يزدفردا: نماينده مردم خاتم در مجلس شوراي اسلامي گفت: اعلام استقلال مركز خدمات كشاورزي بخش مروست از توابع شهرستان خاتم در راستاي شعار عدالت‌محوري دولت نهم صورت گرفته است.
كاظم فرهمند در گفتگو با خبرنگار يزدفردا اظهار داشت: مروست يكي از مستعدترين بخش‌هاي شهرستان خاتم و در عين حال محروم‌ترين مناطق اين شهرستان است اما با تلاش مردم زحمت‌كش و حمايت‌هاي دولت نهم، تبيض و بي‌عدالتي از اين بخش در حال رخت بربستن است.
وي افزود: مروست يكي از مناطق عمده كشاورزي و دامپروري استان يزد به شمار مي‌رود كه عمده محصولات توليدي آن را گندم، ذرت، پسته و انگور تشكيل مي‌دهد.
فرهمند خاطرنشان كرد: مركز خدمات بخش مروست زير نظر شهرستان خاتم اداره مي‌شد كه طي كردن فاصله 50 كيلومتري بين اين دو مركز زحمات بسياري را به متقاضيان خدمات اين اداره تحميل مي‌كرد.
وي بيان داشت: يكي از مهم‌ترين فعاليت‌هاي دولت خدمتگزار در امر رفع تبعيض و خود استقلالي در مروست، استقلال مركز خدمات كشاورزي اين بخش بوده است كه با توجه به پيگيري‌هاي چند ساله شهروندان مروستي سرانجام با تلاش و پيگيري مردم منطقه و تعامل با نماينده آنها در مجلس، اين امر به تحقق پيوست و يكي ديگر از وعده‌‌هاي دولت نهم در امر خود استقلالي روستاها محقق شد.
فرهمند عنوان كرد: با پيگيري‌هاي انجام شده و مستمر و با همكاري وزير جهاد كشاورزي، موافقتنامه‌اي صادر شد كه طي آن مركز خدمات كشاورزي مروست به طور مستقيم زير نظر سازمان جهاد كشاورزي استان يزد به كشاورزان منطقه خدمات دهد.
وي اظهار اميدواري كرد؛ با توسعه خدمات كشاورزي كه شغل بيشتر مردم اين بخش است، محروميت به سرعت از منطقه دور شود و نشاط و برخورداري جايگزين آن شود.
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا