یزدفردا : رئيس آموزش و پرورش شهرستان مهريز گفت: تزريق روزي 20 ميليون ريال براي توسعه آموزشي شهرستان محروم مهريز كه در طول قدمت آموزش و پرورش شهرستان بي‌سابقه بوده است، نشان از توجه ويژه رئيس‌جمهور به رفع تبعيض و تحقق شعار عدالت‌خواهي وي است.

سيد جليل عقيلي امروز در گفتگو با خبرنگار ان اظهار داشت: به واسطه حمايت‌هاي دولت نهم به ويژه رئيس جمهور مردمي به آموزش و پرورش اين شهرستان، تحول عظيمي در امر آموزش رايگان و استفاده از فضاهاي آموزشي مدرن براي همگان به ويژه قشر مستضعف جامعه در مهريز مهيا شد.
وي افزود: شهرستان مهريز يكي از مستعدترين شهرستان‌هاي استان يزد در زمينه‌هاي فرهنگي و علمي به شمار مي‌رود و درخشش جوانان اين شهرستان در تمامي عرصه‌هاي آموزشي و ورزشي بر كسي پوشيده نيست اما به دليل برخي كاستي‌ها كه به واسطه سهل‌انگاري‌هاي دوران گذشته در اين شهرستان به وجود آمده، مهم‌ترين بخش آموزشي شهرستان كه تكميل و توسعه پروژه‌هاي آموزش و پرورش است، رشد نيافته بود.
عقيلي ادامه داد: اما با انتخاب احمدي‌نژاد و شروع به فعاليت دولت مردمي نهم، كاستي‌ها و مشكلاتي كه در آموزش و پرورش شهرستان بود، يك به يك رفع شد به نحوي‌كه طي چهار سال خدمت‌رساني دولتمردان دولت نهم بيش از 2 ميليارد و 500 ميليون تومان اعتبار براي تكميل پروژه‌هاي عمراني و آموزشي شهرستان مهريز هزينه شده است.
عقيلي عنوان كرد: توسعه مكان‌هاي آموزشي شهرستان مهريز و درخشش جوانان مهريزي در عرصه‌هاي علمي و ورزشي، مديون دولت نهم است.
عقيلي با اشاره به پروژه‌هاي آموزشي در شهرستان مهريز خاطرنشان كرد: 16 پروژه عظيم آموزشي در سطح شهرستان مهريز در دست اقدام است كه چهار پروژه آن در سال گذشته افتتاح شد.
وي از پروژه آموزشي دبستان 10 كلاسه شيخ طوسي با مساحت يك هزار و 670 مترمربع در دو طبقه با هزينه‌اي بالغ بر 600 ميليون تومان از محل اعتبارات ملي، خوابگاه 18 اتاقه خيري آموزشگاه راهنمايي نمونه مطهره با يك هزار و 54 مترمربع مساحت در دو طبقه با هزينه‌اي بالغ بر 250 ميليون تومان از محل اعتبارات استاني و سالن ورزشي خواهران دبيرستان فاطميه با 700 مترمربع مساحت و هزينه‌اي بالغ بر 50 ميليون تومان از محل اعتبارات استاني به عنوان مهم‌ترين پروژه‌هايي ياد كرد كه با زحمات و توجه ويژه مسئولان استان يزد و شهرستان مهريز، همزمان با هفته دولت در اين شهرستان افتتاح خواهد شد.
رئيس آموزش و پرورش شهرستان مهريز با اشاره به بركات سفر رهبري به استان يزد نيز عنوان كرد: احداث يك باب نمازخانه در مركز پيش دانشگاهي ولي‌عصر شهرستان مهريز با هزينه‌اي بالغ بر 120 ميليون تومان، گوشه‌اي كوچك از بركات سفر ايشان به يزد است كه شامل آموزش و پرورش شهرستان مهريز شده است.
عقيلي همچنين با اشاره به مصوبات سفرهاي استاني رئيس جمهور بيان داشت: تمامي اعتبارات مصوب سفر اول رياست جمهوري مربوط به آموزش و پرورش شهرستان جذب و هزينه شده است.
وي افزود: احداث يك باب دبيرستان 12‌كلاسه نمونه شبانه‌روزي با اعتبار يك ميليارد و 500 ميليون تومان و اختصاص يك دستگاه ميني‌بوس هيوندا به آموزش و پرورش مهريز از مصوبات سفر دور دوم رياست جمهوري است و هم‌اكنون نقشه و طرح دبيرستان آماده و در هفته دولت كلنگ آن به زمين خواهد خورد.
اين مسئول يادآور شد: در حال حاضر براي تغيير و تكميل پروژه‌هاي عمراني آموزشي شهرستان مهريز به بيش از 200 ميليون تومان اعتبار نياز داريم كه با مساعدت حجت‌الاسلام برهان، امام‌جمعه شهرستان و فرماندار همچنين كاظم فرهمند، نماينده مردم مهريز در مجلس شوراي اسلامي در حال پيگيري و جذب اعتبار هستيم.

یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا