سوال نمایندگان استان از وزیر صنایع و معادن:دليل برخورد دوگانه وزارت در تعيين قيمت فولاد و سنگ‌آهن

یزدفردا -سیاسی :نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی در نامه ای به وزیر صنایع و معادن از برخورد دوگانه وزارت صنایع و معادن در تعیین قیمت فولاد و سنگن آهن انتقاد و خواستار توضیح آن شدند.

به گزارش یزدفردا به نقل از روابط عمومي نماينده مردم اردكان در مجلس، در این نامه که به امضاء دکتر محمدرضا تابش نماینده مردم اردکان، مهندس اولیاء نماینده مردم یزد و صدوق و مهندس فرهمند نماینده مردم مهریز،بافق،ابرکوه و خاتم رسیده ، آمده است سالهاست که قیمت فولاد بر اساس عرضه و تقاضا و متناسب با نرخهای جهانی تعیین می شود ولی از ابتدا و همواره قیمت سنگ آهن توسط وزارت صنایع و معادن تعیین می گردد تا این مابه التفاوت صرف هزینه های سوء مدیریت در سطوح مختلف که بعضاً ریشه دار است گردد.

این در حالیست که ضایعات زیست محیطی ناشی از برداشت و تولید باطله در حجم بسیار بالا اثرات سوء زیست محیطی برای منطقه ایجاد کرده و عدم ایجاد زیر ساختها و نیز حداقل تامین آب مورد نیاز برای توسعه پایدار، آینده تاریکی را برای این مناطق متصور می سازد.

از وزارت صنایع و معدن می خواهیم که با تعدیل نرخ سنگ آهن زمینه ارتقای بهره وری در صنعت فولاد را فراهم و در هزینه هایی مانند آب و فراهم کردن زیرساختهای توسعه پایدار و مناطق معدنی مشارکت نمایند.

مهندس محرابیان وزیر صنایع و معادن از طرف مجلس برای پاسخ به این سوال به کمیسیون مربوطه دعوت شد.

یزدفردا




  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا