یزدفردا:  آذری جهرمی همچنان جنجالی‌ترین وزیر کابینه است و در طول یک هفته‌ اخیر نیز با حواشی مختلفی چون موافقت با اهدای ۲۰۰ لپ تاپ به دفتر ریاست جمهوری، استعفای مدیرعامل رایتل و حکم دیوان عدالت اداری بر توقف موقت مصوبه اخیر سازمان مقررات رادیویی و ادعای جدید خبرگزاری فارس مبنی بر اجاره هواپیمای اختصاصی برای سفر به خراسان جنوبی از جیب شرکت همراه اول روبرو بوده است.

به گزارش فرارو، آذری جهرمی یک هفته‌ پر حاشیه را پشت سر گذاشته است. مهم‌ترین حاشیه وزیر ارتباطات، رای دیوان عدالت اداری بر توقف موقت مصوبه ۲۵۹ رگولاتوری سازمان مقررات رادیویی که بر اساس آن فعالیت مدیرعامل رایتل تا زمان تکمیل بررسی ها بلامانع خواهد بود، اما با این وجود مدیرعامل رایتل استعفا داد. حاشیه دوم اهدای ۲۰۰ لپ تاپ با موافقت وزیر ارتباطات به مرکز ارتباطات، فناوری اطلاعات و امنیت ریاست جمهوری بود که با دستور وزیر پس گرفته شد. آخرین حاشیه که هنوز آذری جهرمی به آن پاسخ نداده، ادعای خبرگزاری فارس مبنی بر اجاره یک هواپیمای اختصاصی برای سفر به خراسان جنوبی از جیب شرکت همراه اول بود.

ماجرای انتصاب خانم مدیرعامل در شرکت رایتل چه بود؟

۲۴ شهریورماه شایعات انتصاب «مینا مهرنوش» به عنوان اولین مدیر زن یک اپراتور رنگ واقعیت گرفت و روابط عمومی رایتل رسماً خبر مدیرعاملی وی را منتشر کرد.

وزارت ارتباطات که از این انتصاب راضی نبود همان روز یک مصوبه در کمیسیون تنظیم مقررات به تصویب رساند که به موجب آن انتخاب یک مدیرعامل جدید در اپراتور‌های دارای بیش از ۵۰۰ هزار کاربر منوط به تایید سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی خواهد بود.

پس از ابلاغ این مصوبه وزارت ارتباطات اعلام کرد که ریاست مینا مهرنوش بر شرکت رایتل فاقد وجاهت است.

اما رایتل همچنان بر ماندن مینا مهرنوش اصرار داشت و در نامه‌ای به دیوان عدالت اداری خواستار لغو این مصوبه شد.

۶ مهر ۹۸، شعبه ۲۹ دیوان عدالت اداری دستور توقف موقت اجرای مصوبه ۲۵۹ رگولاتوری کمیسیون تنظیم مقررات وزارت ارتباطات را به نفع اپراتور رایتل برای بررسی بیشتر صادر کرد.
با این وجود تا زمانی که بررسی‌ها از سوی دیوان عدالت اداری کامل شود مینا مهرنوش می‌تواند به عنوان مدیرعامل رایتل فعالیت کند. این در حالی ست که روز گذشته مینا مهرنوش در اقدامی غافل گیرانه استعفای خود را به هیات مدیره شستا به صورت کتبی اعلام کرد.

روابط عمومی شستا پس از چند ساعت خبر داد که با استعفای مینا مهرنوش موافقت شده است و ترکیب هیات مدیره جدید رایتل تا روز شنبه ۱۳ مهر ماه اعلام خواهد شد.

مینا مهرنوش پس از استعفا چه گفت؟

استعفای مینا مهرنوش با مصاحبه‌ای جنجالی با شبکه اینترنتی مردم خبر همراه بود. مهرنوش با گلایه از وزیر ارتباطات، گفت: من در تاریخ ۲ شهریور ماه به صورت قانونی حکم مدیر عاملی را داشته ام، اما سازمان تنظیم مقررات با دستور شبانه آقای جهرمی در تاریخ ۲۴ شهریور مصوبه‌ای عجولانه و غیر کارشناسی را تنظیم کردند تا از فعالیت من جلوگیری شود.

وی ادامه می‌دهد: آقای وزیر ادعا می‌کنند که مدیرعامل یک اپراتور باید کارشناس فنی باشد در حالی که تحصیلات بیشتر مدیران اپراتور‌ها در جهان در حوزه اقتصاد و کسب و کار بوده است که بنده هم دکتری اقتصاد دارم.

مهرنوش افزود: پس از اینکه دیوان عدالت اداری رای بر توقف موقت مصوبه سازمان مقرارت داد، آقای وزیر از راه‌های مختلفی فشار آوردند که من استعفا بدهم.

وی خاطرنشان کرد: این وضعیت برای رایتل صرفه و صلاح نیست و قصد ادامه همکاری با رایتل را ندارم وکسی باید در مدیر عاملی رایتل حضور داشته باشد که منافع سهامداران و بیمه شدگان را به منافع شخصی خود ترجیح دهد.

وزیر ارتباطات تاکنون واکنشی به اظهارات مینا مهرنوش نشان نداده است.

ماجرای ۲۰۰ لپ تاپ اهدایی وزارت ارتباطات به ریاست جمهوری چه بود؟

حاشیه‌های پیرامون وزیر ارتباطات در طول چند روز گذشته تنها به رایتل ختم نشد و خبرگزاری فارس در گزارشی در روز ۲ مهر ۹۸ خبر داد که وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ۲۰۰ لپ تاپ به دفتر ریاست جمهوری هدیه داده است.
خبرنگاران روز سوم مهرماه ۹۸ در حاشیه جلسه هیات دولت به سراغ آذری جهرمی می‌روند و سوال می‌پرسند که آیا ماجرای اهدای ۲۰۰ لپ تاپ به ریاست جمهوری صحت دارد یا خیر؟
 
آذری جهرمی در پاسخ می‌گوید: «من به یاد ندارم که به نهاد ریاست جمهوری یا جای دیگری لپ‌تاپ هدیه داده باشم.»

ساعت ۲۰ همان روز وزیر ارتباطات از صفحه اینستاگرام خود به صورت زنده به سوالات پاسخ داد و درباره اهدای لپ تاپ‌ها چنین گفت: «رئیس مرکز فناوری اطلاعات، ارتباطات و امنیت ریاست جمهوری نامه‌ای به شرکت همراه اول ارسال کرده و از آن‌ها درخواست کرده که با توجه به نوسازی خدمات رایانه‌ای نهاد ریاست جمهوری، همراه اول به صورت اسپانسری، تعدادی لپ‌تاپ در اختیارشان قرار دهد.»

وزیر ارتباطات ادامه می‌دهد: «مدیر همراه اول نیز در جواب نامه اعلام می‌کند که آمادگی انجام این کار را دارد و از این دفتر می‌خواهد تا تأییدیه کار را از من به عنوان وزیر ارتباطات بگیرند. به دلیل آنکه در آن زمان من در خارج از کشور بودم لذا با دفتر من مکاتبه‌ای انجام شد و مدیر دفتر هم نامه‌ای را برای اقدام لازم به همراه اول فرستاد.»

وی تصریح کرد: «طبق چارچوب‌های اداری، نامه اقدام لازم، به این معنا است که خودتان عمل کنید و این به آن منظور نبوده که وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، دستور یا درخواستی برای انجام کار داده باشد.»

سرنوشت لپ تاپ‌ها چه شد؟

روز گذشته آذری جهرمی وزیر ارتباطات با انتشار تصویر سه نامه از استرداد لپ تاپ‌ها خبر داد و نوشت: «شفاف سازی در برابر #فیک_نیوز! من که با مردم مطلب پنهان و محرمانه‌ای ندارم. گفته بودند «جهرمی ۲۰۰ تا لپ‌تاپ به نهاد ریاست جمهوری هدیه داده است!». دروغ محض برای پوشاندن فساد‌های خود!

من هیچ اطلاعی نداشتم. خواستم که به جدیت پیگیری کنند. امروز مسئول مربوطه نهاد نامه زد و عذرخواهی کرد. از مدیرعامل همراه اول که تجهیزات داده بود خواستم دیگر تکرار نشود و آن تجهیزات برای هوشمند سازی مدارس سیستان و بلوچستان به کار گرفته شود.

همه می‌دانند که درباره‌ی حق‌الناس با کسی تعارف ندارم! با این تهمت‌های ناروا نمی‌توانید ذهن مردم را از واقعیت‌های فساد‌ها منحرف کنید. اصلا من قاتل بروسلی، اما هم پایانوس و دزدی‌های ارزش افزوده را پیگیری می‌کنم و هم آن ۵۰۰۰ میلیارد تومانی که در واگذاری مخابرات از مال مردم که معلوم نیست تکلیفش چه شده!»

اجاره هواپیمای اختصاصی برای وزیر ارتباطات با بودجه همراه اول

خبرگزاری فارس در ادامه حاشیه نگاری‌ها، روز گذشته نیز مدعی شد که مدیرعامل شرکت ارتباطات سیار ایران برای سفر محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به بیرجند هواپیمای اختصاصی اجاره کرده است.

بر اساس این گزارش در بهمن ماه سال ۹۶، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با سفر به استان خراسان جنوبی، بهره‌برداری از پروژه‌های ارتباطی و زیرساختی حوزه فاوا را اعلام کرد، اما براساس گزارشات دریافتی این سفر با استفاده از هواپیمای اختصاصی صورت گرفته است و مدیرعامل شرکت ارتباطات سیار برای اجاره هواپیمای مذکور از شرکت ماهان دستور پرداخت مبلغ یک میلیارد و سیصد میلیون ریال از بودجه همراه اول را صادر کرده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و روابط عمومی این وزارتخانه تاکنون به ادعای خبرگزاری فارس واکنشی نشان نداده است.









  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا