یزدفردا : نماينده مردم مهريز، بافق، خاتم و ابركوه در مجلس گفت: مشكلات شوراهاي اسلامي شهرها و شهرستان‌ها تنها با انتقاد حل نمي‌شود.
كاظم فرهمند امروز در گفتگو با خبرنگاریزدفردا در مهريز، حضور اعضاي شوراها در مجامع قانوني و جلسات اداري را براي ارائه راهكار مناسب و استفاده از نظرات مسئولان شهر به منظور حل مشكلات اين نهاد مفيد و مثمرثمر خواند.
نماينده مردم مهريز در بخش ديگري از اين گفتگو با اشاره به مشكل كمبود آب در استان يزد اظهار داشت: مشكل كم‌آبي در استان يزد با اجراي صحيح سيستم آبياري مناسب و اجراي طرح‌هاي آبي خاكي در كوتاه مدت قابل رفع است.
وي تاكيد كرد: توجه بيشتر به تقويت سفره‌هاي آب زيرزميني و تسريع در انتقال آب به استان توسط شركت آب منطقه‌اي و وزارت نيرو، مهم‌ترين راه‌حل در زمينه رفع كم‌آبي استان يزد است.
فرهمند همچنين از افزايش اعتبارات بخش كشاورزي به ميزان 20 درصد و اعتبار بخش آب به ميزان 30 درصد و افزايش اعتبارات خشكسالي در سال جاري خبر داد و خاطرنشان كرد: طبق ماده 10 قانون بودجه كه اعتبارات آن از اعتبارات عمراني بود، اين اعتبار به سه درصد افزايش يافته و افزايش دو درصدي آن به مديريت بحران خشكسالي اختصاص يافته است كه كمك بسيار مناسب و خوبي در اين زمينه است.
نايب رئيس كشاورزي، آب و منابع طبيعي مجلس شوراي اسلامي همچنين در خصوص افزايش اعتبار صندوق بيمه كشاورزي كشور بيان داشت: بر اساس مصوبه بودجه سال 88 اعتبار صندوق بيمه محصولات كشاورزي 35 درصد ماده 10 و 20 درصد ماده 12 قانون بودجه است كه با تصويب اين مصوبه در سال جاري ظرفيت اعتبارات صندوق بيمه محصولات كشاورزي دو چندان شد.

یزدفردا
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا