تیم ایران در بخش‌ساندا (زنان و مردان) با کسب هشت مدال طلا و ثبت موفقیتی چشمگیر برای دومین دوره متوالی به عنوان قهرمانی دست یافت و چین که مهد این رشته محسوب می‌شود را در خانه اش شکست داد.

سانداکاران تیم ملی ووشوی ایران با کسب ۸ مدال طلا قهرمان ووشوی جهان شدند.

پانزدهمین دوره رقابت‌های ووشوی قهرمانی بزرگسالان جهان از روز یکشنبه با حضور ۱۰۲ کشور در شهر شانگ‌های چین آغاز شد و امروز (چهارشنبه) با قهرمانی ایران در بخش ساندا به اتمام رسید. در ادامه این مسابقات محمد خورشیدی در فینال وزن ۸۰ کیلوگرم و محسن محمدسیفی در فینال وزن ۷۰ کیوگرم به ترتیب مقابل حریفانی از چین و لبنان به پیروزی دست یافتند تا شمار مدال‌های طلای ایران به هشت مدال برسد.

در پایان این رقابت‌ها، تیم ایران در بخش‌ ساندا (زنان و مردان) با کسب هشت مدال طلا و ثبت موفقیتی چشمگیر برای دومین دوره متوالی به عنوان قهرمانی دست یافت و چین که مهد این رشته محسوب می‌شود را در خانه اش شکست داد.

چین با ۶ طلا، یک نقره و یک برنز به عنوان دومی دست یافت و ویتنام با یک طلا، ۲ نقره و ۲ برنز سوم شد. دفاع از عنوان قهرمانی، کسب هشت مدال طلا از هشت فرصت و از پیش روی برداشتن چین؛ بر ارزش‌های قهرمانی تیم ایران افزود. در مجموع ۲ بخش ساندا و تالو تیم ملی ووشوی ایران با ۹ مدال طلا، دو نقره و یک برنز به عنوان نایب قهرمانی رسید. این بهترین نتیجه تاریخ تیم ملی ووشوی ایران از نظر مدال آوری در مجموع ۲ بخش زنان و مردان در مسابقات جهانی محسوب می‌شود.

چین با ۱۴ طلا، یک نقره و یک برنز اول شد و هنگ کنگ با پنج طلا، چهار نقره و یک برنز به مقام سومی دست یافت.
رسیدن محمدعلی مجیری به مدال طلا در سن ۱۸ سالگی، ۲ نشان نقره هانیه رجبی و برنز زهرا کیانی نیز نشان از عملکرد موفق تالوکاران ایران دارد.

اسامی مدال آوران ایران بدین شرح است:

مدال‌های طلا
محمدعلی مجیری، الهه منصوریان، شهربانو منصوریان، مریم هاشمی، عرفان آهنگریان، محسن محمدسیفی، یوسف صبری، میلاد عارفی مقام و علی خورشیدی

مدال نقره
هانیه رجبی (۲ نقره)

مدال برنز
زهرا کیانی

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا