كاظم فرهمند:
 سالانه 37 هزار ميليارد تومان از اعتبارات دولتي در بخش يارانه‌ها هزينه مي‌شود

یزدفردا: نماينده مردم شهرستان‌هاي مهريز، بافق، بهاباد، ابركوه و خاتم در مجلس گفت: سالانه 37 هزار ميليارد تومان اعتبار دولتي در بحث اختصاص يارانه‌ها در كل كشور هزينه مي‌شود كه در صورت هدفمندي يارانه‌ها، اين مبلغ در بخش‌هاي عمراني و كشاورزي هزينه خواهد شد.


 كاظم فرهمند امروز در گفتگو با خبرنگار یزدفردا با اشاره به لايحه هدفمند كردن يارانه‌ها اظهار داشت: 17 ماه است كه اين لايحه در حال تفحص و بررسي است و تاكنون هفت ماده از اين لايحه توسط اكثريت نمايندگان مصوب شده است و بقيه نيز در حال بررسي است.

 وي افزود: طولاني شدن زمان تصويب اين لايحه نشان از اهميت آن دارد و نمايندگان مردم در مجلس تمام سعي خود را براي اينكه تمام حقوق اقشار مختلف مردم در آن گنجانده شود را به كار گرفته‌اند.

فرهمند يادآور شد: تمام نمايندگان اهتمام خود را بر اين امر گذاشته‌اند كه جزئيات طرح با دقت بررسي شود تا خداي ناكرده حقي از كسي ضايع نشود. وي ادامه داد: اين لايحه در دولت خدمتگزار نهم به مجلس ارائه شد و اكثريت نمايندگان بر هدفمند كردن يارانه‌ها تاكيد دارند و با آن موافقند اما در نحوه اجرا نقطه نظراتي دارند كه آنها نيز با بررسي بيشتر رفع خواهد شد.

 فرهمند بيان داشت: هم‌اكنون در كشور افرادي كه توانايي بالاتري دارند بيشتر از يارانه‌ها استفاده مي‌كنند كه اين خود يك نوع بي‌عدالتي رايج در كشور است. وي عنوان كرد: شايد اجراي اين طرح در سال اول مشكلاتي را براي جامعه به همراه داشته باشد اما در درازمدت ثمره آن را تمام اقشار محروم جامعه خواهند ديد.

 وي افزود: در اين طرح 50 درصد يارانه‌ها به اقشار مستضعف و محروم جامعه، 30 درصد براي رفع مشكلات كشاورزي و صنعت و 20 درصد نيز براي اعتبارات دولتي در زمينه عمراني هزينه خواهد شد.

یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا