پایگاه خبری تحلیلی یزدفردا "کشاورزی"نمایندگان مجلس

مهریز-نمایندگی یزدفردا "نماینده مهریز، ‌ابركوه، خاتم و بافق در مجلس از سفر اعضای كمیسیون آب و كشاورزی مجلس هفته آینده به عنوان اولین سفر به استان یزد خبر داد.

به گزارش خبرنگار یزد فردا، مهندس فرهمند در مجمع نمایندگان استان یزد، اظهار داشت: هدف از تشكیل مجمع با حضور مسئولین استان را پیگیری برنامه‌ها و كارهای استان توسط نمایندگان است تا اگر در بین برنامه‌ها، مشكلاتی است و نمایندگان می‌توانند، آن را پیگیری كنند.

وی افزود: اگر لازم باشد با حضور مسئول استانی جلسه‌ای را با وزرا و هیات دولت خواهیم داشت تا مسائل مرتفع گردد و اگر در اجرای كار قوانینی است كه در اجرا مشكل ایجاد كرده و یا اجرا نیازمند وضع قوانینی است باید مطرح شود چرا كه در نظر است پیرو این جلسات مسائل حاد استان به صور پررنگ مطرح شود و بتوانیم قدمی برای مسائل كشاورزی برداریم.

نایب رییس كمیسیون كشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: مشكل عمده بحث آب است الان 93 سد در كشور در حال اجرا است و 178 سد مطالعه شده است ولی ما بی بهره‌ایم و سدهایی كه داریم نیز به آن شكل سد نیست.

وی با بیان اینكه بایستی از همین آب موجود حداكثر استفاده را داشت، گفت: متاسفانه از آب موجود تنها 40 درصد استفاده می‌شود اما با همین كمبود آب در برخی محصولات كشاورزی از جمله انار،‌بادام،‌پسته و غیره در كشور حرف اول را می‌‍زنيم.

نماينده مهريز، ‌ابركوه، خاتم و بافق در مجلس در پايان اعلام داشت: اينكه چاه‌هاي خشك را تعطيل و در فاصله 100 متري چاه جديد حفر مي‌كنند، در استان يزد مطلوب نيست نه قانوني است و نه كارشناسانه چون اين در استان يزد جوابگو نيست بايستي راهكار جديدي ارائه داد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا