یزدفردا "نماینده مردم مهریز، ابركوه، خاتم و بافق گفت: با انصراف چین، استرالیا پیمانکار معدن سرب روی بهادران مهریز می‌شود.

مهندس کاظم فرهمند نماینده مردم در گفت‌وگو با خبرنگاریزذفردا در مهریز اعلام كرد: طی جلسه‌ای با حضور وزیر صنایع و معادن داشتیم مسائل و مشکلات صنعت و معدن حوزه انتخابیه بحث و گفتگو شد.

وی گفت: معدن سرب و روی بهادران که از بزرگترین معادن و وسیعترین ذخایر سرب و روی خاورمیانه را دارا است برای بهره‌برداری از ان به دلیل مشکل تراشی محیط زیست دچار مسائلی گردیده است.

عضو مجمع نمایندگان استان یزد اظهار امیدواری كرد: با پیگیری‌هایی که توسط استاندار صورت می‌گیرد، مشکلات مربوطه هر چه سریعتر حل گردد.

فرهمند افزود: به دلیل کاهش شدید قیمت سرب و روی در بازار جهانی کشور چین برای بستن قرارداد به منظور بهره‌برداری از این معدن سر باز زد و انصراف خود را اعلام کرد که در نتیجه با نیامدن چین کشور استرالیا وارد میدان شد و آمادگی خود را برای بستن قرارداد اعلام کرد.

نماینده مردم مهریز، ابركوه، خاتم و بافق در مجلس شورای اسلامی در پایان اعلام داشت: مقدمات کار فراهم گردیده که تا 40 روز اینده قرارداد بهره برداری از این معدن پس از 50 سال بی برنامگی به پیمانکار استرالیایی واگذار می‌شود.

یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا