یزدفردا:روند کاهشی قیمت گوشی تلفن همراه در بازار که از نیمه مرداد ماه آغاز شده است، در هفته جاری نیز تداوم یافت .

فعالان بازار معتقدند در هفته های پیش رو تحت تاثیر کاهش قیمت دلار از یک سو و ورود گوشی های وارداتی با ارز دولتی به بازار از سوی دیگر قیمت ها روندی کاهشی به خود گرفته است. 

 

 میزان کاهش قیمت‌ها در برخی گوشی ها حتی بیش از یک میلیون تومان گزارش شده است. هر چند ریزش قیمت در دو برند آیفون و سامسونگ قابل ملاحظه است اما دیگر برندهای موجود در بازار گوشی تلفن همراه با تغییرات جدی قیمت روبرو نیستند. 

 

 در حال حاضر آیفون X با ظرفیت 64 گیابایت  به قیمت 12 میلیون و 650هزار تومان عرضه می شود که در قیاس با هفته گذشته کاهشی برابر با پانصد هزار تومان را نشان می دهد . همچنین قیمت گوشی 256 گیگ همین برند از 13 میلیون و 150 هزار تومان به 12 میلیون و هشتصد هزار تومان رسید. 

 

 بر اساس این گزارش آیفون XR با ظرفیت 64 گیگ 10 میلیون و 350 هزار تومان قیمت دار که در قیاس با هفته گذشته کاهشی برابر با یک میلیون و دویست هزار تومان را تجربه کرده است. 

 

 همین مدل با ظرفیت 128 و 256 گیگابایت به ترتیب یک میلیون و 150 و یک میلیون تومان را در بازار شاهد است. گوشی آیفون مدل XS نیز با ظرفیت 512 گیگابایت به قیمت 17 میلیون و 700 هزار تومان فروخته می شود که در مقایسه با هفته گذشته کاهشی برابر با یک میلیون و 250 هزار تومان را تجربه کرده است. 

 

 گوشی سامسونگ مدل گلکسی نوت S9 پلاس با ظرفیت 256 گیگ از 11 میلیون و دویست به 10 میلیون و هفتصد هزار تومان رسید. سایر انواع این برند نیز بین 600 تا 900 هزار تومان کاهش قیمت را به خود دیده‌اند. 

 

منبع: خبرآنلاین

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا