يزدفردا: نماينده مردم ابركوه، مهريز، خاتم و بافق در مجلس گفت: ابركوه يكي از پرظرفيت‌ترين شهرستان‌هاي استان يزد در‌ كشاورزي است اما به دلايل متعددي‌ هنوز در زمره شهرستان‌هاي محروم در زمينه كشاورزي به شمار مي‌رود.

كاظم فرهمند امروز در گفتگو با خبرنگار يزدفردا اظهار داشت: شهرستان ابركوه يكي از محروم‌ترين در عين حال مستعدترين مناطق استان يزد است و با وجود‌زمینه های كشاورزي و صنعتي كه در اين شهرستان نهفته است، هنوز اين شهرستان به دلايلي نتوانسته جايگاه خود را در استان پيدا كند.

وي افزود: البته اين موضوع با تلاش و پشتكار مردم و با همياري مسئولان اين شهرستان در آينده نزديك امكان‌پذير مي‌شود. فرهمند خاطرنشان كرد: شهرستان ابركوه يكي از قطب‌هاي كشاورزي استان نيز به شمار مي‌رود اما وجود مشكلاتي از جمله كمبود كود شيميايي، عدم توجه كافي به كشاورزان و امور كشاورزي سبب شده اين شهرستان با توجه به تلاش كشاورزانش پيشرفت قابل توجهي در اين زمينه نداشته است.

نماينده مردم ابركوه با برشمردن برخي مشكلات شهرستان ابركوه و روستاهاي آن يادآور شد: عدم آنتن‌دهي تلفن همراه در روستاهاي فيروز آباد و تيزوك، عدم همكاري اداره راه به منظور رعايت حريم جاده براي احداث مسكن جوانان، كمبود اعتبارات قنوات و تسهيلات آب و خاك و ... از مهم‌ترين مشكلات روستاهاي اين منطقه است. وي همچنين عدم خريد شير، سرمازدگي درختان ميوه در روستاهاي اين شهرستان و ... از ديگر مشكلاتي است كه مسئولان براي رفع آن بايد تلاش مضاعفي انجام دهند.

فرهمند با اشاره به رعايت اصول آبياري در سال اصلاح الگوي مصرف گفت: افزايش اتلاف آب و مصرف بي‌رويه آب در كشور و استان يزد سبب شده است كه مسئولان به فكر اصلاح الگوي مصرف و اصلاح سيستم موجود باشند. وي برنامه‌ريزي دقيق مسئولان در اختصاص اعتبارات و تسهيلات در زمينه آبياري و احداث كانال را اساسي‌ترين راه حل براي كاهش مصرف آب در روستاها اعلام كرد.

فرهمند همچنين خواستار پيگيري در زمينه مطالعه و انتقال آب كشاورزي به شهرستان ابركوه توسط وزارت نيرو شد .

یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا