یزدفردا:دندانپزشکان قلابی در شهرستان ری شناسایی و به دام افتادند.

 فاطمه تاجیک رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان ری گفت: ۲ دندانپزشک قلابی با مدرک جعلی در روستاهای طالب‌آباد بخش قلعه نو و اسلام‌آباد جاده نظامی بخش مرکزی ری دستگیر شدند.

تاجیک اظهار داشت: در پی گزارش‌های مردمی مبنی بر فعالیت غیرمجاز ۲ واحد دندانپزشکی در روستای‌های طالب‌آباد و اسلام آباد جاده نظامی، کارشناسان نظارت بر درمان و بهداشت محیط شبکه شهرری برای بازدید در محل حاضر شدند.

وی ادامه داد: پس از بررسی‌های اولیه مشخص شد که افراد فاقد صلاحیت و بدون مدرک دندانپزشکی اقدام به افتتاح مطب کرده بودند و محل کارشان نیز به هیچ عنوان شرایط بهداشتی را نداشت.

تاجیک افزود: بر این اساس با هماهنگی‌های انجام شده با مراجع قضایی، حکم لازم برای دندانپزشکان قلابی صادر و محل کار آنها نیز توسط تیم بازرسان شبکه شهرستان ری به دلیل تهدید علیه سلامت عمومی پلمب شدند.

رییس شبکه بهداشت شهرستان ری یادآور شد: تمامی لوازم و تجهیزات این دندانپزشکی‌های غیرمجاز توقیف و پرونده آنها برای برخورد قانونی به سازمان تعزیرات حکومتی استان ارجاع شد.

وی از مردم خواست تا در صورت مشاهده فعالیت این‌گونه افراد سودجو در حیطه‌های درمانی که موجب به خطر افتادن سلامت جامعه می‌شود، موضوع را از طریق سامانه تلفن رسیدگی به شکایات مردمی ۱۹۰ و یا مراجعه حضوری به مدیریت نظارت و بازرسی شبکه بهداشت شهرستان ری اطلاع دهند.

شهرستان ری با جمیعتی در حدود یک میلیون نفر و با پنج بخش مرکزی، قلعه نو، حسن آباد فشافویه، خاوران و کهریزک در جنوب استان تهران واقع شده است.

 

منبع: رکنا

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا