مسائل ومشكلات اهالي روستاهاي جزستان بافق بررسي شد

یزدفردا"بافق" خبر نگار عسكري:نماينده مردم مهريز، بافق، ابركوه و خاتم از نزديك با مسائل و مشكلات اهالي روستاي جزستان بافق آشنا شد.
مرمت قنوات، تامين آب زراعي، واگذاري مراتع به دامداران، تامين پزشك، احداث ديوار ساحلي و سيل بند، راه اندازي سامانه تلفن همراه و اجراي طرح هاي روستا از جمله مسايل و مشكلاتي بود كه مردم روستاي جزستان با فرهمند در ميان گذاشتند.
نماينده مردم بافق،مهريز، خاتم و ابركوه در مجلس شوراي اسلامي در جمع مردم روستا جزستان گفت:مسير قنات روستا به لحاظ آسيب پذيري با مطالعه دقيق و پيش بيني اعتبار لازم بايد تغيير كند تا از معرض خطر سيل به دور باشد.
" كاظم فرهمند" افزود: احداث ديوار ساحلي و سيل برگردان براي حفاظت از باغات و مزارع جزستان ضروري است و اعتبار ساخت آن از محل اعتبارات خشكسالي و حوادث غير مترقبه تامين خواهد شد.
عضو كميسيون كشاورزي مجلس بر تقويت فعاليتهاي دامداري منطقه جزستان تاكيد كرد و گفت:مراتع بايد دراختيار دامداران اين منطقه قرار گيرد.
"كاظم فرهمند" در خصوص ساير مسائل و مشكلات مطزح شده از سوي اهالي جزستان قول پيگيري داد.
نماينده مردم بافق در مجلس شوراي اسلامي از طرح در حال اجراي يادمان شهداي روستاي جزستان بازديد كرد.
اين بنا با الهام از سبك معماري اسلامي درگلزار شهداي روستاي جزستان به وسعت 1350 متر مربع و پيش بيني اعتباري بالغ بر 500 ميليون ريال در حال احداث است.
براي احداث اين بنا با30 درصد پيشرفت فيزيكي تا كنون 150 ميليون ريال از محل اعتبارات بنياد شهيد و امور ايثار گران هزينه شده است و پيش بيني مي شود اين طرح در 6 ماهه اول سال اينده به بهره برداري برسد.
روستاي جزستان در دوران دفاع مقدس تعداد 9 شهيد تقديم نظام و انقلاب اسلامي كرده است.
"فرهمند" همچنين فاز اول احداث حسينيه جوادالائمه روستاي جزستان بافق را افتتاح كرد.
اين حسينيه در زمين اهدايي مرحوم حاج محمد حاجي حسني به مساحت 450 مترمربع و زير بناي 350 مترمربع ساخته شده است.
براي احداث اين مكان مذهبي كه شامل آبدار خانه و سيستم گرمايشي و سرمايشي مي باشد بيش از 860 ميليون ريال از محل خودياري اهالي روستاي جزستان هزينه شده است .

یزدفردا


روستاي جزستان از توابع دهستان كوشك با 95 خانوار و جمعيتي بالغ بر 450 نفر در فاصله 65 كيلومتري بافق قرار دارد.
نماينده مردم بافق در مجلس شوراي اسلامي همچنين به باغدر از توابع بافق رفت وبا تنها خانواده ي شهيد اين روستا ديدار وگفتگو كرد .
مرمت قنات و آسفالت راه روستاي باغدر از مشكلات اهالي اين روستا بود كه از سوي پدر شهيد علي اكبر خالقي مطرح شد و "كاظم فرهمند" براي رفع مشكلات مطروحه قول مساعدت داد .
عضو كميسيون كشاورزي مجلس آنگاه بر مزار طلبه شهيد خالقي با قرائت فاتحه نسبت به مقام شامخ شهداء اداي احترام كرد .
طلبه شهيد علي اكبر خالقي در عمليات كربلاي 5 به درجه رفيع شهادت نائل شده است .
روستاي باغدر با 20 خانوار جمعيت در فاصله 62 كيلو متري بافق قرار دارد .
یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا