فرماندار يزد در جمع خبرنگاران، از شيوه اطلاع‌رساني برخي نشريات و سايت‌هاي اين استان انتقاد كرد اما ..........

یزدفردا "فرماندار یزد عصر چهارشنبه در گفتگو با خبرنگاران البته بدون دعوت رسمی فرمانداری از یزدفردا : هر کس، هر زمان به فرمانداری مرجعه کند پذیرای او هستیم

فرماندار یزد در نشست خبری خود با اهالی رسانه با بیان اینکه متأسفانه مدیریت در جامعه امروز ما تا اندازه ای سلیقه ای است گفت: سیستمی ما در فرمانداری داریم به این گونه است که هر کس در هر زمان به فرمانداری بیاید و کاری داشته باشد، پاسخگوی او هستیم و این کار را به روزی ویژه و ملاقات عمومی موکول نکرده ایم.
به گزارش خبرگزاری کانون دانش آموزی(پانا)، "محمود عظیمی نیا"در بخش دیگری از سخنانش درباره مشکلات رایج در جامعه مانند "گرانی" گفت: متأسفانه مشکلات وجود دارد و آثار آن به من فرماندار هم بر می گردد و بنده نیز به عنوان ک شهروند از آن رنج می برم.
وی افزود: البته و گسترش مشکلاتی مانند "گرانفروشی" به خود مردم و فروشندگان برخی از اصناف بر می گردد چراکه با شنیدن یک شایعه، یک فروشنده جنش خود را گران تر می فروشد و از طرفی مردم شکایات خود درباره گرانفروشی با ذکر مورد و به طور خاص به ما یا مسئولین مربوطه گزارش تمی کنند.
"سردارعظیمی نیا" یادآور شد: البته تعزیرات آرد و نان زیر نظر فرمانداری است و تاکنون هر کس در این باره با ما تماس گرفته بی درنگ با متخلف برخود کرده ایم.
وی در پاسخ به نقش فرمانداری یزد در استای کمک به "مسجد محوری" دولت نهم گفت: این موضوع بیشتر به اداره ارشاد، سازمان تبلیغات و اداره اوقاف بر می گردد ولی با این همه هرگاه دوستان به کمک ما نیاز داشته اند، دریغ نداشته ایم.
فرماندار یزد در پایان سخنانش به پخت نان صنعتی و جایگزینی آن به جای نانوایی های سنتی اشاره کرد و گفت: کوشش ما این است که افزون بر این که نانی مناسب و بهداشتی در اختیار مردم گذاشته می شود این نان مورد پسند و ذائقه مردم یزد نیز باشد.

و به گزارش ایرنا "محمود عظيمي‌نيا" گفت:برخي سايتها و نشريات بدون بررسي و تحقيق به چاپ برخي اخبار از بعضي افراد مي‌كنند.

وي تصريح كرد: ما نسبت به انعكاس اين مطالب حساسيتي نداريم و هدفمان رفع مشكلات مردم است.

عظيمي نيا يادآور شد: خبرنگاران چشم بينا و گوش شنواي جامعه هستند ولي اينكه فردي، برخي مطالب را در اختيار خبرنگاري قرار دهد و او نيز بدون تحقيق و بسرعت آن را چاپ كند، مطلوب نيست.

وي با بيان‌اينكه خبرنگاري،كاري سخت و مهم است، اضافه كرد: مهم نيست كه فرماندار را خوب يا بد معرفي كنند اما تقاضا دارم قبل از چاپ هر مطلبي از صحت و سقم آن نيز مطلع شويد.

یزدفردا :اما اقای عظیمی نیا به مظلومیت رسانه ها در طول تصدی ایشان اشاره ای ننمودند

در طول ریاست ایشان در فرمانداری یزد هنوز حتی یک خبر از طریق روابط عمومی ایشان یا هر طریق دیگر  برای سایتها به عنوان یک رسانه مستقل  ارسال نشده است و همانگونه که  ایشان هم  تاکید نموده اند" هیچ حساسیتی نسبت به انتشار مطالب ندارند" و اگرمسئولین دولتی به انعکاس مشکلات مردمی حساسیت نشان ندهند نمی دانیم چه کسی بایستی حسایت داشته باشد .

در طول تصدی ایشان شاهد برگزاری دو دوره انتخابات بودیم ورسانه های مکتوب و سایتها  ماهها برای پرشور برگزار شدن انتخابات تلاش نمودند اما نتایج صحیح انتخابات را از صدا و سیما و ستاد انتخاباتی بعضی ازکاندیداها شنیدیم و هرگز رسانه ها و سایتها به عنوان یک رسانه به رسمیت شناخته نشدند و کسی حاضر به جوابگوئی به انها نشد و تمامی خبرنگاران به جز رسانه ملی خستگی ماهها تلاش شبانه روزی خود را با بغض  حاصل از کم محلی فرماندار محترم و عوامل اجرائی انتخابات تحمل نمودند و به تماشای شادی پیروزان انتخابات نشستند وهرگز هیچ نهادی  خبرنگاران را همراهان برگزار کنندگان انتخابات ندید .

اما اگر منظور فرماندار محترم مصاحبه آقای خطیب با یزدفردا بوده است که قطعا اینچنین است .یزدفردا طی سه سال فعالیت خود ثابت نموده است هرگز به دنبال جو سازی و انتشار اخبار کذب نبوده وزمانی که فردی با هویت معلوم و مستندات لازم مطالبی را به یک رسانه منعکس می نماید  وظیفه رسانه انتقال آن به مسئولین است البته نه از طریق تلفن   و مسئولین محترم بایستی به خود زحمت دهند و برای روشن شدن افکار عمومی و احترام به مردم  پاسخ  منطقی و لازم را ارائه دهند اگر مردم را محرم بدانیم و خود را خدمتگزار انها نه ولی نعمتشان .

در پایان ضمن تشکر از توجه فرماندار محترم و رعایت ادب شهروندی ،یزدفردا آمادگی دارد قبل از انتشار قسمتهای دیگر مصاحبه آقای خطیب توضیحات فرماندار محترم را شنیده و بدون کم و کاست منتشر نماید .

یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا