بخشدار مرکزی مهریز خبر داد: جمعیت روستایی شهرستان مهریز2 هزار نفر کاهش یافت
 
یزدفردا:رستگاری، بخشدار مرکزی مهریز در همایش دهیاران شهرستان مهریز که با حضور مهندس فرهمند نماینده مردم مهریز در مجلس شورای اسلامی،زارع زاده فرماندار مهریز و 43 نفر از دهیاران مهریز در سالن اجتماعات فرمانداری مهریز تشکیل شده بود گفت: شهرستان مهریز با وسعت 6717 کیلومترمربع در فاصله 30کیلومتری مرکز استان قرار گرفته و بخش مرکزی این شهرستان با وسعت 6700 کیلومترمربع بیش از 90 درصد شهرستان را به خود اختصاص داده است.
رستگاری افزود: این شهرستان دارای 5 دهستان می باشد که مهمترین آنها ارنان، بهادران، تنگ چنار و خورمیزات می باشد و جمعیت بخش مرکزی بر اساس سرشماری سال 85، 17379 نفر است که در مقایسه با سال 1375، 2 هزار نفر کاهش یافته است.
بخشدار مرکزی مهریز گفت: از 468 آبادی حوزه بخش مرکزی مهریز، 329 آبادی خالی از سکنه و در 15 آبادی بیش از 100 خانوار زندگی می کنند.
وی در ادامه گفت: تمام 43 روستای این بخش دارای شورای اسلامی و دهیاری مصوّب می باشند که دهیاران از سال 83 کار خودشان را بصورت رسمی آغاز کرده اند.
رستگاری در مورد فعالیت های انجام شده توسط بخشداری مرکزی مهریز گفت: برای ارتقاء جایگاه دهیاری ها نزد دستگاه های اجرایی، طرح نیازسنجی و شناسنامه دار کردن روستاهای شهرستان مهریز انجام شده است و مسائل و مشکلات روستاها از نظر خودشان در 3 مقطع نیازهای کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت شناسایی می شوند.
بخشدار مرکزی مهریز گفت: ما در برنامه ریزی های آتی بر اساس این نیازسنجی ها عمل خواهیم کرد و در حال حاضر از 43 روستا نیازهای بیش از 30 روستا بررسی شده است.
یزدفردا
 
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا