نايب رئيس كمسيون كشاورزي مجلس:

بخش كشاورزي در برنامه پنجم توسعه توسط دولت تقويت شود

یزدفردا : نايب رئيس كميسيون كشاورزي مجلس شوراي اسلامي خواستار تقويت بخش كشاورزي در برنامه پنجم توسعه توسط دولت شد.

كاظم فرهمند امروز در گفتگو با خبرنگار یزدفردا در مهريز اظهار داشت: با وجود 24 درصد اشتغال در بخش كشاورزي همچنين برخورداري از بالاترين درآمد صادرات كشور در اين بخش بعد از نفت، بخش كشاورزي در كشور مظلوم واقع شده و تنها چهار درصد از منابع دولتي را به خود اختصاص داده است.
وي افزود: تسهيلات اختصاصي در اين بخش بسيار ناچيز است و جوابگوي درخواست‌ها و رفع مشكلات فعالان در اين بخش نيست.
فرهمند در مورد افزايش و علت ضايعات بالاي بخش كشاورزي در كشور بيان داشت: يكي از علت‌هاي بالا بودن ضايعات در بخش كشاورزي در كشور ما، مظلوميت بخش كشاورزي در مقابل بخش‌هاي ديگر و عدم تحقق صنايع تبديلي به علت كمبود اعتبار و تسهيلات است.
وي خاطرنشان كرد: با وجود اينكه در برنامه چهارم توسعه بايد 50 درصد از صنايع تبديلي در بخش كشاورزي محقق مي‌شد، اما به علت كمبود تسهيلات اين امر عملي نشده است.
فرهمند با تاكيد بر تقويت بخش كشاورزي، بيان داشت: مجلس آمادگي دارد كه از لوايح و طرح‌هايي كه به نفع توليد در بخش كشاورزي باشد، حمايت كند.
نماينده مردم مهريز در مجلس شوراي اسلامي فارغ‌التحصيلان بخش كشاورزي را سرمايه‌ها و گنجينه‌هاي ارزشمند كشور برشمرد و ادامه داد: كشاورزي سنتي در ايران بايد جايگاه خود را به كشاورزي مدرن و مكانيزه دهد تا از آب و خاك و منابع كشور به بهترين نحو، حداكثر توليد و بهره‌برداري انجام شود.
وي افزود: اين امر تحقق مگر با حضور و شركت كارشناسان بخش كشاورزي در توليد و توجه بيشتر دولت به اين بخش و اختصاص اعتبارات و تسهيلات درخور اين بخش، محقق نخواهد شد.

یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا