قسمت اول محمد علی خطیب در گفتگو ی اختصاصی با یزدفردا :ابتداي جلسات اداری قرآن مجيد تلاوت می شود كه زيبايي سخن در صداقت صورتجلسات باشد (به همراه متن نامه هيئت امناء حسينيه مصباح الهدي و سفينه النجاه به استاندار یزد )

 

 

 

یزدفردا : خطیب روز پنج شنبه گذشته با دلی پردرد زنگ یزدفردا را بصدا در آورد و خطیب در مقابل پارک باغ ملی بر روی صندلی مقابل شورای شهر یزد ، محلی که رئیس فقید شورای اسلامی شهر یزد (حاج آقا اصلانی )به هنگام خارج شدن از شورا بر روی آن می نشست و دستور نامه های موکلین خود را می داد،نشست و سفره دل خود را باز نموده و از مهر ورزی ها و بی مهری های مسئولین صحبت به میان آورد .

او می گفت من نوکر فرزند زهرا هستم می خواهم نوکریم را ثابت کنم :

محمد علي خطيب را شاید برای خیلی از افرادی که سری به قبر مرحومه  فاطمه كربلايي همسر مكرمه و صالحه استاد اشرف آهنگر (مأنوس زيارت عاشورا) واقع در <<جوی هر هر یزد >>زده باشند، آشنا باشد

اما برای آشنائی بیشتر مخاطبان با وی به گوشه ای از سوابق وی اشاره می نمائیم :

وی دارای مدرک فوق ديپلم ساختمان می باشد .
هنرآموز سابق آموزشكده فني شهيدصدوقي يزد ،سرپرست بخش و هنرآموز سابق هنرستان فني شهداي نعيم آباد يزد،
مسئول سابق بازديدهاي علمي و كارآموزي گروه عمران دانشگاه آزاد اسلامي واحد يزد ،سرپرست سابق دو تيم فوتبال عمران دانشگاه آزاد اسلامي يزد ،سرپرست سابق ژيمناستيك استان يزد در مسابقات خارج از استان ،سرپرست 3 تيم فوتسال و فوتبال جوانان و بزرگسالان حسينيه مصباح الهدي و سفينه النجاه در ليگهاي شهرستان واستان وموسس حسينيه مصباح الهدي و سفينه النجاه يزد(جوار تربت همسر استاد اشرف آهنگر)
نماينده شهيد دكتر چمران خدمت شهيد آيت الله صدوقي
خدمت در جهاد سيستان و بلوچستان
خدمت در جبهه حق عليه باطل ( خوزستان ) به عنوان خبرنگار
موسس هيئت عزاداران بني فاطمه مسجد ابوالفضل (ع) شهرك دانشگاه
موسس هئيت عزاداران علمدارحسين خوابگاه يزديان و هيئت حضرت رقيه(س) دانشگاه آزاد اسلامي يزد
موسس هيئت عزاداران حسيني هنرستان فني شهداي نعيم آباد يزد
موسس هيئت عزاداران هنرستان شهداي جنوب (شهرك دانشگاه)
موسس هيئت عزاداران حسينيه مصباح الهدي و سفينه النجاه يزد
مسئول مجمع المداحين حسينيه مصباح الهدي و سفينه النجاه يزد
بازنشسته آموزش و پرورش

دارد

در ابتدای گفتارش نامه ای را که به آقای فلاح زاده استاندار بسیجی و مردمی یزد نوشته بود به من داده و درخواست نمود که آن را انتشار دهیم :

 بروزگـار سلامت سلاح جنـگ بســاز       وگرنه سيل چو بگرفت، سد نشايد بست  

                                       
جناب آقاي فلاح زاده- استاندار محترم يزد
سلام عليكم
نظر به نامه عملكرد 5 ساله حسينيه مصباح الهدي و سفينه النجاه يزد، كه تصوير آن در روزنامه پيمان مورخ 14/6/1387 ضميمه مي باشد و با توجه به ترسيم مسير راه بردي درخشان در آينده و نشست هاي پنج ساله مسئولين استانداري، شهرداري، شوراي شهر، اداره محترم برق يزد و تربيت بدني استان و شهرستان يزد براساس راهكارهاي مذهبي، فرهنگي، ورزشي و رفاهي در طرح مصوب شده استانداري و شوراي محترم شهر يزد باستحضار ميرساند:

از زماني كه معاونت محترم فرمانداري آقاي آزادي با مدرك تحصيلي مهندسي و فرماندار محترم يزد با ناديده گرفتن (مجوزهاي اخذ شده و تغييرات مثبت بعمل آمده توسط هيئت امناء و حضور و سخنراني و راهنمايي مؤثر علماء و مسئولين استاني در اين حسينيه) با توجه به استفاده از اهرم قدرت نسبت به حذف طرحهاي مورد نياز مصوب شده كه طرح آن با قرارداد شهردار محترم سابق جناب آقاي شايق و شركت محترم يزد بنا در حال اتمام مي باشد كه شامل زورخانه (در محل قبر پهلوان يزدي)-درمانگاه شبانه روزي (در محل درمانگاه غير استاندارد فعلي جوي هرهر)- موزه- سالن اجتماعات مشاهير كل استان- نمايشگاه كتاب و نمايشگاه هنر با حفظ آثار قبور بالاخص مشاهير استان با 23 هزار مترمربع زيربناي مصوب شده شوراي شهر و طرح ترميمي آرامگاه پدر شهيد محراب آيت ا... صدوقي و طرح بازسازي بقعه متبرك آخوند كرباسي با زيربناي 500 مترمربع كه در حال تخريب بوده و خطر جاني آن از طرف ميراث فرهنگي و سازمان نظام مهندسي استان اعلام گرديده است و خط بطلان كشيدن اين دو مقام محترم نسبت به زحمات استاندار سابق و شهرداران بزرگوار (آرامون- شايق- ميروكيلي) و طرح مصوب شده شوراي شهر و شخصيتهاي استاني و تغييرات مثبت در خيابان مهدي و پارك كرباسي و پارك وحشي بافقي و حسنيه مصباح الهدي و سفينه‌النجاه يزد (به روزنامه پيمان مورخ 14/6/1387 و روزنامه نداي يزد مورخ 12/6/1387مراجعه شود) و «اينكه فرمانداري در يك زمان با نامه نگاري محرمانه باعث حذف اين طرح گرديده و بعد از حذف طرح در شورا با 5 ماه وقفه با نامه شماره 1/6030 دستور ادامه كار مشاور طرح را به شهرداري و شوراي شهر مي‌دهد در صورتي كه با اين شوك مجدداً شورا بايد با يك سال تأخير طرح حذف شده با نامه فرمانداري را جهت سال آينده مصوب كند و تمام مجوزهاي پنج ساله قبلي مجدداً مورد نياز مي باشد» كه پي‌گيري مجدد بي وقفه در سالهاي آينده را لازم مي باشد. اي كاش با پيروي از گوهر درياي كمال و ادب حضرت ابوالفضل(ع) با ارتباط عاقلانه با معيار ساماندهي مثبت، آقاي آزادي و فرماندار محترم با خواست اهالي محلات مجاور با نامه‌نگاري جهت تسريع نقشه و عمليات عمراني درمانگاه شبانه روزي، چمن- آبنماها، فضاي تفريحي كودكان و نصب وسايل ورزشي (بدنسازي) در پارك وحشي بافقي و مبلمان خيابان مهدي و نامه نگاري به اداره ارشاد جهت تسريع در احداث كتابخانه حسينيه و نصب كيوسك انتظامات پارك وحشي بافقي و حسينيه و پي‌گيري طرح بقعه آخوند كرباسي و پارك كرباسي كه مجوزهاي لازم شوراي شهر و ترك تشريفات استانداري و ميراث فرهنگي نيز اخذ گرديده و خطر جاني آن از طرف ميراث فرهنگي و نظام مهندسي مكتوب مي باشد. در اين مسير محروم پشتوانه فعاليتهاي مسئولين استان بوده و تصوير خوبيها و مهربانيها را نشان مي دادند. آخرين دستور فرمانداري به اوقاف و شهرداري اينكه بجاي طرحهاي مصوب شده فوق هيئت امناء قبرستان درست كنيد كه در سال نوآوري و شكوفايي، ابتكار و خلاقيت آقاي آزادي و فرماندار محترم را كه منشأ تحول مي باشند نويد مي دهد.
1- با توجه به سردرگمي بعمل آمده تأخير در طرح و اجرا را فرمانداري جوابگو مي باشد؟
2- بر اثر ترك هاي مشهود در ديوار و سقف بقعه آخوند كرباسي چنانچه باعث فروريختن ناگهاني سقف شود و اشخاصي كشته شوند آيا آقاي آزادي و فرماندار محترم مقصر نيستند كه باعث حذف و تأخير طرح شده‌اند؟
3- آيا در صورت حضور اين دو بزرگوار در حسينيه سرماي زمستان و گرماي تابستان را مي‌توانند تحمل نمايند؟ و آيا مي توانند همچون جوانان با غيرت متوسل و متوكل خيابان مهدي در سرماي زمستان و گرماي تابستان خيمه بزرگ روضه سيدالشهداء(ع) را بالاي داربست شش متري نصب نموده و فرش روي خاك خيس و مرطوب پهن نمايند و وسايل چاي و ظرف ضيافت اباعبدا...الحسين(ع) را در زير شير حوض كوچك حسينيه در سرما بشويند و هيچ سرپناهي نداشته باشند. (مكاني كه در جوار تربت همسر استاد اشرف آهنگر و چهارصد نفر از مشاهير استان با خون و جان مردم يزد عجين است).
4- آيا حاضرند جهت نگهباني و ايمني فرش و وسايل روضه در زمستان هر سال از شب تا صبح زير خيمه سرد بمانند.
5- آيا مسائل فرهنگي و ورزشي در طرح مثل نصب برج نور كه آقاي دكتر عاصي استاندار سابق باعث خير آن شدند موجب پشيماني اين دو بزرگوار است.

6- بر خلاف صورتجلسه مورخ 7/5/87، نامه شماره 39031 مورخ 12/5/87 فرمانداري هيچ كدام از نمايندگان اوقاف، ميراث فرهنگي، شهرداري، سازمان تبليغات اسلامي، ناحيه تاريخي و . . . نگفتند كه «حسينيه كه طرح بقعه آخوند كرباسي جزء آن است وجود خارجي نداشته و مدرك ندارد و هيئت امناء قبرستان درست كنيد.» (ابتداي جلسه قرآن مجيد تلاوت شد كه زيبايي سخن در صداقت كاتب باشد.)
(به روزنامه ذكر شده مراجعه شود.)
7- آيا ايمني و نظم قبرستان يهوديان كه در جوار حسينيه مصباح الهدي و سفينه النجاه است الگوي مناسب ذهنيت اين دو بزرگوار است يا خير؟ چنانچه جواب مثبت است دستور دهند مردم (از كودك تا كهنسال) زيارت عاشورا را زير سقف قبرستان يهوديان بخوانند تا حداقل از گرما و سرما و بارندگي مصون باشند؟!
8- آيا اگر سنگي در مسير است بايد فرد را هل داد تا بر اثر برخورد با سنگ پايش بشكند يا با راهنمايي برادرانه، بكمك همديگر سنگ را برداريم.
9- آيا فرمانداري نامه 6487/11/22 مورخ 18/5/84 تربيت بدني به فرمانداري را پي گيري و اقدام كرده است؟
10- آيا پهلوان يزدي كوچك و پهلوان عبدالقيوم و پهلوان عسكر و پهلوان صباغ گمنام در تاريخ ايران و اين حسينيه در شهرمان مي باشند و گمنام تر از آنها مجموعه گلهاي بوستان بني فاطمه (جوانان خيابان مهدي و محلات مجاور) نيستند؟
11- آيا حسينيه مصباح الهدي و سفينه النجاه يزد كه نامگذاري آن مورد تأئيد علما و مردم مي باشد و تمام مجوزها و مدارك اخذ شده بدين نام مزين مي باشد با دستور آن دو بزرگوار به شوراي شهر و اوقاف كه نسبت به نامگذاري قبرستان اقدام شود، معيار فكري نسبي است؟
12- آيا ساخت درمانگاه شبانه روزي در طرح بجاي درمانگاه مخروبه فعلي چه ضرري براي آن دو بزرگوار داشت كه طرح و بركات آن را براي محلات محروم همجوار حذف نمودند.
اعضاء هيئت امناء حسينيه عبارتند از: 1- سعيد شيخ الاسلامي (كارشناس عمران) 2- محمد فقيه خراساني (رئيس شوراي اسلامي شهر يزد) 3- امير حسين رادمنش (عضو سابق شوراي شهر يزد)
4- مهندس سيد رضا مصدق (رئيس بازسازي كربلا در استان يزد و پيش كسوت مهندسين استان)
5- مهندس مرتضي شايق (شهردار سابق يزد) 6- حجت الاسلام حسين زارع زاده (روحاني)
7- حجت الاسلام حسين زارع زاده ارناني (رئيس هيآت سازمان تبليغات اسلامي) 8- حسن حماسي‌زاده (از اوقاف) 9- عبدالحسين حنيف نژاد (بازنشسته سپاه پاسداران) 10- رضا پناه به خدا (فرهنگي)
11- محمدعلي خطيب (بازنشسته آموزش و پرورش) 12- احمد گل (برادر شهيد ناصر گل)
13- محمدرضا شيرواني 14- علي محمد درهمي.

باميد توفيق الهي- محمد علي خطيب
از طرف هيئت امناء حسينيه مصباح الهدي و سفينه النجاه

رونوشت: - دفتر مقام معظم رهبري - دفتر حجت الاسلام صدوقي نماينده محترم ولي فقيه و امام جمعه يزد - جناب آقاي مهندس اولياء نماينده محترم مجلس شوراي اسلامي - اداره اوقاف و امور خيريه استان يزد - سازمان تبليغات اسلامي يزد - شوراي هماهنگي سازمان تبليغات اسلامي يزد - شهرداري يزد - شوراي شهر يزد - اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي يزد - اداره كل حراست استان يزد - صدا و سيماي مركز يزد – ميراث فرهنگي يزد - شهرداري ناحيه تاريخي يزد

گفتگوی چند ساعته خطیب با خبرنگار ما در چند قسمت بدون هیچ اظهار نظری تقدیم خواهد شد و امادگی یزدفردا برای انتشار پاسخ مسئولین  را اعلام می داریم .

ادامه دارد

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا