باشگاه استقلال از شروط جدیدی که سرمربی ایتالیایی برای آنها در نظر گرفته، رونمایی و پاسخ‌هایی که به او داده است را رسانه‌ای کرد.

 

 

آندره‌آ استراماچونی، سرمربی محترم تیم فوتبال استقلال در مصاحبه‌های متعدد پس از ترک ایران اعلام و تاکید کرده بود که اگر دستمزدش به طریقی که مشخص شود از طرف باشگاه استقلال بوده و از طریق حساب بانکی او در ایتالیا پرداخت شود، مشکلی برای بازگشت به تهران نخواهد داشت و پس از دریافت وجه بلافاصله به ایران می‌آید.

 

صرف نظر از مسائل و مشکلاتی که باشگاه استقلال جهت تحقق این شرط بسیار دشوار در موقعیت تحریم متحمل شده، متاسفانه پس از واریز وجه به حساب استراماچونی هنوز بازگشت ایشان به ایران اجرایی نشده است.

 

همچنین صبح یکشنبه، یکم دی‌ماه نامه‌ای با ۱۱ شرط توسط وکیل ایشان(استراماچونی) برای باشگاه استقلال ارسال شده که جهت تنویر افکار عمومی و ارتباط شفاف با هواداران عزیز در زیر شروط استراماچونی و پاسخ باشگاه استقلال منتشر شده است:

 

بند اول: کاهش مدت قرارداد، از دو ساله به یکساله، یعنی تا ۱۱ خرداد ۱۳۹۹

 

پاسخ باشگاه: قبلا با این شرط به دلیل خواست هواداران موافقت شده است.

 

بند دوم: مبلغ قرارداد جدید باید ۴۷۰ هزار یورو باشد. که از این مبلغ ۴۳۷/۵۰۰ یورو بابت پرداخت حقوق، مطابق با قرارداد کاری قبلی، ۱۲/۵۰۰ یورو بابت بلیت‌های کنسل شده یا استفاده نشده و ۲۰ هزار یورو برای هزینه وکیل خواهد بود.

 

پاسخ باشگاه: مانده مبلغ قرارداد قبلی با جمع مبالغ واریزی باشگاه دارای مغایرت است.

 

بند سوم: بلافاصله بعد از امضای نهایی قرارداد، کل مبلغ فوق الذکر باید به صورت یکجا، به شیوه‌ای مشابه و به شماره حساب آخرین پرداخت واریز شود. استراماچونی و دستیارانش تا زمانی که کل مبلغ فوق را دریافت نکنند، به تهران نخواهند آمد.

 

پاسخ باشگاه: سوای اختلاف اساسی با عرف معمول در جهان فوتبال، باشگاه استقلال اعلام می‌نماید همانگونه که تاکنون مبلغ قابل توجهی از حق‌الزحمه استراماچونی و همکارانش را پرداخت کرده، از این پس نیز حقوق ماهیانه به صورت مرتب و در موعد مقرر به حساب واریز خواهد شد.

 

بند چهارم: هزینه اجاره آپارتمان‌های سرمربی و دستیارانش تا خرداد ۱۳۹۹ به طور یکجا توسط باشگاه پرداخت شود.

 

پاسخ باشگاه: همچنان که قبلا مشکلی در این مورد وجود نداشته، هزینه اجاره آپارتمان ایشان از شش ماه قبل تا پایان آذر ۱۳۹۸ پرداخت شده بود و در ادامه هم این روال انجام خواهد گرفت.

 

بند پنجم: تا پایان قرارداد (۵ ماه دیگر) چهار بلیت رفت و برگشت بیزینس برای سرمربی و خانواده‌اش تهیه شود.

 

پاسخ باشگاه: جهت حسن نیت باشگاه استقلال برای ادامه همکاری با این شرط موافقت می‌شود.


 
بند ششم: تا پایان قرارداد چهار بلیت اکونومی برای دستیاران استراماچونی تهیه شود.

 

پاسخ باشگاه: مثل پاسخ به بند پنج

 

بند هفتم: باید مبلغ خالص ۹۰۰ هزار یورو از سوی باشگاه استقلال برای انتقال بازیکنان جدید در نقل و انتقالات زمستانی سرمایه‌گذاری شود.

 

پاسخ باشگاه: همان طور که بارها در جلسات حضوری به استراماچونی تاکید شده بود، بودجه باشگاه برای جذب بازیکنان جدید خارجی حدود ۵۰۰ هزار یورو خواهد بود.

 

بند هشتم: پرداخت حقوق بازیکنان در موعد مقرر و تعهد برای پرداخت دستمزدها آنها در ادامه فصل توسط باشگاه

 

پاسخ باشگاه: همان طور که از ابتدای فصل باشگاه تلاش کرده تا تمام مطالبات گذشته بازیکنان را پرداخت کند، اکنون هم نسبت به تعهداتش پایبند است و همه تلاش خود را در این مورد انجام خواهد داد.

 

بند نهم: تعهد باشگاه برای دریافت ویزای کار مربیان

 

پاسخ باشگاه: ویزای کار ایشان مدتها قبل صادر شده است.

 

بند دهم: کادر ایتالیایی در صورت سفر برای ترک تهران مشکلی نداشته باشند.

 

پاسخ باشگاه: مشکلی بابت ورود و خروج ایشان وجود نداشته. به عنوان مثال حتی ایشان بدون اطلاع باشگاه دو هفته قبل تهران را ترک کردند.

 

بند یازدهم: همه مفاد و شرایط قرارداد کاری قبلی که اخیرا خاتمه یافته است با مفاد و شرایط جدید تنظیم و تعدیل خواهد شد.

 

در پایان این نامه با حروف درشت تاکید شده: «شروط فوق قابل مذاکره نبوده و تنها از طرف ما قابلیت اصلاح خواهد داشت. ضمنا این شروط تنها در صورتی دارای اعتبار است که مراتب موافقت با آن، از سوی باشگاه استقلال تا ۲۴ ساعت آینده از طریق ایمیل به ما ابلاغ شود.»

 

سیدعلی ضیا امشب در برنامه «فرمول یک» میزبان علی فتح‌الله‌زاده، عضو هیات مدیره باشگاه استقلال بود و با او درباره آخرین وضعیت این تیم و ماجرای بازگشت استراماچونی گفت‌وگو کرد.

 

فتح‌الله‌زاده در ابتدا گفت: اکنون وضعیت باشگاه به شکلی است که مراحلی داریم باید طی شود. شرایط پیچیده ای داریم و من نگرانم. فصل نقل و انتقالات شروع شده است اما مربی مان هنوز نیامده و نمی دانم چه کسی را بگیریم. روزی که من به باشگاه آمدم احساس می کردم دوستان دارند برای پول کم کاری می کنند. این نوع پولی که باید ارسال شود باید شرایط خاصی داشته باشد و حس پولشویی نداشته باشد و منشا مشخص باشد. من روزی که رسیدم ۱۶۰ هزار تا را آقای دکتر خلیل زاده بنده خدا با هزار بدبختی جور کرده بود و فرستاده بود و چک رمزدار بانک مرکزی ایتالیا را هم ما گرفتیم ولی استراماچونی این را قبول نمی کرد و می گفت من این را بخواهم نقد کنم می گویند این برای کجا است.

 

وی افزود: ما ۱۶۰ هزار تا دیگر باید یورو تهیه می کردیم. پول دیگری هم نداشتیم. چون او گفته بود اگر پول به حساب من برود برمی گردم. آخر شب بود به خلیل زاده گفتم از شما خواهش می کنم این پول را با سیستمی که ایجاد شده به حساب بریزید. او گفت به شما قول می دهم تا ساعت ۱۲ ظهر پول را آماده کنم و پول به وقت تهران ساعت ۲ این پول به حساب استراماچونی واریز شد و احتمالا او آن پول را برداشت کرده است. کل کاری که این طرف باید هیات مدیره و مدیران باشگاه انجام می دادند، بنا به گفته استراماچونی این بود که اگر پول به حسابشان واریز شود برمیگردند حتی به یک نوجوان نابینا قول داده بود برگردد و ما از آن روز منتظریم او بیاید. مرد است و قولش. او پولش را گرفته است و ما به قولمان وفا کرده ایم. آن شب آقای منزوی مریض شد و به بیمارستان رفت. چون او سه شب ترکیه مانده بود. عراقچی و سفیرمان هم که کمک کردند.

 

فتح‌الله‌زاده ادامه داد: ناراحتم. بچه ها منتظرند و ما تیم بزرگی هستیم اما همین صبح جلسه داشتیم و ۸ بند جدید را برای ما فرستادند. دوستان گفتند نمی شود که ما پول بریزیم دوباره چیز تازه ای بگویند. مثلا در یکی از بندها گفته بود آپارتمانم را عوض کنند قبول کردیم. گفته بود دو تا بلیت بیزینس دارم بیشتر می خواهم قرار شد هر ۲۰ روز یک بار ۴ تا بلیت بیزینس بروند و بیاید. باز هم چون هوادار احساس آرامش کند قبول کردیم. تا جایی که برایمان مقبول بوده همه جا را قبول کردیم اما یکی را نمی توانیم قبول کنیم.

 

مدیرعامل اسبق استقلال اعلام کرد: یک چیزی مطرح کرده که خیلی سخت است او گفته تمام باقی مانده پولم را یک جا می گیرم بعد می آیم این نه عرف است نه در قوانین بین المللی جایی دارد. ما گفتیم نه و طبق روال ماه به ماه پرداخت می کنیم. این وضع برای ما خوب نیست و اگر ۵ روز دیگر او بگوید نمی آیم نه می توانیم به این سرعت مربی بگیریم نه بازیکن بگیریم. با هواداران بی تعارف هستم و می خواهم آنها را کامل در جریان بگذارم. شاید برخی دوستان ناراحت شوند.

 

وی با بیان اینکه من در مجموع نگرانی ندارم و ما با ناصر خان حجاری، با زنده یاد پورحیدری، مظومی و زرینچه قهرمانی گرفتیم، یادآور شد: مشکل من قهرمانی نیست بلکه ضوابط و اخلاق است. ما به تعهدمان عمل کردیم. او گفت اگر پول به حسابم برود برمی گردم او قرارداد را درصدی بالا برده ۱۲۰ ، ۱۳۰ هزار یورو افزایش درستمزد خواهیم داشت. وقتی قراری می گذاریم باید به آن پایبند باشیم ولی ما به خاطر هواداران کوتاه آمده ایم اما اکنون در حالتی هستیم که نمی توانیم بازیکن بگیریم نمی دانیم چه کسی را می خواهیم چه کسی را نمی خواهیم؟ ما باید امسال یک قهرمانی بگیریم.

 

فتح‌الله‌زاده در پاسخ به اینکه فکر می کنید وقتی استراماچونی برگردد باز هم محبوب خواهد بود، گفت: ما دو بازی بیشتر نداشتیم و ۵ امتیاز از دست دادیم. ما در اوج بودیم و ۵ تا ۵ می زدیم. خود ما به عنوان هوادار انتظارمان این بود که ۱۰ روز تحمل می کرد بعد مذاکره می کرد. به عشق هواداری که به او فشار آمده و جلوی باشگاه تجمع می کند. به احترام آنها حالا که پول را گرفته به ایران بیاید تا رودر رو صحبت کنیم.


وی ادامه داد: ما یک باشگاه بزرگ هستیم، بزرگان زیادی داشیم و بزرگان زیادی هم دوست دارند بیاید و خدمت کنند. هوادار ما با صداقت به این آدم عشق ورزیده است روزی که گفتند می آید ساعتها در فرودگاه منتظر ماندند این ها حرمت دارند. ما قبلا بازیکن و مربی خارجی داشتیم پول به او دادیم از ما گرفته چند هزار دلار برداشته رسید داده و پول را برگردانده گفته شما آن را نگه دارید. به هر حال ما سبک و فضایی داریم. خیلی دوست دارم او بیاید چون هوادار ما این مربی را دوست دارد اما تا کی باید صبر کنیم و تا کجا باید برویم؟ من نگران تیم هستم.

  • نویسنده : ورزش سه
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا