یزدفردا:رئیس پایگاه یکم پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری فرد معتادی خبر داد که کارت‌های عابر بانکش را به کلاهبرداران فروخته بود.

 

 سرهنگ کارآگاه قاسم دستخال رئیس پایگاه یکم پلیس آگاهی پایتخت گفت: در چهارم مهرماه امسال فردی به کلانتری ۱۰۱ تجریش مراجعه و اظهار داشت که در سیزدهم شهریور شخص ناشناسی که خود را از عوامل صدا و سیما معرفی کرده با وی تماس تلفنی برقرار کرد و اعلام داشت: بنده برنده جایزه شده‌ام و با راهنمایی این فرد به نزدیکترین دستگاه خود پرداز مراجعه و در حالی که با خط رایتل با وی در تماس بودم اعلام کرد مبلغی را به شماره کارتی که وی اعلام می‌کند واریز کنم، من نیز با کارت به کارت کردن اطلاعاتی را از کارتم در اختیار آن‌ها قرار دادم.

مالباخته اظهار داشت: به منزلم برگشتم و منتظر دریافت جایزه بودم که در ۳ مرحله بالغ بر مبلغ ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان از حساب‌های من برداشت شد و فردای آن روز به بانک مراجعه کردم و متوجه شدم که این مبالغ به شماره کارت‌های مختلفی کارت به کارت شده است.

این مقام انتظامی با بیان اینکه پرونده برای تحقیقات تخصصی در اختیار کارآگاهان پایگاه یکم آگاهی قرار گرفت، عنوان کرد: در تحقیقات پلیسی، هویت یکی از افرادی که پول‌ها به حسابش واریز شده شناسایی و مشخص شد که وی مردی ۴۹ ساله است که وی سابقه دار بوده و در دفعات مختلف ایامی را در زندان سپری کرده است.

سرهنگ چهری در خصوص شناسایی مخفیگاه اولین مظنون پرونده، اظهار داشت: کارآگاهان به دست آوردند که این مرد به مصرف موادمخدر اعتیاد شدید دارد و جا و مکانی برای سکونت ندارد و بلامکان بوده در پارک‌های حوالی مرکز پایتخت بیتوته می‌کند.

رئیس پایگاه یکم پلیس اگاهی پایتخت اظهار داشت: در ادامه تحقیقات پلیسی مخفیگاه متهم شناسایی و کارآگاهان موفق شدند وی را در اواسط مهرماه دستگیر و به پایگاه یکم برای تحقیقات تکمیلی منتقل کنند.

وی در خصوص اظهارات متهم گفت: متهم اظهار داشت که کارت‌های عابر بانکش را به افرادی به مبلغ یکصد هزار تومان فروخته است و از اینکه چه فرد یا افرادی به شماره حساب وی پول واریز کرده اند مطلع نیست.

این مقام انتظامی با بیان اینکه تحقیقات پلیسی برای شناسایی سایر متهمان پرونده در حال جریان است، از شهروندان خواست: فریب افرادی که با موضوع برنده شدن در قرعه کشی یا سفر به عتبات عالیات و شگرد‌هایی از این دست به اسم برنامه‌های رادیویی با آن‌ها تماس می‌گیرند، نخورند.

وی افزود: کلاهبرداران همیشه با زنده کردن حس طمع مال باخته فرصت فکر کردن را از وی گرفته و در فرصتی کوتاهی اقدام به خالی کردن موجودی حساب وی می‌کنند.

 

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا