مهندس فرهمند عضو فراكسيون مواد غذايي مجلس:
 اعلام همزمان محصولات غيربهداشتي به مصرف‌كننده شوك وارد مي‌كند


یزدفردا-مهریز-صادقی: عضو فراكسيون موادغذايي مجلس گفت: اعلام همزمان غيربهداشتي بودن سوسيس و كالباس داخلي و برنج وارداتي هم به مصرف‌كننده و هم به توليدكننده شوك وارد مي‌كند.

كاظم فرهمند امروز در گفتگو با صادقی خبرنگار یزدفردا در مهريز اظهار داشت: در روزهاي اخير شايعاتي در زمينه غيربهداشتي بودن برنج‌هاي وارداتي و سوسيس و كالباس‌هاي توليدي در داخل كشور توسط برخي افراد غيرمسئول و مقامات كشور به‌صورت پيام كوتاه و يا از طريق روزنامه مطرح شده كه اين‌گونه سخنان غيركارشناسي در اين مقطع از زمان، قابل تامل است.
وي افزود: ما نيز معتقديم كه در واردات تمام مواد غذايي از خارج از كشور بايد رعايت بهداشت و استاندارد از اصول اوليه و از ضرورت‌هاي اساسي باشد.
فرهمند ادامه داد: همچنين معتقديم اداره استاندارد بايد قبل از خريد و حتي در حين واردات نظارت كامل را بر موادغذايي وارد شده از جمله برنج داشته باشد و در كارخانجات توليد موادغذايي داخلي از جمله سوسيس و كالباس نيز نظارت مستمر اداره استاندارد و بهداشت ضروري است.
وي تاكيد كرد: اما از سويي نيز معتقديم اعلام همزمان غيربهداشتي بودن سوسيس و كالباس توليد داخل و برنج وارداتي هم شوك به مصرف‌كننده وارد مي‌كند و هم به توليد‌كنندگاني از جمله كارخانجات توليد سوسيس و كالباس كه ده‌ها سال است كار توليد را بر عهده دارند.
فرهمند بيان داشت: بررسي واردات موادغذايي و توليدات داخلي توسط وزارت بهداشت و درمان و اداره استاندارد ضروري است و بايد با نظارت مستمر، موادغذايي سالم به مصرف‌كننده ارائه شود و در اين امر هيچ شك و ابهامي وجود ندارد.
نايب رئيس كميسيون كشاورزي مجلس شوراي اسلامي نظارت بيشتر مقامات مسئول در امر واردات و عرضه موادغذايي به بازار همچنين كنترل قيمت‌ها به منظور حمايت از مصرف‌كننده را ضروري دانست.
وي افزود: واردات محصولات كشاورزي از جمله برنج و چاي و انواع ميوه، مرغ و گوشت بايد با هماهنگي وزارت بازرگاني و وزارت جهاد كشاورزي انجام گيرد و اين اقدام به‌ گونه‌اي نباشد كه وزارت بازرگاني بدون در نظر گرفتن توليدات داخلي به هر ميزان كه خواست واردات انجام دهد زيرا اين امر به توليد محصولات داخلي لطمه وارد مي‌كند.
فرهمند همچنين اجراي الگوي كشت و توجه به كاشت محصولات استراتژيك از جمله گندم، برنج و دانه‌هاي روغني را نيز راهي به سوي خودكفايي محصولات كشاورزي اعلام كرد.

یزدفردا
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا