یزدفردا "نماينده مردم مهريز، ابركوه، ‌خاتم و بافق در مجلس شوراي اسلامي گفت: نزديك به 70 درصد از پروژه‌هاي سفر مقام معظم رهبري به استان يزد تا پايان سال اجرا خواهد شد و تقريبا صددرصد اعتبار اختصاص يافته به استان جذب گرديده است. 

مهندس كاظم فرهمند در گفت‌وگو با خبرنگاريزدفردادرمهريز ادامه داد:  بيش از 30 درصد از اين پروژه‌ها متعلق به شهرستان‌هاي مهريز، بافق، ابركوه و خاتم مي‌باشد،  طبق فرمايشات مقام معظم رهبري با توجه به خشكسالي‌هاي پي در پي و كم بودن منابع آبي توجه به بخش صنعت و آب رساني به استان به ويژه شهرستان ابركوه در اولويت پيگيري مصوبات سفر مقام معظم رهبري قرار گرفته است. 

وي افزود: دستاوردهاي سفر مقام معظم رهبري، مردم مومن و ولايت مدار استان يزد را بيش از پيش مديون انقلاب و ولايت نمود، مع الوصف ضمن يادآوري آن لحظات تاريخي و وصف ناشدني با هدف تجديد بيعت مردمان ولايت دوست استان يزد، ‌به دستاوردهاي سفر مقام معظم رهبري اشاره خواهد شد اميد كه خداوند توفيق خدمت بيشتر در ركاب نائب به حق امام زمان، حضرت آيت الله خامنه‌اي، را به تمام مردم اين مرز و بوم عنايت نمايد. 

اين عضو مجمع نمايندگان استان يزد تصريح كرد: با حضور پر بركت مقام معظم رهبري به استان يزد، 170 ميليارد تومان اعتبار به اين استان جهت اجراي 717 پروژه اختصاص يافت كه مدت زمان اجراي اين پروژه‌ها به مدت سه سال و تا پايان سال 88 معين گرديد. از اين 717 پروژه، 213 پروژه به بخش رفاه و تامين اجتماعي، 173 پروژه به عمران شهري و روستايي، 97 پروژه فرهنگي، 72 پروژه بخش كشاورزي، 67 پروژه منابع آبي، 47 پروژه بهداشت و درمان، 22 پروژه تربيت بدني، 12 پروژه حمل و نقل، 6 پروژه انرژي، 2 پروژه صنعت و معدن و يك پروژه به دفاع اختصاص داده شد. 

وي بيان داشت: چه موهبتي بالاتر از اين بود كه خطه‌ي كوير نظاره گر حضور مردي از سلاله پاك پيامبر اعظم (ص) باشد. چه افتخاري بزرگتر از اين كه پس از سالها چشم به راه بودن، روزنه‌اي از وصال به رويمان گشوده شد و مقتدا و پيشوايمان قدم بر چشم قلبهايمان گذاشت. 

فرهمند تصريح كرد: ديرزماني است دعاي فرج مي‌خوانيم تا آقايمان مهدي (عج) بيايد و وجود كويري ما را سيراب سازد، در ديماه 1386 نايب به حق او، مولاي و مقتداي همه‌ي ايرانيان با حضور در استان يزد با قدوم مبارك خود لحظه‌هاي انتظار را كوتاه تر ساختند. اين افتخار و موهبت را خداي متعال نصيب ما ساخت، آن روزها سرشار از قداست و ايمان بود. حيف كه آن لحظه‌ها زود سپري شدند اما مفتخريم به آن تجديد ميثاق و بيعتي كه با ولي امرمان داشتيم و ذكر اين موهبت و افتخار تا ساليان سال و تا زماني كه كوير پابرجاست باقي خواهد ماند به اعتبار آن عنايتي كه ايشان به ساكنان چشم انتظار خطه‌ي كوير داشتند
یزدفردا
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا