مهریز خبرنگاریزدفردا "نماینده مردم مهریز، ابركوه، خاتم و بافق به مسئولین هشدار داد: با هرگونه مانع تراشی و سهل انگاری در مسیر اجرای پروژه‌های اشتغال زا حوزه انتخابیه‌ام با جدیت برخورد می‌كنم.
مهندس کاظم فرهمند  در مهریز به ایسنا اعلام كرد: بعضی از شهرستان‌های استان یزد از جمله ابركوه, مهریز و خاتم از لحاظ توسعه و صنعت و كارخانجات در محرومیت كامل بسر می‌برند.

وی افزود: با توجه به اینكه شهرستان‌های نام برده دارای پتانسیل‌های قوی و بالقوه‌ای در زمینه‌های صنعت و نیروی متخصص زبده هستند ولی به خاطر كم توجهی بعضی از مسئولین گذشته این شهرستانها نسبت به دیگر شهرستان‌های استان از قافله توسعه و پیشرفت عقب مانده‌اند.
مهندس فرهمند گفت: مسئولین استان در سال‌های گذشته توجه زیادی به این شهرستان‌ها نداشته‌اند و به همین خاطر فقر و بیكاری در این شهرستان‌ها رشد بسزای داشته است و كم توجهی مسئولین باعث شده كه این شهرستان‌ها هم از لحاظ صنعت و هم از لحاظ توسعه جز شهرستان‌های محروم استان بشمار بیاید كه در واقع این حق ساكنان این مناطق نبوده است.

نماینده مردم مهریز، ابركوه، خاتم و بافق در مجلس خطاب به مسئولین فعلی استان گفت: اگر شماها می‌خواهید كار و عملی خداپسندانه برای شهروندان این مناطق انجام دهید باید در تسریع كارها برای رفع محرومیت زدایی در این شهرستان‌ها اقدام كنید و با این اعمال جبران كوتاهی گذشته را تا حد امكان انجام دهید.
وی با انتقاد از بعضی مسئولین كه با اكراه و طعنه به پیشرفت و اجرایی كردن طرح‌ها در این حوزه انتخابیه نگاه منفی دارند گفت: همین موضوعات باعث شده كه از موقعی كه عملیات اجرای احداث كارخانه سیمان و كاشی ابركوه مطرح شده تاكنون نزدیك به یكسال می‌گذرد هنوز كار آنچنانی در این مورد انجام نگیرد و مراحل اجرایی به كندی پیش رود.
مهندس فرهمند اظهار داشت: با تمام جدیت و سرسختانه به خاطر مردم در مقابل ناملایمت‌ها ایستادگی می‌كنم و تسریع در اجرای این پروژه‌ها و دیگر پروژه‌های حوزه انتخابیه‌ام كه به واقع یكی از حوزه‌های انتخابیه محروم كشور به حساب می آید به شدت دنبال خواهم كرد و مسئولینی را كه خدای ناكرده بخواهند در اجرای این پروژه‌های اشتغال‌زا كه به منظور رفع چهره محرومیت احداث می‌شوند، تعلل ایجاد كنند با جدیت برخورد خواهم كرد .
وی افزود: ما مسئولین مدیون این انقلاب و خون شهدا هستیم و باید در خدمت مردم باشیم نه اینكه در انجام كارهایی كه هم به نفع نظام است و هم مردم، كارشكنی كنیم و باید هر گونه كمكی كه می‌توانیم برای رفع محرومیت علی‌الخصوص اجرای این پروژه‌ها انجام دهیم.

وی گفت: هزینه اجرای این پروژه‌ها را از جیب خود نمی‌دهیم بلكه از بركت این نظام و دولت خدمت گذار است كه برای مردم صرف می‌شود و دولت نیز در خدمت مردم است پس بیاییم با یكی شدن، گوشه‌ای از مشكلات این مردم را حل نماییم.

فرهمند در ادامه اظهار داشت: مراحل اجرایی كارخانه سیمان و كاشی ابركوه شروع شده است و طولانی شدن روند كار و عدم حل مشكل ارزی و ریالی مهمترین مشكلات این مجموعه‌ها می‌باشد كه خوشبختانه با پیگیری‌های بعمل آمده توسط استاندار و مسئولین مربوطه، مسئله زمین و آب این كارخانه‌ها حل شده است كه امید است مشكل ارزی و ریالی آن نیز حل شود.

یزدفردا

یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا