یزدفردا:رئیس کمیته فنی و توسعه فدراسیون فوتبال به موضوع استعفای فرهاد مجیدی از سرمربیگری تیم فوتبال امید کشورمان واکنش نشان داد.

مرتضی محصص در مورد کناره‌گیری فرهاد مجیدی از سرمربیگری تیم فوتبال امید کشورمان اظهار داشت: فرهاد مجیدی یک مربی جوان و آینده‌دار است و اطمینان دارم آتیه درخشانی در عرصه مربیگری خواهد داشت.

رئیس کمیته فنی و توسعه فدراسیون فوتبال  در ادامه افزود: هیچ بحثی درباره جدایی مجیدی مطرح نبود و فقط موضوع اصلی همگرایی هر چه بیشتر بین ایشان و مدیر فنی (حمید استیلی) مورد تأکید قرار داشت.

وی در خاتمه تصریح کرد: پیشنهادات کمیته فنی به صورت طبیعی به رئیس فدراسیون خواهد رسید و قبل از اینکه بحث با موضع ریاست و تصمیم‌گیری ایشان همراه شود، مجیدی استعفا کرده است. حتی ممکن بود رئیس فدراسیون نظر کمیته فنی را وتو کند و این حق ایشان است.

دست پیش مجیدی پس از ٢ راهی که کمیته فنی پیش روی او گذاشت/ استیلی گزینه اصلی سرمربیگری امید

کمیته فنی و توسعه فدراسیون فوتبال دو راه را مقابل فرهاد مجیدی قرار داده بود، اما او بدون توجه به دعوت و تماس‌های این کمیته ترجیح داد اعتنایی به این تصمیمات نداشته باشد و با فرار رو به جلو تصمیم به استعفا بگیرد.

وضعیت ناامیدکننده تیم امید و نتایج ضعیف این تیم در دو بازی دوستانه مقابل ازبکستان، عملکرد فنی تیم و همچنین برخی مسائلی که در این تیم وجود داشت، کمیته فنی و توسعه فدراسیون فوتبال را بر آن داشت تا جلسه‌ای را برای تصمیم‌گیری درباره امیدها برگزار کند.

کمیته فنی و توسعه فدراسیون فوتبال روز گذشته (چهارشنبه) جلسه‌ای اضطراری را درباره تیم امید برگزار کرد و جمع‌بندی جلسه اعضای کمیته فنی این بود که فرهاد مجیدی برای ادامه فعالیتش به عنوان سرمربی این تیم، زیر نظر کمیته فنی فعالیت کند، کمیته‌ای که روی عملکرد فنی سرمربی تیم امید نظارت ویژه داشته باشد.

البته تصمیم کمیته فنی برای نظارت روی کار سرمربی، تنها راه پیش روی مجیدی نبود. کمیته فنی راه دیگری هم مقابل سرمربی جوان امیدها قرار داده بود تا او در صورت قبول این پیشنهاد، به عنوان کمک مربی در تیم امید به فعالیت خود ادامه بدهد. این تصمیمات در حالی صورت گرفت که فرهاد مجیدی حاضر به حضور در جلسه اعضای کمیته فنی نشده بود و آنها قصد داشتند در تماس تلفنی او در جریان قرار بدهند، اما مجیدی پاسخی به تماس‌ها نداده بود. با توجه به رفتارهای سرمربی جوان تیم امید، این تصور نیز به وجود آمد که مجیدی با این حرکت خود قصد داشته مشروعیت کمیته فنی را زیر سؤال ببرد و دست پیش را گرفت و امروز در اینستاگرام استعفای خود را اعلام کرد، استعفایی که این باور را تقویت می‌کند که او به دنبال زیر سؤال بردن مشروعیت کمیته فنی بوده است.

مجیدی در حالی این رفتارها را کرده که عملکرد خوبی در دو بازی دوستانه تیم امید مقابل ازبکستان نداشته است. گفته می‌شود، مواردی در تیم امید رخ داده که مسائل فنی تیم، اتفاقات حاشیه‌ای و همچنین عدم شناخت مجیدی نسبت به برخی بازیکنان تیم، کمیته فنی را ترغیب به تصمیم‌گیری جدی درباره او کرده است. با این حال سرمربی تیم امید پیش از اینکه تصمیم کمیته فنی به صورت رسمی از سوی فدراسیون فوتبال اعلام شود یا مهدی تاج روی آن مهر تأیید بزند، تصمیم به استعفا گرفت تا به نوعی دست پیش را گرفته باشد.

در حال حاضر حمید استیلی، امید نمازی و یکی دو گزینه دیگر پیش روی کمیته فنی برای هدایت تیم امید هستند که استیلی به عنوان مدیر این تیم، بخت بیشتری برای هدایت امیدهای فوتبال ایران دارد. با توجه به اینکه فیفادی نیز نزدیک است و تیم امید در این بازه زمانی اردویی را خواهد داشت، به نظر می‌رسد تا 48 ساعت آینده تکلیف جانشین مجیدی نیز مشخص شود تا وقفه‌ای در آغاز اردوی تیم امید ایجاد نشود.

شیعی: شأن استیلی بالاتر از دخالت در کار کادر فنی است/ دلم برای نتایج خوب پیکان تنگ شده بود

عضو هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال درمورد زمزمه‌هایی مبنی بر دخالت استیلی در عملکرد کادر فنی تیم امید گفت: شأن استیلی خیلی بالاتر از این حرف‌هاست.

 محمود شیعی پس از برتری 6 بر 2 تیم فوتبال پیکان مقابل ماشین‌سازی تبریز گفت: بازیکنان ما مزد بازی خوب خود را در سه دیدار قبلی گرفتند. در دیدار مقابل شهر خودرو و نساجی در نیمه اول خوب نبودیم که به بازی برگشتیم.

وی ادامه داد: مقابل شاهین شهرداری بوشهر عملکرد خوبی داشتیم. فکر می‌کنم بازیکنان مزد زحمات خود را گرفتند و برد پرگلی کسب کردند. فکر می‌کنم این نتایج و بازی‌های خوب برای پیکان تکرار شود. خیلی وقت بود دل‌مان برای نتایج خوب از پیکان تنگ شده بود که امروز این اتفاق رخ داد.

مدیرعامل باشگاه پیکان درباره اینکه موقعیت‌های گلزنی خودروسازان در این مسابقه گل شد، تصریح کرد: امروز بچه‌ها خیلی خوب بازی کردند. ماشین‌سازی در دقایق اول موقعیت بسیار خطرناکی داشت که اگر گل می‌شد، بازی برمی‌گشت، اما خدا به ما کمک کرد تا این مسابقه را با نتیجه خوبی تمام کنیم.

شیعی درخصوص اینکه از حسین فرکی به عنوان گزینه فدراسیون فوتبال برای سرمربیگری تیم فوتبال امید مطرح شد، خاطرنشان کرد: خیر. قبلاً و پیش از اینکه این اتفاقات رخ دهد، با فرکی صحبت کردیم. او به فعالیتش در تیم پیکان ادامه داد و صحبت جدیدی در کار نبود.

وی درباره اینکه گفته می‌شود فرهاد مجیدی از دخالت حمید استیلی دلخور است، گفت: تیم امید باید از حاشیه‌ها دور باشد و باید به مجیدی کمک کنید. فرصت زیادی نداریم. اگر مجیدی استقلال خود را داشته باشد، می‌تواند بسیار موفق باشد. یکشنبه و در جلسه فنی و توسعه که تاج هم در آن شرکت می‌کند، حمایت از مجیدی را در دستور کار قرار دادیم و همت می‌کنیم که تیم امید به هر صورتی، نتایج خوبی بگیرد. هشدار می‌دهم که اگر امسال به تیم امید رسیدگی نکنیم، شاید باز هم نتوانیم به المپیک برویم.

عضو هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال در مورد اینکه از گفته‌های او اینگونه برداشت می‌شود که مجیدی استقلال ندارد، تصریح کرد: هر کسی که مسئولیتی دارد، باید اختیار داشته باشد. مجیدی مسئولت بسیار سنگینی دارد و باید اختیارات لازم را به او تفویض کنیم. در جلسه روز یکشنبه روی این مسئله تأکید خواهد شد که مجیدی با قدرت به کارش ادامه دهد.

شیعی درمورد زمزمه‌هایی مبنی بر دخالت استیلی در عملکرد کادر فنی تیم امید اظهار داشت: شأن استیلی خیلی بالاتر از این حرف‌هاست. او مدیر تیم است و از خیلی‌ها بیشتر دلش برای تیم امید می‌سوزد.

وی در پاسخ به این پرسش که ویلموتس کجاست و آیا او برای دربی به ورزشگاه آزادی می‌آید یا خیر، گفت: خبر ندارم و نمی‌دانم به دربی می‌آید یا خیر، اما فعال است.

عضو هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال در پاسخ به این پرسش که مشکل تیم امید را در کادر فنی این تیم می‌بیند یا خیر، خاطرنشان کرد: نمی‌دانم. مجیدی باید در این باره پاسخ دهد. او در کمیته فنی گفت که به چند بازیکن دیگر نیاز دارد. به همین خاطر او اخیراً فعال شده و بازی‌های لیگ را از نزدیک می‌بیند تا نقاط آسیب‌دیده تیم امید را ترمیم کند.

استعفای مجیدی از سرمربیگری تیم فوتبال امید ایران

فرهاد مجیدی از سرمربیگری تیم فوتبال امید کشورمان استعفا کرد.

 

 
 فرهاد مجیدی، سرمربی تیم فوتبال امید کشورمان امروز (پنجشنبه) با انتشار پستی در صفحه شخصی‌اش در یکی از شبکه‌های اجتماعی از سمت خود در این تیم کناره‌گیری کرد.

متن استعفای مجیدی به شرح زیر است:

«به خاطر دخالت نادرست و غیرحرفه‌ای در امور سرمربیگری، تیم المپیک ایران را ترک می‌کنم. زمان زیادی از کارم در تیم امید به تلاش برای حل مشکل بزرگ گذشت، اما نهایتاً ادامه این وضعیت شرم‌آور را به نفع تیم امید در آستانه یک تورنمنت مهم نمی‌دانم و روش‌هایی که بر اساس پست‌های تعریف نشده و غیراستاندارد توسط کمیته فنی بر تیم امید حاکم است، مطابق اصول مربیگری‌ام نبوده و نخواهد بود».

برگزاری جلسه مخفیانه کمیته فنی فدراسیون فوتبال برای بررسی وضعیت تیم امید/ به سکوتت ادامه بده!

کمیته فنی و توسعه فدراسیون فوتبال امروز در سکوت خبری جلسه مخفیانه‌ای برای بررسی وضعیت تیم امید برگزار کرد.

 

 
 پیرو حواشی تیم فوتبال امید و نتایج ضعیف این تیم با سرمربیگری فرهاد مجیدی در دو بازی دوستانه مقابل ازبکستان، کمیته فنی و توسعه فدراسیون جلسه‌ای برای بررسی وضعیت این تیم برگزار کرد. با این حال آخرین جلسه این تیم بدون خروجی و بدون تصمیم‌گیری بود و سکوت فدراسیون نیز ابهامات در خصوص وضعیت تیم امید را افزایش داد. حتی کار تا حدی پیش رفت که گفته شد از بین حمید استیلی و فرهاد مجیدی یک نفر باید تیم امید را ترک کند.

پس از انجام قرعه‌کشی مسابقات قهرمانی زیر 23 سال آسیا و انتخابی المپیک 2020 توکیو و همگروهی ایران با ازبکستان، کره‌جنوبی و چین، نگرانی‌ها در خصوص تیم امید و نتایج احتمالی این تیم بیشتر شد. از همین‌رو محمود شیعی، عضو هیئت رئیسه و کمیته فنی و توسعه فدراسیون فوتبال روز گذشته (سه‌شنبه) در نامه‌ای به مرتضی محصص، رئیس این کمیته خواستار برگزاری جلسه‌ای اضطراری برای مشخص شدن وضعیت تیم امید شد که خبر آن در تسنیم منتشر شد. 

درخواست عضو هیئت رئیسه فدراسیون این بود که جلسه کمیته فنی و توسعه با حضور تمام اعضا و بدون فوت وقت برگزار شود و اکنون خبر رسیده که این جلسه امروز انجام شده است. با این حال مکان و زمان این جلسه و حتی افراد حاضر در آن نامعلوم بوده و ظاهراً قرار نیست در خصوص وضعیت تیم امید اطلاع‌رسانی صورت بگیرد و پاسخ نگرانی‌ها داده شود.

با اینکه مشخص نیست چه کسانی در این جلسه حاضر بودند، اما با توجه به وضعیت بغرنج تیم امید، خبرنگار تسنیم تماس‌هایی با شیعی، ماجدی و محصص اعضای کمیته فنی و توسعه، امیر مهدی علوی، سخنگوی فدراسیون فوتبال و همچنین حمید استیلی به عنوان مدیر تیم امید برقرار کرد که هیچ‌کدام از این تماس‌ها پاسخی به دنبال نداشت.

 

ادامه سیاست سکوت فدراسیون فوتبال پس از جلسه کمیته فنی/ سرنوشت تیم امید همچنان نامعلوم

جلسه کمیته فنی و توسعه فدراسیون فوتبال در خصوص تیم فوتبال امید برگزار شده، اما فدراسیون همچنان سیاست سکوت را در پیش گرفته و مشخص نیست چه سرنوشتی در انتظار این تیم است.

 

 
 جلسه کمیته فنی فدراسیون فوتبال به منظور بررسی شرایط تیم فوتبال امید و نتایج ضعیف در دو بازی تدارکاتی مقابل ازبکستان، قرار بود روز یکشنبه برگزار شود. این جلسه برگزار شده، اما هیچ خبر رسمی و مشخصی از جزئیات این جلسه و همچنین نتایج آن اعلام نشده است.

رئیس فدراسیون فوتبال پیش از دربی و در جمع خبرنگاران برگزاری جلسه کمیته فنی را تأیید کرد، اما اشاره‌ای به نتایج و خروجی این جلسه نداشت. از سوی دیگر تماس‌های خبرنگار تسنیم برای گفت‌وگو با اعضای کمیته فنی هم بی‌نتیجه بوده و اکبر محمدی، حمید استیلی، مرتضی محصص، محمدرضا ساکت و محمود شیعی پاسخگوی تماس‌ها در این خصوص نبودند.

سؤال اصلی این است که چرا در این خصوص اطلاع‌رسانی روشنی نمی‌شود؟ آیا اساساً رسانه‌ها حق ندارند در جریان برگزاری جلسه کمیته فنی و بررسی شرایط یکی از تیم‌های ملی فوتبال قرار بگیرند؟ نمی‌توان انتظار داشت که جزئیات اتفاقات چنین نشستی رسانه‌ای شود، اما حداقل انتظار این است که فدراسیون فوتبال خبر برگزاری جلسه در خصوص تیم امید و تصمیم‌گیری در زمینه شرایط این تیم را به بهترین نحو اعلام کند نه اینکه پس از گذشت 48 ساعت از این جلسه، همانند بسیاری از موارد سیاست سکوت را در پیش بگیرد.

با توجه به اختلافات استیلی و مجیدی قرار بود در این جلسه وضعیت تیم فوتبال امید و مسائل فنی مطرح و تکلیف مشخص شود که چنین اتفاقی نیفتاده و بلاتکلیفی تیم المپیک ادامه دارد. آن هم در شرایطی که روز چهارم مهرماه قرعه کشی مسابقات در تایلند برگزار خواهد شد و مشخص نیست چه شخصی به عنوان نماینده ایران در این مراسم حضور پیدا می‌کند.

وضعیت تیم المپیک بحرانی و نگران کننده‌تر از همیشه به نظر می‌رسد، اما مسئله نگران کننده سکوت فدراسیون فوتبال در قبال اتفاقات و حواشی اخیر است. گویا انتظار مسئولان فدراسیون فوتبال این است که با سکوت و بی توجهی به موضوعات مطرح شده این مسائل در بین رسانه‌ها به فراموشی سپرده شود و کسی جویای خبرهای تیم فوتبال امید نباشد، موضوعی که از ابتدای شروع اختلافات در تیم امید در دستور کار فدراسیون قرار گرفت.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا