یزدفردا:خطیب موقت نمازجمعه تهران گفت:راهپیمایی اربعین به شیعیان اختصاص ندارد بلکه محبت به حسین(ع) هنجار بین‌المللی و اسلامی است.

 

 آیت‌الله سید احمد خاتمی خطیب نماز جمعه این هفته تهران ضمن دعوت خود و دیگران به تقوای الهی، گفت: امروز راه‌پیمایی اربعین جهان اسلام را معطر کرده است، آنهای که در این راهپیمایی شرکت می‌کنند در سویدای عشق به خدای حسین (ع) هستند.

وی با بیان اینکه این راهپیمایی نه تنها در جهان اسلام بی‌نظیر است بلکه در کل جهان بی‌نظیر است، ادامه داد: بیش از ۲۰ میلیون نفر یک مسیر ۸۰ کیلومتری را طی کنند که با مدیریت مردمی انجام می‌شود و  یک شعار مشخص دارند که شعار لبیک یا حسین(ع) است که این یکی از مصادیق تکریم شعائر است.

بخش‌های مهم سخنان خاتمی رابخوانید:

*‌ (با بیان اینکه راهپیمایی  اربعین ۴ عنوان قرآنی دارد): اولین عنوان، بیعت با امام حسین(ع) است که بیعت با حسین(ع) بیعت با رسول‌الله است. بیعت با رسول‌الله هم بیعت با خدا است که بیعت با خدا مسبب رضایت او است. 

* عنوان دوم خشم آوردن دشمن است. توطئه‌های در خارج و داخل عراق شکل گرفته تا این مراسم برگزار نشود که قطعاً اگر از آسمان تیر و سنگ ببارد دوستداران حسین (ع) به این راهپیمایی می‌روند.

* جلوه سوم راه‌پیمایی اربعین تولی و تبری است، تولی یعنی دوست داشتن و تبری یعنی دشمن دانستن دشمنان اهل بیت‌ است.

* جلوه چهارم وَاعتَصِموا بِحَبلِ اللَّهِ است، راهپیمایی اربعین به شیعیان اختصاص ندارد بلکه محبت به حسین(ع) هنجار بین‌المللی و اسلامی است. محل تجمع الهیون عالم است به همین دلیل است که ۳ میلیون نفر ۴ برابر سال گذشته از ایران برای این مراسم اسم نویسی کرده‌اند.

 

منبع: تسنیم

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا