فرهمند در بازدید از معدن سرب و روی مهریز:تمام تلاش خود را براي راه‌اندازي اين مجموعه انجام خواهم داد.
مهریز خبرنگاریزدفردا:نماينده مردم در حوزه انتخابيه مهريز، ابركوه، خاتم و بافق از نزدیک در جریان روند اجرایی و مشکلات معدن سرب و روي بهادران مهريز قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار يزدفردا در مهریز؛ کاظم فرهمند به همراه احمدعلي زارعزاده فرماندار مهريز به طور سرزده از روند اجرايي پروژه معدن سرب و روي بهادران بازديد كرد و از نزديك با مشكلات اجرايي اين طرح آشنا شد.

در اين بازديد نصرنيان مسئول معدن اظهار داشت: براي بهره ‌برداري از اين مجموعه  مشکلاتی وجود دارد که مهمترين آنها عدم وجود انشعاب برق و عدم تامين آب می باشد و این در حالیست که معدن نياز مبرم به 250 ليتر آب در ثانيه دارد. 

وي گفت: مشکل مهم دیگر برای بهره برداری از معدن وجود این معدن در مجاورت مناطق حفاظت شده است که سازمان محيط زيست در اجراي اين طرح اشكال تراشي مي‌كند. 

كاظم فرهمند همچنین در این بازدید با بیان این مطلب که اين معدن يكي از بزرگترين معادن سرب و روي در خاورميانه است و فعال كردن آن مساوي است با اشتغال و درآمد زايي براي مردم منطقه، قول مساعد برای پيگيري و مطرح نمودن مشكلات اين معدن در سفر دوم رياست جمهوري را عنوان کرد. 

وي گفت: تمام تلاش خود را براي راه‌اندازي اين مجموعه انجام خواهم داد.
 
فرهمند همچنین پيشنهاد استفاده از پساب يزد براي رفع مشكل کم آبی صنعت مهريز به خصوص در مورد معدن سرب روي بهادران و مذاكره با سازمان محيط زيست در خصوص استفاده از قسمتي از منطقه حفاظت شده را نیز بیان داشت.
یزدفردا
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا