با پشتکار  ابرقوئی رئیس دانشگاه آزاد مهریز و همراهی مهندس فرهمند نماینده مردم مهریز  پس از 8سال  دانشگاه ازاد اسلامی مهریز  از سوی وزارت علوم به رسمیت شناخته شد

یزدفردا :دانشگاه آزاد اسلامی واحد مهریز پس از گذشت 8 سال از آغاز به کار از سوی وزارت علوم به رسمیت شناخته شد.

مهندس کاظم فرهمند نماینده مردم در حوزه انتخابیه مهریز، بافق، خاتم و ابرکوه  گفت: با توجه به اینکه دانشگاه آزاد اسلامی مهریز به دلایلی نزد وزارت علوم و فن آوری به رسمیت شناخته نشده بود با پیگیریهای مستمر دکتر ابرقویی ریاست دانشگاه ازاد اسلامی مهریز و با همراهی نماینده مردم مهریز در مجلس بالاخره پس از 8 سال دانشگاه آزاد مهریز به رسمیت شناخته شد.

فرهمند افزود: پیگیریهای دکتر ابرقویی نتیجه تعامل وی با نماینده مردم در مجلس و جدیت وی در هدفش می باشد.

وی افزود: فعالیت و پیگیری رئیس دانشگاه آزاد مهریز در به دست آوردن حق از دست رفته مجموعه اش را نشان از توانایی وی در مدیریتش دانست و از دیگر مسئولین 4 حوزه انتخابیه اش خواست که انها نیز با پیگیری مشکلات مجموعه هایشان و انتقال ان به نماینده شهرشان در مجلس او را در برطرف کردن مشکلات حوزه انتخابیه یاری کنند.

فرهمند خدمات و دلسوزی دکتر ابرقویی رادر پیشرفت دانشگاه ازاد مهریز قابل تقدیر دانست و گفت: رشته تحصیلی برق که به دلیل اشتباهاتی از سوی سازمان مرکز ازمون دانشگاه ازاد حذف شده بود به دانشگاه شهرستان عودت داده شده و طبق روال در بهمن ماه سال جاری دانشجو پذیرش می کند.

وی از افزایش 2 رشته تحصیلی به دانشگاه آزاد مهریز خبر دادو  گفت: ما پیگیر افزایش رشته تحصیلی در دانشگاه آزاد واحد خاتم نیز هستیم که بزودی نتایج پیگیریها را به مردم منطقه اطلاع می دهم.

در همین راستا رئیس دانشگاه آزاد اسلامی مهریز به خبرنگار ما گفت: در 2 سال گذشته این دانشگاه درخواستهای زیادی را برای افزایش رشته های تحصیلی به وزارت علوم ارسال می داشت ولی هیچ کدام از درخواستها مورد موافقت قرار نمی گرفت وقتی که پیگیر این مسئله شدیم متوجه شدیم که این دانشگاه مورد تایید وزارت علوم و فن اوری نیست ولی مجوز و موافقت دایر شدن را دارد.

دکتر محمدرضا ابرقویی افزود: با پیگیریهای انجام شده و با همراهی مهندس فرهمند نماینده مردم مهریز در مجلس شورای اسلامی موافقت هیئت امناء دانشگاه ازاد اسلامی از سازمان مرکزی گرفته شد.

وی گفت: کل پیگیریهای انجام شده برای اخذ مجوز 24 ساعته به اتمام رسید و با صدور مجوز به طور رسمی این دانشگاه پس از 8 سال نزد وزارت علوم به رسمیت شناخته شد که گویا دانشگاه دوباره متولد شده است.

ابرقویی خاطر نشان کرد: با به رسمیت شناختن دانشگاه همزمان 2 رشته تحصیلی به دیگر رشته های تحصیلی دانشگاه افزوده شد.

وی افزود:  تنها مهندس فرهمند نماینده مردم مهریز دانشگاه را در این امر همراهی کرده است.

گفتنی است؛ در دانشگاه آزاد اسلامی واحد مهریز 870 دانشجو در 14 رشته مشغول تحصیل می باشند. شهرستان مهریز نیز در 30 کیلومتری شهر یزد قرار دارد.

یزدفردا






  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا