مهندس فرهمند در گفتگو با يزد فردا:علل طرح استيضاح وزير آموزش و پرورش  را تشریح نمود

یزدفردا :مهندس كاظم فرهمند نماينده مردم حوزه انتخابيه مهريز، ابركوه، بافق و خاتم در مجلس شوراي اسلامي در گفتگو با خبرنگار يزد فردا در مهريز در مورد علل طرح استيضاح وزير آموزش و پرورش گفت: طرح استيضاح وزير آموزش و پرورش به دليل رعايت نكردن بعضي مسائل مهم در اين وزارتخانه و كوتاهي در اجراي آن توسط 82 نفر از نمايندگان به مجلس ارائه شد.
وي گفت: در اين طرح استيضاح كنندگان 8 مورد از مهمترين وظايفي كه وزير آموزش و پرورش در انجام آنها كوتاهي كرده بود را مطرح و آن را در صحن مجلس قرائت كردند.
مهندس فرهمند مهمترين دلايل اين استيضاح را غير آموزش و پرورشي بودن وزير، عدم شناخت كافي در ارتباط با اين بخش، بي توجهي به مشكلات مالي فرهنگيان، عدم پرداخت سرانه دانش آموزي-بازنشستگي و مأموريت ها، بي توجهي به قوانين موجود از جمله برنامه چهارم توسعه و عدم توجه كافي به استخدان حق التدريسي ها و آموزش ياران نهضت سواد آموزي و نا امني شغلي در اين بخش و مهمتر از همه نارضايتي فرهنگيان از وضع موجود بيان كرد و گفت: وزير آموزش و پرورش قول مساعد جهت اجراي موارد خواسته شده از سوي نمايندگان را در اسرع وقت داد.
لازم به ذكر است كه مهندس فرهمند تنها نماينده از بين نمايندگان استان يزد بود كه طرح استيضاح وزير آموزش و پرورش را به همراه 81 نفر ديگر از نمايندگان مجلس امضاء كرده بود.

یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا