یزدفردا:در هفته هشتم لیگ برتبر فوتبال ایران، تیم فوتبال پرسپولیس توانست با ۵ گل، میزبانش شاهین شهرداری بوشهر را شکست دهد.

 در ادامه هفته هشتم لیگ برتر فوتبال ایران، تیم فوتبال شاهین شهرداری بوشهر از ساعت ۱۶:۴۵ در ورزشگاه شهید مهدوی میزبان پرسپولیس بود که این دیداردر نهایت با برتری پنج بر صفر شاگردان کالدرون به پایان رسید.

نیمه اول:

برای پرسپولیس در این دیدار علی علیپور در دقایق ۳ و ۳۸ و ۵۵ و  وحید امیری در دقیقه ۲۹  و شجاع خلیل‌زاده در دقیقه ۶۸ گلزنی کردند.

در آغاز نیمه نخست این دیدار، پرسپولیس بازی را هجومی آغاز کرد و سعی داشت با طرحی حملاتی در همان ابتدای کار دروازه حریف را باز کند. شاگردان کالدرون در دقیقه ۳ این دیدار فرصت بسیار خوبی داشتند تا دروازه حریف را  باز کنند اما ضربه سر علی علیپور راهی به دروازه پیدا نکرد. در ادامه در دقیقه ۵ کار ترکیبی وحید امیری و مهدی ترابی فرصت بسیار خوبی برای پرسپولیس ایجاد کرد تا علیپور که درون محوطه جریمه شاهین شهرداری صاحب توپ شده بود، اولین گل بازی را به ثمر برساند.

در ادامه این دیدار باز هم حملات پرسپولیس روی دروازه شاهین شهرداری ادامه پیدا کرد اما بی دقتی قرمزپوشان زمین اجازه نداد دروازه شاهین باز شود. در یکی از این موقیت‌ها، در دقیقه ۱۶ مهدی ترابی فرصت بسیار خوبی برای شوتزنی بد دست آورد اما شوت پای چپ او را دروازه‌بان شاهین مهار کرد.

با گذشت زمان، بازی کمی متعادل شد اما در این بین اشتباهات مدافعان شاهین، فرصت‌هایی برای پرسپولیس ایجاد کرد. در دقیقه ۲۳ فرصت خوبی نصیب علی علیپور شد تا با یک شوت دروازه حریف را با خطر روبه‌رو کند اما این بازیکن ترجیح داد پاسی را برای وحید امیری درون محوطه جریمه شاهین ارسال کند و در ادامه این بازیکن با پاس رو به عقب توپ را به علیپور برگرداند اما مهاجم پرسپولیس نتوانست دروازه را باز کند و شوت او پس از برخورد به مدافع شاهین، به گل تبدیل نشد.

در ادامه در دقیقه ۲۹محسن ربیع‌خواه  با شوت پای راست دروازه  راه هدف قرار داد که با اشتباه دروازه‌بان شاهین توپ به وحید امیری رسید و این بازیکن نیز گل دوم تیمش را به ثمر رساند.

با وجود اینکه پرسپولیس دو بر صفر از حریف پیش بود باز هم حملات این تیم روی دروازه حریف ادامه داشت و اینبار مهدی ترابی در دقیق ۳۷ درون محوطه جریمه شاهین صاحب توپ شد اما شوت پای چپ او را دروازه‌بان حریف مهار کرد. در ادامه در دقیقه ۳۸ روی پاس بلندی درون محوطه جریمه شاهین صاحب توپ شد و با یک شوت پای چپ گل سوم تیمش را به ثمر رساند.

نیمه دوم:

با آغاز نیمه دوم باز هم شاگردان کالدرون بازی را هجومی آغاز کرد. در دقیقه ۵۰ باز هم مهدی ترابی حرکتی به سمت دروازه شاهین بوشهر آغاز کرد اما پاس او را علی عیلپور نتوانست به گل تبدیل کند و شوت این بازیکن به اوت رفت. در ادامه در دقیقه ۵۳ شاهینی‌ها صاحب یک فرصت بسیار خوب شدند  اما شوت حسین مالکی را علیرضا بیرانود مهار کرد.

در ادامه در دقیقه ۵۵ ارسال خوب امید عالیشاه درون محوطه جریمه شاهین روی سر علی علیپور فرود آمد و این بازیکن نیز گل چهارم تیمش را به ثمر رساند.بعد  از این فرصت شاهینی ها هم می‌توانستند دروازه پرسپولیس را باز کنند که با واکنش خوب بیرانوند توپ به زمین برگشت و روی همین توپ در دقیقه ۵۷ امید عالیشاه با دروازه‌بان حریف تک به تک شد اما شوت او راهی به دروازه پیدا نکرد.

در ادامه این دیدارا در دقیقه ۶۷ روی یک ضد حمله مهدی ترابی پاس زیبایی درون محوطه جریمه شاهین ارسال کرد که توپ به شجاع خلیل‌زاده رسید و این بازیکن نیز گل پنجم تیمش را به ثمر رساند.

در اواخر این دیدر در دقیقه ۸۳ ارسال توپ به درون محوطه جریمه پرسپولیس فرصت خوبی ایجاد کرد تا شاهینی‌ها به گل برسند اما ضربه سر بازیکن شاهین را بیرانوند مهار کرد.

در دقایق پایانی این دیدار، فرشاد احمدزاده که برخوردی با بازیکن شاهین داشت، با کارت قرمز داور روبه‌رو شد و از بازی اخراج شد.

پرسپولیس امروز با ترکیب علیرضا بیرانوند، مهدی شیری، محمد نادری، محمد انصاری (۶۷شجاع خلیل‌زاده)، محمد حسین کنعانی‌زادگان، محسن ربیع‌خواه، احمد نوراللهی (۷۵ امیر روستایی)، مهدی ترابی، وحید امیری (۴۶ فرشاد احمدزاده) ، علی علیپور و امید عالیشاه به میدان رفت.

شاهین نیز با ترکیب ماکسیم کویلیتایا، مرتضی غلامعلی‌تبار، محمد صادق بارانی، میلاد صارمی، امیر حسین موسی‌زاده، دانیال مومنی ( ۳۳ساسان بحرانی)، حسین مالکی، حسن نجفی، بهروز نوروزی‌فرد، بهمن سالاری، ابوذر صفرزاده بازی کرد.

 

منبع: ایسنا

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا