یک فعال بازار ارز از ا‌دامه ریزش قیمت دلار و یورو طی دو روز متوالی خبر داد و گفت: امروز نرخ دلار در صرافی‌‌ملی نسبت به روز گذشته ۱۰۰تومان و در سایر صرافی‌ها ۳۰۰تومان ارزان شده است.

اقتصاد آنلاین- این فعال بازار ارز که نخواست نامش ذکر شود از روند نزولیقیمت دلار و یورو و جو ریزشی بازار ارز خبر داد و  گفت: از روز گذشته روند بازار ارز نزولی شده و تا امروز ادامه داشته به طوریکه دلار صرافی ملی نسبت به روز گذشته ۱۰۰تومان و در سایر صرافی‌های مجاز بانکی ۳۰۰تومان ارزان شده؛ به همین ترتیب نرخ یورو نیز ۱۵۰تومان کاهش یافته است.

او اضافه کرد: بر این اساس امروقیمت دلار صرافی ملی برای فروش ۲۱۹۰۰ و برای خرید ۲۱۷۰۰تومان اعلام شد؛ همچنین نرخ خرید و فروش یورو هم به ترتیب ۲۵۷۰۰ و ۲۵۹۰۰تومان است.

به گفته وی،دلار امروز در دیگر صرافی‌های مجاز بانک مرکزی هم با نرخ ۲۲۱۰۰ تا ۲۲۲۰۰تومان به فروش می‌رسد و نرخ خرید آن هم ۱۰۰تومان ارزان‌تر از فروش است.

این فعال بازار ارز درباره وضعیت نرخ ارز در بازار آزاد نیز توضیح داد: در جریان معاملات بازار آزاد نیز، قیمت دلار بین ۲۲۱۵۰ تا ۲۲۲۵۰ برای فروش و ۲۱۹۵۰ تا ۲۲هزار تومان برای خرید متغیر است اما از آنجا که بازار در مدار کاهشی قرار گرفته کمتر کسی ارز می‌خرد و بیشتر دلالان فروشنده‌اند.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا