یزدفردا : نماينده مردم مهريز، بافق،‌ خاتم و ابركوه در مجلس شوراي اسلامي از فقر تربيت بدني و كمبود امكانات ورزشي در روستاهاي حوزه انتخابيه خود انتقاد كرد.
كاظم فرهمند امروز در گفتگو با خبرنگار یزدفردا در مهريز اظهار داشت: حوزه انتخابيه مهريز، بافق، خاتم و ابركوه با دربرگيري چهار شهرستان، بزرگ‌ترين و وسيع‌ترين محدوده انتخابيه كشور به شمار مي‌رود اما هر چند در برخورداري از وسعت حوزه انتخابيه در سطح كشور مقام نخست را داريم اما در محروميت نيز حرف‌هاي بسياري براي گفتن داريم.

وي افزود: در اين منطقه علاوه بر صنعت كه دچار بحران‌هاي خاصي است، در زمينه ورزش نيز با مشكلات بسياري مواجه هستيم. فرهمند خاطرنشان كرد: تربيت‌بدني و سلامت از اصول اوليه تندرستي يك جامعه به شمار مي‌رود و لزوم توجه به اين مقوله بر هيچ‌ كس پوشيده نيست.

وي بيان داشت: كمبود امكانات ورزشي و فقر تربيت‌بدني در شهرستان‌هاي خاتم و ابركوه و روستاهاي مهريز مسئله‌اي نيست كه به راحتي بتوان از كنار آن گذشت.

 فرهمند تاكيد كرد: هنوز در روستاهاي پرجمعيت و دهستان‌هاي اين مناطق حتي يك زمين ورزشي براي ساكنان مهيا نشده است و روستاييان از حداقل امكانات ورزشي بي‌بهره هستند و نياز به فراهم كردن امكانات ورزشي در اين مناطق به شدت احساس مي‌شود.

 وي افزود: در جلسات متعدد با مديركل تربيت بدني استان يزد، براي رفع اين مشكلات قول مساعد داده و مقرر شد؛ با استفاده از اعتبارات سفر دوم رياست جمهوري به استان يزد، براي تقويت احداث سالن‌هاي ورزشي و تجهيز آنها در مناطق ياد شده اقداماتي ويژه‌اي انجام شود.

نماينده مردم مهريز در مجلس شوراي اسلامي، تجهيز امكانات ورزشي در روستاها و شهرهاي كوچك به منظور تامين نيازهاي روحي و جسمي جوانان را از ضروريات دانست و بر هدايت جوانان با فراهم كردن نيازهاي اوليه ورزش براي آنها تاكيد كرد.

یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا