مهریز نمایندگی  یزدفردا :نايب رييس كميسيون كشاورزي مجلس گفت: بخشنامه وزارت نيرو در مورد جايگزيني چاههاي كم آب در استان يزد نه قانوني است و نه كارشناسانه!

مهندس کاظم فرهمند در گفت‌وگو با خبرنگار يزدفردا در مهريز اعلام كرد: طي جلسه‌اي با وزير نيرو در رابطه با مشكل كم آبي استان يزد و جايگزيني چاه‌هاي كم آب كشاورزي در اين استان و در مورد بخشنامه جديد اين وزارتخانه به تمام كشور مبني بر اينكه چاه‌هاي كم آب كشاورزي كه آبدهي آنها تقليل يافته مي‌توانند تا حدود 100 متر در كنار چاه كم آب چاه جايگزين حفر كرد بحث و گفتگو شد.

وي افزود: اين بخششنامه را شايد در استان‌هاي ديگر كشور بتوان اجرا كرد ولي با توجه به فقر سفره‌هاي آب زيرزميني استان يزد، در اين استان قابل اجرا نمي‌باشد.
 
نماينده مردم مهريز، ابركوه، خاتم و بافق در مجلس شوراي اسلامي گفت: فاصله جايگزيني 100 متري كه از طرف وزارت نيرو براي چاه‌هاي كم آب اين استان تعيين شده نه قانوني است و نه كار كارشناسي در اين زمينه انجام گرفته است و براي استان يزد مناسب نيست.

وي گفت: با توجه به مسائل زيست محيطي و آب و هواي استان يزد، فاصله انتقال جابجايي چاه‌هاي كم آب كشاورزي در اين استان بايد بيش از 100 متر در نظر گرفته شود تا بازدهي كامل داشته باشد.

اين عضو مجمع نمايندگان استان يزد بيان داشت: با پيگيري‌هاي انجام شده، وزير نيرو دستورات لازم مبني بر بررسي اين موضوع را به مدير آب وزارت نيرو صادر كرده و مقرر شد كه از طرف وزارت نيرو نسخه‌اي جديدي براي استان يزد در اين زمينه بپيچند.
یزدفردا
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا