یزدفردا : نماينده مردم بافق در مجلس شوراي اسلامي گفت: به همت دولتمردان نهم در طول سه سال گذشته هشت شهرستان از 10 شهرستان استان يزد گازرساني شده است.‌

به گزارش خبرنگاریزدفردا  از يزد، كاظم فرهمند عصر امروز در جلسه‌اي به منظور تسهيل در گازرساني به شهرستان بافق با حضور مسئولان اين شهرستان و رئيس سنگ‌آهن اين شهرستان با معاون وزير صنايع اظهار داشت: گازرساني به اين شهرستان‌ها به بركت سفرهاي استاني رياست جمهور و هيئت همراه انجام شده است و در دو شهرستان ديگر اين استان نيز عمليات انتقال گاز در حال انجام است.
وي افزود: شهرستان بافق به رغم در اختيار داشتن بزرگ‌ترين معادن سنگ‌آهن كشور و كارخانه گندله‌سازي و فولاد و نياز مبرم صنايع اين شهرستان به گاز، هنوز از اين نعمت محروم است اما اميد مي‌رود با ادامه كار اين دولت خدمتگزار، شاهد گازرساني به اين شهرستان نيز باشيم.
وي گفت: نظر به اينكه دو سوم گاز مصرفي در اين شهرستان در صنايع و معادن مصرف مي‌شود و اهميت صنايع مادر و مهم اقتصادي مانند فولاد و گندله‌سازي بدون گاز معنا ندارد، اين نقصان باعث مي‌شود در اين‌گونه صنايع سرمايه‌گذاري صورت نگيرد.
فرهمند خاطرنشان كرد: با توجه به اينكه گازرساني به بافق در سفر اول رياست جمهوري مصوب شده است و حضور و مشاركت صنايع و معادن در امر گازرساني به بافق اتخاذ شده است از اين‌رو اين وزارتخانه بايد سهم مشاركت خود را در امر انتقال گاز به اين شهرستان پرداخت نمايد تا شركت گاز به واسطه اين موضوع عمليات گازرساني را آغاز نمايد.
فرهمند تاكيد كرد: به منظور رفع اين مشكل مقرر شد جلسه‌اي با حضور معاون صنايع و معادن و شركت گاز تشكيل شود و در مورد چگونگي مشاركت تصميماتي اتخاذ شود.
وي همچنين يادآور شد: به منظور بررسي مشكلات صنايع شهرستان بافق مقرر شده در آينده‌اي نزديك، وزير صنايع و معادن بازديدي از اين شهرستان كه يكي از قطب‌هاي مهم معدني كشور است داشته باشد.
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا