مهندس كاظم فرهمند در گفت‌وگو با خبرنگاریزدفردادربافق اظهار داشت: طی بازدیدی كه به اتفاق مسئولین شهرستان بافق از جاده در دست احداث گزوئیه داشتم از نزدیك با مشكلات و عدم تسریع در احداث این جاده آشنا شدم.
 
وی با انتقاد از كندی پیشرفت فیزیكی این جاده بیان داشت: طی بررسی‌های بعمل آمده مهمترین مشكل راكد ماندن این پروژه سازمان محیط زیست می‌باشد كه با پیگیری‌های استاندار و نماینده مردم منطقه در مجلس بزودی این مشكل رفع خواهد شد.

مهندس فرهمند افزود: احداث جاده گزوئیه از مهمترین پروژه‌های روستایی استان به شمار می‌رود چرا كه از یك طرف شهرستان بافق را از بن بست بیرون می‌آورد و امكان خدمات رسانی به روستاهای محروم مجاور را اسان‌تر می‌نماید و از سوی دیگر با توجه به گذر جاده از مناطق كوهستانی و ییلاقی منطقه باعث رشد گردشگری این شهرستان خواهد شد.

وی با اشاره به این موضوع كه احداث جاده هیچ گونه لطمه‌ای را به منابع طبیعی و وحوش منطقه علی‌الخصوص یوز پلنگ وارد نمی‌كند، تصریح كرد: احداث این جاده سدی محكم است در مقابل شكارچیان متخلف منطقه كه به دلیل عدم وجود جاده و بكر بودن منطقه با خیال راحت شكار می‌كردند.
 
نماینده مردم مهریز، ابركوه، خاتم و بافق در مجلس بیان داشت: با تكمیل این پروژه روستایی حفاظت از منابع طبیعی منطقه آسان‌تر خواهد بود و با این عمل كمك شایانی به حفظ وحوش منطقه خواهد شد.
یزدفردا
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا