نماينده پنج شهرستان استان يزد در مجلس:

هدفمند كردن يارانه‌ها از هدرروي منابع ملي جلوگيري مي‌كند

یزدفردا : نماينده مردم شهرستان‌هاي ابركوه، بافق، بهاباد، خاتم و مهريز در مجلس گفت: جلوگيري از حيف و ميل كردن منابع ملي از مهم‌ترين اهداف لايحه هدفمند كردن يارانه‌هاست.
كاظم فرهمند امروز در گفتگو با خبرنگار یزدفردا  اظهار داشت: سرانجام پس از ماه‌ها انتظار و تحقيق در نهايت كليات لايحه هدفمند كردن يارانه‌ها به تصويب نمايندگان مردم در مجلس شوراي اسلامي رسيد، لايحه‌اي كه در ابتدا با تنش‌هاي زياد از طرف مجلسي‌ها روبه‌رو بود و اين امر موجب تشكيل كمسيون ويژه در مجلس و تشكيل جلسات متعدد شد.
وي افزود: در نهايت تغييراتي در لايحه با هماهنگي دولت خدمتگزار ايجاد و سرانجام كليات آن به تصويب نمايندگان مجلس رسيد.
فرهمند خاطرنشان كرد: لايحه هدفمند كردن يارانه‌ها در يك نگاه كلي به سمت عدالت و جلوگيري از پرداخت‌هاي يارانه غيرضروري حركت مي‌كند و از سوق دادن مصرف آب، برق، گاز و سوخت به حالت استاندارد سخن مي‌گويد.
نماينده مردم پنج شهرستان استان يزد در مجلس شوراي اسلامي بيان داشت: اگر مصرف برق، آب و سوخت در داخل كشور را با كشورهاي همسايه و يا ديگر كشورهاي اروپايي و آسيايي مقايسه كنيم، تفاوت قابل تاملي دارد و دليلي ندارد به دليل هزينه ارزان سوخت به ويژه بنزين، ترافيك و آلودگي هوا را براي همگان به ارمغان آوريم.
وي افزود: غيرقابل قبول است كه با مصرف بي‌رويه آب و برق آن هم به بهانه ارزان بودن، آن را هدر دهيم زيرا اين سرمايه‌ها خدادادي است و متعلق به تمامي افراد جامعه است و بايد اين نعمات به صورت يكسان بين اقشار مختلف توزيع شود.
فرهمند يادآور شد: اصلاح روش‌هاي مصرف، توزيع عادلانه، جلوگيري از حيف و ميل كردن منابع ملي و رسيدگي بيشتر به اقشار آسيب‌پذير جامعه از محسنات اين طرح است.

یزدفردا
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا