ، رپرتاژ آگهی  مدیران را تهیه نکنند و بیشتر به عملکرد و فعالیت ها و خدمات صورت گرفته توجه نمایند تا انعکاس حضور مدیران در مجامع عمومی!!!!)
استاندار يزد در ادامه اين نشست با قدرداني از تلاشها و خدمات مديران استان در عرصه هاي گوناگون با بيان اين كه مديريت استان در سال جاري 15 نشست با معاونين رئيس جمهور و مسئولان نهاد، 18 نشست با وزرا، 22 جلسه با معاونين وزرا،17 جلسه با سازمانها و 6 جلسه با مسئولان بانكهاي كشور به منظور تحقق اهداف و برنامه هاي استان داشته است ادامه داد: تهيه اسناد گوناگون در حوزه هاي سلامت، گردشگري، آي تي، حمل و نقل، آمايش، صادرات، صنعت و معدن، صنايع نوين و اشتغال در كنار ارائه نقشه راه 40 دستگاه اجرايي بر اساس اسناد بالا دستي از جمله اقداماتي است كه در جهت اداره استان بر اساس برنامه محوري صورت گرفته است.
وي برگزاري همايش هاي فرهنگ عاشورا، فيلم كوتاه ايثار، قرآن و طب، شعر پايداري، عاشوراپژوهي و ... از جمله اقدامات فرهنگي استان در ترويج فرهنگ عاشورايي عنوان كرد. استاندار يزد همچنين كشف 52 تن مواد مخدر، 12 ميليارد تومان كالاي قاچاق و كاهش 9 درصدي حوادث ترافيكي را از جمله اقدامات نيروي هاي پرتلاش انتظامي استان برشمرد.
استاندار يزد با بيان اين كه بيش از 2300 پروژه عمراني كوچك و بزرگ در استان در دست اجرا مي باشد اظهار داشت: صادرات استان نيز تا پايان دي ماه امسال 384 هزار تن با ارزش 226 ميليون دلار بوده است.
وي در ادامه گزارشي از اقدامات و فعاليت هاي مديريت استان در حوزه هاي مختلف در سال جاري را ارائه كرد.

قدر دانی استانداریزد از کویر ،مردی برای تمامی فصول


دبیر این جلسه شورای اداری استان ،یا به روایتی مجری این برنامه دکترغلامرضا محمدی( کویر ) رییس بازنشسته سازمان اسناد ملی استان یزد بود که به روایتی دیگر او را بایستی مردی برای تمامی فصول دانست که حضورش در هر مراسمی باعث بالا رفتن عیار آن مراسم خواهد و با ذوق خدادادیش  مجلس را رونقی دیگر می بخشد و همه به خاطر داریم اجرای او در مراسم دیدار رهبر معظم انقلاب با نخبگان یزدی  را که یکی از ماندگار ترین اجراهای استادانه ایشان بود.
در پایان آخرین جلسه شورای اداری استان استاندار یزد  به عنوان پیش برنامه خداحافظی و تودیع دکتر محمدی با اهداء لوح تقدیر از وی تقدیر نموده و وعده مراسم تودیع شایسته وی  را به حاضرین داد

گزارش تصویری مسعود میرجلیلی خبرنگاریزدفردا از این نشست :





























































































































































































































































































































































































یزدفردا






  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا