ابرکوه رحیم میرعظیم سرپرستی یزد فردا:نماینده مردم 5 شهرستان استان یزد با دعوت از یکی از نمایندگان شیراز در مجلس شورای اسلامی مشکلات مجتمع فرهنگی امام حسن(ع) متعلق به ابرکوهی های مقیم شیراز را در محل این مجتمع بررسی کرد.

 کاظم فرهمند به خبرنگار ما اظهار داشت:با همیاری خیرین و همکاری نمایندگان شیراز تکمیل مجتمع فرهنگی ابرکوهی های مقیم شیراز را پیگیری می کنیم.

وی افزود:ابرکوهی های مقیم شیراز تعداد زیادی از شهروندان شیرازی را تشکیل می دهند و به دعوت آنان و دعوتی که از آقای قادری نماینده محترم شیراز نمودم در جمع این عزیزان و خیرین در محل این مجتمع حضور پیدا کردیم.

فرهمند یاداور شد:این مجتمع چندین سال است که به واسطه مشکلات مالی به صورت نیمه تمام رها شده است.

 فرهمند خاطر نشان کرد: در اکثر اوقات شاهد حضور جمع کثیری از مردم به مناسبت های مختلف به این محل هستیم که ساختمان فوق نمی تواند پاسخگوی این نیازها باشد.

وی یادآور شد: در این جلسه نیز حدود 1000 نفر از خواهران و برادران ابرکوهی شرکت داشتند .

 فرهمند یادآور شد: برای تکمیل این مجتمع علاوه بر نیاز به کمک خیرین نیازمند کمک های دولت در قالب اعتبارات فرهنگی نیز هستیم که در این مورد قول پیگیری از جانب نماینده شیراز داده شد و خود نیز پیگیر این مسئله خواهم بود.

 به گزارش یزد فردا:ابرکوهی های بسیاری در شهر شیراز اقامت دارند و هیئت عزاداری ابرکوهی های مقیم شیراز یکی از هیئت های با سابقه شیراز است و چند سال قبل نیز به عنوان هیئت نمونه این شهر معرفی شد.

ساختمان نیمه تمام مجتمع فرهنگی امام حسن مجتبی(ع) واقع در خیابان قاآنی شیراز نیز در ایام و مناسبت های مذهبی و زمان برگزاری ادعیه پر شکوه ترین جمعیت را شاهد است.

علاوه بر آن ابرکوهی مقیم شیراز از سالیان دور همه ساله در تمام ایام ماه محرم و صفر به صورت دوره ای و با برنامه در سطح شیراز به اجرای زیارت عاشورا می پردازند.

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا